windsurf.de?

ItsMe.Erik

Januari 13, 2005, 21:13:13
edit2Rapporteer  
Weet iemand hoe dat werkt bestellen bij windsurf.de. Ik hoor er goede dingen over en de prijzen zijn goedkoop invergelijking met NL. :-[

Ik vraag geen reclame, maar hoe het in zijn werk gaat mijn duits is zeer slecht. Sad

~Dirk~

Antwoord #1 Januari 13, 2005, 21:52:04
edit2Rapporteer  
Kan ook in het engels via website
slufterhufters.com

Antwoord #2 Januari 13, 2005, 23:50:11
edit2Rapporteer  
zolang je niks aan je kite krijgt is het toppie, maar als pech krijg dan heb je echt pech...
Emiel

Antwoord #3 Januari 13, 2005, 23:52:34
edit2Rapporteer  
idd, slechte service
Frits

Antwoord #4 Januari 13, 2005, 23:53:58
edit2Rapporteer  
daar zijn veel voorbeelden van mag ik aannemen?
Roel W

Antwoord #5 Januari 14, 2005, 00:02:51
edit2Rapporteer  
Op het eerste zicht lijkt het goedkoop,als je het vergelijkt met de prijzen van bij ons in de winkel.

Maar als je bij een iets of wat goede winkel gaat en even de moeite doet om langs te gaan,effe wat praten(wat ook zo leuk is!!)over kitemateriaal en wat je plannen zijn van aankoop.(3 nieuwe vliegertjes bv.)
Dan krijg je gegarandeerd een serieuze korting en zijn de prijzen te vergelijken met windsurf.de.Heb zelf ook al eens een mail naar windsurf gestuurd om te vragen of zij nog korting gaven ,kreeg als reactie dat ze al zeer goedkoop zijn en dit niet meer mogelijk was.

Conclusie= kopen in Belgie of nederland met flinke korting wat dan uiteindelijk ongeveer dezelfde prijs is,maar service is hier wel net iets makkelijker.(en mss wel beter,maar heb ik geen ervaring mee)

Heb juist de reclame e-mail van windsurf.de gekregen en even opgeteld,komt ongeveer op dezelfde prijzen als hier met korting.
mathieu3
Gast
Antwoord #6 Januari 14, 2005, 00:21:38
edit2Rapporteer  
Nou ik denk dat je kan lullen als brugmans in Nederland   -> maar op dezelfde prijs kom je echt niet.
Ze bieden de torch 16 bijv. al aan €280,- onder de vraagprijs kompleet met bar.

Kite only zit ìe al dik onder de €1000,-. Daar krijg je `m in Nederland echt niet voor.

En over slechte service, dat moet ik eerst nog meemaken. Trouwens 617 ouwe guldens minder betalen maar dan eventueel met een beetje minder service klinkt mij aantrekkelijker in de oren dan dan andersom.

Als je een nieuwe computer koopt en je kan bij de ene leverancier een service contract afsluiten voor 617 gulden extra met iets betere service dan doe je dat toch ook niet....

Ik koop lekker in duitsland!  %@! De prijzen in nederland zijn gewoon te hoog, als die duitsers ze voor die prijs kunnen slijten dan moet dat hier ook kunnen.  ^
Wilco
Gast
Antwoord #7 Januari 14, 2005, 01:38:29
edit2Rapporteer  
Op het eerste zicht lijkt het goedkoop,als je het vergelijkt met de prijzen van bij ons in de winkel.

Maar als je bij een iets of wat goede winkel gaat en even de moeite doet om langs te gaan,effe wat praten(wat ook zo leuk is!!)over kitemateriaal en wat je plannen zijn van aankoop.(3 nieuwe vliegertjes bv.)
Dan krijg je gegarandeerd een serieuze korting en zijn de prijzen te vergelijken met windsurf.de.Heb zelf ook al eens een mail naar windsurf gestuurd om te vragen of zij nog korting gaven ,kreeg als reactie dat ze al zeer goedkoop zijn en dit niet meer mogelijk was.

