|
rene!
|
er gebeuren wel erg veel ongelukken de laatste tijd
|
|
|
Freija
Gast
|
Toch maar in diep water springen dan!
brrrrr...... wel vervelend om steeds over kite ongelukken te lezen. Het lijken er erg veel de laatste tijd.
Sterkte voor degene met de gebroken benen! En gelukkig dat het niet erger is.
Maar windkracht 6 is toch niet TE sterke wind in principe???
|
|
|
ErikB
|
Windkracht 6 met uitschieters naar 7 is wel listig hoor om dan in het ondiepe te gaan springen. En vragen om problemen. Maloten er tussen zitten die ook met een 12 meter dan gewoon aan het kiten zijn.
|
|
|
Moza
|
in principe niet! Gewoon je koppie heel goed gebruiken! Springen in ondiep water is funest!!
|
|
|
KiteKoe®t
|
windkracht 6 is in feite niet te sterk nee. Is echter wel afhankelijk van welke kite je pakt. Zaterdag was het retevlagerig dus dat zal de oorzaak zijn geweest.
|
|
|
drifter
|
ah nee, dit is klote. Ik ken die jongen. Is altijd flink aan het beulen, kan altijd wel een dikke maat groter varen dan de rest, maar nu was het water dan toch te ondiep. Sterkte met je herstel.
|
|
|
drifter
|
Dit zal tussen 2 en 3 gebeurd zijn. Maat van me vaarde met 3.5 en kon perfect hoogtehouden. Stond dus goede 7 bft
|
|
|
Bazmark
|
Dat is m'n kite maatje! Inmiddels ligt hij in het ziekenhuis in dijkzicht, moet morgen onder het mes. Z'n benen zijn niet gebroken, maar z'n hielbotten wel! Hij zit aan de morfine dan is de pijn een beetje te harden. Wel jammer, hij was net lekker aan het knallen met youri zoon. Misschien kunnen jullie hem een leuk kaartje sturen! hij was alweer de handle-pass aan het oefenen aan de papagaai boven z'n bed dus...
Stuur je kaartje naar:
Arjan Perenmeet 10 4328 CM Burgh-Haamstede
|
|
|
Bazmark
|
O ja rory, hij vaarde niet met die 12 hoor!
Gewoon met die 5,5 m dus daar heeft het echt niet aan gelegen!
|
|
|
Moza
|
Hoop dat hielbotten breken beter is dan gebroken benen, sterkte met je herstel Arjan....en nog even een vraagje aan Bazmark....
Hoe diep was het en wat gebeurde er,....ik heb aan het begin van dit jaar een cursist gehad die namelijk elke keer zn benen vooruit deed als ie van zn board afgetrokken werd! Sommige mensen doen dit automatisch, ik heb het m wel 100 keer gezegd dat ie zich a la body drag moest laten vallen....nou weet ik dat met hogere sprongen dat je dan automatich met je benen eerst gaat....maar weet jij hoe je maatje viel?
Voor de volledigheid?
Als ik het goed begreep viel Fons vorig jaar ook na dat gebroken lijn incident met zn benen eerst....wat resulteerde in rugproblemen....
Misschien anders vallen? Hoewel van 10 meter hoogte op je ribben vallen ook niet aan te bevelen is.....toch maar iets dieper en benen eerst!
Maar bij ondiep water en kleine sprongen lijkt mij de head first methode beter! En dan natuurlijk niet duiken maar omhoog kijken!
|
|
|
gerco
|
moet echt wel een marteling zijn als kitesurfer, ik wordt hier al gek als ik een maand niet kan kiten
|
|
|
Harm
|
klote man, beterschap!!!!
|
|
|
|
Bazmark
|
Nou, ik geloof niet dat hielbotten breken beter is dan benen... In ieder geval moet hij 12 weken in het gips. Of het dan klaar is, is nu nog onduidelijk.
zelf heb ik het niet gezien, maar ik begreep van hem het volgende:
Je hebt wel eens met een sprong dat je afzet niet helemaal lekker is, dan krijg je een beetje vreemde slinger. Hij merkte dat het niet goed ging en trapte zijn board uit. Daarbij raakte hij uit onbalans en heeft een ruk gegeven aan de bar waardoor hijzelf hoger kwam dan de kite, toen was de druk uit de kite en stortte hij neer.
Merkte gelijk dat het foute boel was en trok aan z'n safety. Kwam nog met een surfer in de knoop. Die had niet zo goed door dat het goed mis was, kon die ook niet weten natuurlijk. Toen uiteindelijk de kant op gekropen.
Z'n vader was aan het kijken die is naar de waterkant gerend en de ambulance en de reddingsbrigade waren al gealarmeerd (geloof ik).
toen eerst naar Dirksland, niet eens ijs om te koelen daar!!!, later naar Dijkzicht.
Ik hoor nu veel berichten over gevaarlijk, te veel wind enz. enz. Maar we hebben wel vaker gevaren met een 5.5m kite, ik heb die ook namelijk, en toen waaide het nog veel harder dan gisteren!
|
|
|
Moza
|
Oh oke....van dat gevaarlijk hoor je mij niet zeggen hoor.....shit happens!! Ik wou gewoon even weten hoe het gebeurd was!
En hielbotten brekken is dus ook kust!
Nou goed....nogmaals beterschap en leer op je handen lopen, dit zijn mooie momenten om daar op te oefenen!!
Mzzl
|
|
|
Bazmark
|
Ik zal het doorgeven! (maar volgens mij ging die thuis verven, i.i.g. tot 1.20m hoog )
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
een 5,5 vaar je alleen goed in heel harde wind. Nadeel van harde wind is dat de vlagen relatief ook veel harder zijn. Soms wel meer als 10 knopen verschil! En de kleine kites vliegen als stuntvliegers met die wind dus een fout is sneller gemaakt.
Klinkt gewoon dat die gozer in kwestie extreem vette pech heeft gehad. Ik wens hem veel beterschap.
En laat het een waarschuwing zijn voor ons om echt het ruime sop te kiezen voor het maken van sprongen. 99 van de 100x gaat het goed, maar die ene keer.....
|
|
|
Freija
Gast
|
Nou Arjan beterschap!
Als je je verveelt in Dijkzijgt moet je maar even zeggen, kom ik even langs en dan gaan we wel wandelen (of mag je helemaal niet uit bed in rolstoel???) of koffie drinken?!!! Ben er toch elke dag...
|
|
|
Flakkee-John
|
Wij waren ook bezig met die 8 torch en die was heel goed te houden. Ik za de ambulance met toeters en bellen langs rijden.
Sterkte dude. Hoop dat de schade uiteindelijk meevalt en dat je weer snel op het water te vinden bent
|
|
|
Darkwing
Gast
|
Dat is inderdaad mooi klote!! Sterkte, hoop dat je snel weer kan kiteboarden!!
|
|
|
Moza
|
Aha Sander (moza),
Toen ik viel was er geen sprake van benen eerst,maar meer head first gelukkig draaide ik mezelf bij in de lucht en op mijn schouder. Waardoor ik dubbel klapte op mijn zij waardoor mijn rug en schouderbladen bleseerde.
Gr. v.b.l
Aha Allright..duidelijk! Ik dacht al dat je het wel zou corrigeren als ik het mis had....maar jij draaide dus om ook niet met je benen eerst te landen? Begrijp ik dat goed? Grtz
|
|
|
beachboy_21
Gast
|
beterschap en snel revalideren
|
|
|