Conclusie= kopen in Belgie of nederland met flinke korting wat dan uiteindelijk ongeveer dezelfde prijs is,maar service is hier wel net iets makkelijker.(en mss wel beter,maar heb ik geen ervaring mee)

Heb juist de reclame e-mail van windsurf.de gekregen en even opgeteld,komt ongeveer op dezelfde prijzen als hier met korting.

-> Dat is nou net het verziekte aan het systeem hiero, ze kunnen dus wel korting geven maar doen het liever niet als het niet hoeft  ??? ze zuigen de nietsvermoedende beginner gewoon uit en laten die het volle pond betalen, maar welke ervaren kiter koopt nou nog voor de volle prijs? geen 1 toch, de een kent wel weer iemand van de shop, de ander wordt gesponserd, ga zo maar door...duidt dat dan niet op een verkeerd verkoop systeem..? want uiteindelijk betaalt degene ervoor die niet doorvraagt, we leven hier toch zeker niet in turkije waar je moet gaan afdingen op een pakje boter  ???   Als ze nou gewoon is voor iedereen dezelfde prijzen hanteren en dan dik lager dan zou het een stuk beter lopen denk ik....oftewel windsurf.de prijzen (geen gelul prijzen) met service in de lokale shop       en maar klagen dat niemand meer in ned. koopt  Sad   
Radical Ronnie

Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #8 Januari 14, 2005, 08:34:52
edit2Rapporteer  
Hellemaal mee eens Wilco!
slufterhufters.com

Antwoord #9 Januari 14, 2005, 08:35:35
edit2Rapporteer  
dat is nou vrije handel, en dat geldt voor elk verkoopproduct.
beetje hetzelfde als je voor iets een bekeuring krijgt, je hoort als NLder een beetje de wet te kennen, en niet achteraf verontwaardigt kijken.

in de winkels werkt het heel simpel, als jij vaste klant bent dan kan je gewoon meer regelen.
de marges op de kites die een winkelier verkoop is niet veel.
en geloof me garantie is een zeer belangrijk aspect als je iets koopt, ken genoeg verhalen van kiters die in mofrika hun kites hebben gekocht en zeer veel lellende hebben gehad toen er iets mee was.

maar de keuze is aan jezelf, tis tenslotte de moeite waard om het risico te nemen, scheelt toch een hoop pesos met hier.
Steph

Antwoord #10 Januari 14, 2005, 11:23:50
edit2Rapporteer  
Werkt eigenlijk heel simpel.
Je voegt iets toe aan je karretje. Je krijgt een faktuur per email. Die maak je over via IBAN nummer met je Internet Bankieren. 3-5 dagen later staat het geld op hun rekening. 3-5 dagen later heb je je kite.
Heb nu 2x bij Windsurf.de en 1x bij BigBoySports besteld. Ging allemaal erg rap en professioneel.

Natuurlijk krijg je er geen kopje koffie bij of een gezellig gesprek, maar doe mij maar een systeem met lage marges i.p.v. slijmen voor korting.
kentyman

Antwoord #11 Januari 14, 2005, 12:08:47
edit2Rapporteer  
mee eens! Die 'ons ken ons' verkoop-strategie heeft niets met vrije handel te maken, dat is gewoon een manier om nietsvermoedende consumenten zoveel mogelijk te laten betalen. Ik ben helemaal voor verkoop via internet (of 't nou windsurf.de is, bigboysports, bestkites whatever), dat geeft in ieder geval goede internationale concurrentie. Het service-verhaal is inderdaad wel lastig, maar om nou te zeggen dat de 'normale shops' zo'n goede service leveren: niet echt! (als je de verhalen hoort over mensen die worden doorgestuurd naar de fabrikant enzo... )
Engel

Antwoord #12 Januari 14, 2005, 12:12:54
edit2Rapporteer  
Ik heb het afgelopen jaar een kite bij windsurf.de gekocht en dat ging zonder problemen. Op de factuur geven ze hun IBAN nummer weer, dat van belang is bij het overmaken van het bedrag.

Net nadat ik het geld had overgemaakt kreeg ik toevallig van hun een mailing waarin de prijzen weer waren verlaagd, ook van de kite die ik daar had besteld. Even mailcontact met ze gehad waarin ik vroeg om de factuur alsnog aan te passen aan de nieuwe (lagere) prijzen en dat deden ze zonder problemen.
Hoezo slechte service !  .^
Met de kite heb ik geen problemen gehad dus ik kan niet zeggen hoe de service is wanneer daar iets mee mis is.

De prijzen schelen echt behoorlijk met Nederland en ik geloof niet dat je die in Nederland zover omlaag kunt lullen dat ze in de buurt van de windsurf.de prijzen komen. De prijsverlagingen die wij in de loop van het jaar in Nederland zien, die hebben ze in Duitsland gewoon al enkele maanden eerder.
Maar ja, iedere koper heeft andere wensen m.b.t. prijs, service, informatie, entourage met koffie e.d. dus laat ieder maar op basis daarvan zijn keuze maken.
  8)
ItsMe.Erik

Antwoord #13 Januari 14, 2005, 12:23:20
edit2Rapporteer  
Jongens wat een reacties allemaal, zo zie je maar dat iedereen een eigen mening/ervaring met het bestellen heeft. .^
(Bedankt duffeamp, nu weet ik hoe het bestellen in zijn werk gaat) %@!

Maar als ik alle meningen zo lees stel kom ik ook tot de conclusie dat de kites hier in nederland wel duur  ^ zijn en ik koop niet ieder iedere keer een nieuwe kite en ik wordt ook niet gesponsort (beginner vandaar), dus zoals ik hier lees betaal ik relatief te veel. Ik ben wel met iedereen eens dat een praatje en wat achtergrond info altijd welkom is en dat heb je niet bij windsurf.de, maar ik vind het prijsverschil wel heel er groot. Voor een verschil van 50 tot honderd euro doe ik niet moeilijk, maar voor de kites welke ik op het oog heb op aanraden van  .^Arie kitekanarie 8) zit op een Fuel 13 uit 2005 kompleet, meer dan 300 euro verschil in met bv 't coraaltje (niet neg. bedoeld, geef alleen het verscjhil aan kan ook een andere winkel zijn) en voor een X4 16mtr betaal ik bij windsurf.de maar 769 euro. Dan heb ik wel 2 nieuwe kites.

Dus 2 nieuwe kites voor ongeveer 1600 euro (boven genoemde), dit krijg ik hier niet voor elkaar. Maar als er iets mis mee is dan heb je inderdaad een probleem. (ligt eraan wat natuurlijk)

Dus houden de winkels hier de prijs dus kunstmatig hoog, om meer service te kunnen leveren of zijn er andere verschillen?  We praten wel over een groot prijs verschil vinden jullie niet? Undecided Sad
Steph

Antwoord #14 Januari 14, 2005, 13:40:51
edit2Rapporteer  
Windsurf.de hanteerd gewoon de wet van de grote getallen.
Grote omzet, kleine marges, relatief weinig kosten (besparing op service, locatie, e.d.).
Roel W

Antwoord #15 Januari 14, 2005, 13:54:34
edit2Rapporteer  
@ Mathieu,Dan zal ik de prijzen in nederland niet kennen,maar in Belgie kom ik wel aan deze prijs!!
Om even jou voorbeeld te volgen,vraagprijs torch 16m =1049euro kite only en om gelijk ook Wilco te beantwoorden,door een simpel telefoon gesprek te voeren(niet te moeilijk doen zoals ik bij windsurf.de deed) kreeg ik al 17% korting= 871euro voor een torch 16m kite only met gemakkelijke service dan!!

Ben dan eens wel een winkel binnen gestapt en daar kreeg ik gelijk 20% korting op de vraagprijs,en waar de service optimaal bij zal zijn.Want deze kom ik regelmatig tegen op mijn kitesessies.Problemen..effe vragen en ze regelen het wel.
joey
Gast
Antwoord #16 Januari 14, 2005, 14:27:16
edit2Rapporteer  
Roel

is het  mogelijk om dit adres in belgie per mail aan mijn te sturen , ik zit nl vaak in het grens gebied

thx Joey
Roel W

Antwoord #17 Januari 14, 2005, 14:38:13
edit2Rapporteer  
Roel

is het mogelijk om dit adres in belgie per mail aan mijn te sturen , ik zit nl vaak in het grens gebied

thx Joey

Zal je straks effe hun sites doormailen,ga nu nog even werken.

Moet ook gebeuren om de kitejes te kunnen betalen,want gratis zijn ze nog niet!! ;D
Engel

Antwoord #18 Januari 14, 2005, 14:47:49
edit2Rapporteer  
Ik ben het met Duffeamp eens dat windsurf.de waarschijnlijk met hoge volumes, lage marges en lage kosten werkt.

Maar ItsMe.Erik heeft toch wel een punt met zijn opmerking over die (kunstmatig) hoge prijzen. Want ook in Nederland zouden (internet)winkels volgens hetzelfde concept als windsurf.de kunnen werken en daardoor de prijzen kunnen verlagen. Volgens mij kan het niet zo zijn dat de meerprijs in Nederland volledig in de service zit.

Ik heb toch wel het idee dat de marges hier behoorlijk aan de hoge kant zijn. Undecided
Naish........what else???

Antwoord #19 Januari 14, 2005, 21:22:45
edit2Rapporteer  
Wanneer je loyaal bent aan een dealer, hij ziet namelijk ook liever jou tenen dan je hielen, dan valt er altijd te praten over prijzen. Deze dealer zal je dan ook altijd goede service geven, hij wil een trouwe klant niet verliezen. De marges op kites zijn echt minimaal en het zijn kwetsbare dingen, wanneer je je klanten extra servie wil geven dan gaat dit meteen ten koste van je marge, bv wanneer de importeur/producent geen garantie geeft! De desbetreffende dealer maakt dan soms een regeling en deze gaat wel ten koste van zijn marge!
Een goed advies bij de aanschaf van een kite is ook belangrijk, vooral als je een beginner bent!
De meeste die hierboven reageren hebben ruime ervaring en die hoef je niets meer over een kite te vertellen en dan is vaak de prijs het belangrijkste. Bij sommige winkels krijg je ook nog adviezen op het strand of mag je voor een aankoop eerst het materiaal testen of ze helpen je bij het afstellen van je kite (fijn voor beginners).
Vooral voor beginners is service erg belangrijk!!!       
Joost

Antwoord #20 Januari 14, 2005, 22:19:45
edit2Rapporteer  
Yep hij heeft gelijk. Potverdikkie mooi gezegt bob. Maar ehh over die handel die jij kan regelen moeten we toch eens over hebben. ;-)
Naish........what else???

Antwoord #21 Januari 14, 2005, 23:03:08
edit2Rapporteer  
Ik word qua materiaal ondersteund door een winkel, dus dat is dan wel makkelijk praten natuurlijk! Als tegenprestatie stuur ik kitevrienden naar die winkel, die komen dan anders binnen en krijgen goede service en evt korting. Mijn kitevrindjes blij, winkel blij en ik hoef me ook niet te schamen. Met z'n alle in de winkel lekker tussen de spulletjes rommelen en ervaringen uitwisselen over het materiaal, bakkie koffie en het winkelpersoneel pesten!!!l 
Joost

Antwoord #22 Januari 14, 2005, 23:04:56
edit2Rapporteer  
Gezellig lijkt wel een koffieclubje haha. Is daar het avondje kaarten ook bij in begrepen.
Roel W

Antwoord #23 Januari 14, 2005, 23:30:39
edit2Rapporteer  
Heb je een mail gestuurd Johan(joeygoesvegas)
kootsie

Antwoord #24 Januari 15, 2005, 03:09:57
edit2Rapporteer  
Als vaste klant(10 jaar) van een Shop in...., kan ik je vertellen dat ik altijd om korting moet vragen . Eerst moet ik dreigen met andere internet aanbiedingen en dan pas komen ze over de brug. Als ik niks vraag betaal ik zo 200 tot 300 euro meer.

En de service.......kapot onderdeel.....hebben we niet....gaan we niet bestellen....komt misschien over een paar maanden.....nee we bellen geen andere winkel.......jij sloopt toch je spullen....ga jij toch naar een andere winkel

Waarom zit ik er nog......ze zitten om de hoek....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.