Erik Verhe1j
|
Appelhof.. dan zul je wel elke dag met een kater opt water staan.
Naar de goede spots zul je echt met bus of auto moeten vanaf daar. Fietsen is een eind.
Ik ben er vanaf 6 tot 20 augustus.
|
|
|
Spinnerfreak
|
Fietsen ben ik wel gewend hoor, ik moet ook altijd 12 km fietsen voordat ik bij Schellinkhout playground ben. Het Groene strand is denk op ongeveer die zelfde afstand van de Appelhof. Het Noordzeestrand is wel iets dichterbij.
En bovendien is het helemaal niet verkeerd om te fietsen, Terschelling is een prachtig eiland en op die manier is je kater (mocht ik die hebben, ben niet echt zo'n alcoholtank) er gelijk helemaal uit!
Maar ik vroeg me af hoe druk het daar gemiddeld is in de zomer. Ik kite namelijk niet vaak op zee en bij Terschelling dien je zeker rekening te houden met stroming ed.
Wat kan ik verwachten?
|
|
|
Dikkiedik
|
Ik ben vanaf morgen een week op terschelling (camping west-terschelling). Hopelijk waait het nog een beetje, anders is het wel mooi weer en Oostenwind. Er is daar een regulatie omtrend het kitesurfen op terschelling wat ik begrijp, je moet een vergunning halen op het gemeentehuis ( of lid zijn van een surfclub http://www.surfclubterschelling.nl/). En je mag alleen kiten op het groene strand en Midsland. Aan de waddenzee-zijde bij het groene strand, schijnt het retevlak water te zijn en aan de noordzee-zijde behoorlijke golven en afhankelijk van de getijden behoorlijke stroming, net als op texel.
|
|
|
wazzaah
|
Voor de Noordzee (Noordelijke tot Westelijke wind) heb je een vergunning/ontheffing nodig, te verkrijgen op t gemeentehuis a 10 euries. Groene Strand (Oost tot Zuidwestelijke wind), moet je gewoon niet in de vaargeul komen. Check idd ook ff de pagina van surfclubterschelling of mail me ff. Have fun
|
|
|
Dikkiedik
|
Ik had de gemeente ff gebeld, en zown vergunning kost 11 euro en duurt 2 dagen, stelletje ambtenaren! Morgen direct maar ff regelen Op het Groene strand wordt het kiten dit jaar nog gedoogd maar schijnen ze volgend jaar te willen verbieden, er zijn hier flinke discussies over in ieder geval. Thnx
|
|
|
wazzaah
|
Gemeentehuis is in t weekend dicht. Enne vanaf 1 september zou t verboden zijn op t Groene Strand, denk dat wij dan als eerste de gang naar de rechter gaan maken.
|
|
|
Marin
|
Hey ThrillSeeker,
Terschelling Rulezzz!
Heb een paar jaar geleden op de Appelhof gestaan... Weinig slapen en veel drinken... Dat is het waar het op de jongerencamping op Terschelling om draait... Helaas, iets wat mij toen op viel is dat er nog wel eens iets "verdwijnt" op de Appelhof. 1 tip, als je bij je tent aankomt, direct je spullen op een niet zichtbare plaats opbergen... Als het er tegenwoordig anders is dan moet je dat wel ff laten weten. Maar ik zou persoonlijk mijn kitespullen niet meenemen naar de Appelhof.
Ik sta vanaf 16 t/m 29 juli op camping de Kooi, "de kitesurfcamping" van Terschelling... Veel centraler op het eiland gelegen wat betreft de surfstranden en een lekker relaxte sfeer... Ik ben een beginnende kiter die in 2 lessen een paar keer een waterstart heeft kunnen maken. Helaas waaide het iedere keer erg weinig tijdens de lessen in Workum en Mirns. Ik hoop dan ook op Terschelling van wat meer ervaren kiters nog het 1 en ander op te kunnen steken.
Ben benieuwd wie ik ga tegenkomen!
Groetjes Marin
|
|
|
Emiel
|
op appelhof moet je zeker niet met je kitespullen zijn! das egt einde verhaal van je materiaal.
kooi is chill
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
kooi is leuk maar dan moet je wel 18 zijn... Heb al 3 (of 4) topvakantie op de kooi gehad. Supermensen daar en lekker relaxt
|
|
|
Dikkiedik
|
Ben net terug van een weekje terschelling, erg relaxt tijdens een hittegolf, ben een getransformeerd tot neger Niet heel veel wind maar 3x relaxt gekite bij het Groene strand. We zaten op een klein campigkje vlakbij West, camping Landzicht, met tenminste wel een beetje schaduw. Vlakbij de kooi en cupido ook waar je gezellig met zn alle op een groot voetbalveld staat zonder schaduw. Das ni fijn met 30+ en zon de hele dag. Fiietsen gehuurd met een bagagekar voor de kitespullen/boodschappen, erg relaxed. Was top, jammer dat het niet veel waaide. Zou erg jammer zijn als het groene strand verboden wordt! Is een relaxte spot, alleen erg de getijden in de gaten houden, met eb heb je 2km strand en je zit bijna direct in de vaargeul. Je kan op het eiland in bijna elke winkel "De Sjouw" kopen waar oa de hoog- en laagwatertijden in staan. de appelhof is een behoorlijk pleurisend fietsen van het groene strand, waar je met de meeste windrichtingen terecht kan. Noordzee is dichterbij alleen heb ej ontheffing nodig, zeker als het straks drukker wordt en dr strandbewaking is.
|
|
|
Spinnerfreak
|
Hey people,
Ik ben sinds oktober 18 en ga deze zomervakantie voor het eerst zonder ouders zeilen.
Was eigenlijk van plan om naar Tarifa te gaan om daar te kiten, maar heb uiteindelijk besloten om met Terschelling te `beginnen`.
Ook andere vrienden gaan mee, maar die kiten niet. Om het voor hun een beetje gezellig te houden, besloten we naar de Appelhof te gaan.
Ik wist alleen niet dat je daar weer niet met je kitespul kon aanzetten... Kun je het niet gewoon in je tent doen en die op slot? Of zijn er geen andere mogelijkheden?
Ik heb namelijk al gereserveerd en ben toch eigenlijk echt wel van plan om daar te kiten....
|
|
|
Martijn88
Gast
|
Ik zit er van 30 juli tot 20 Augustus. Ik heb wat in te halen, want het sinds september niet meer kunnen kiten. Maar omdat ik met mijn ouders ben (die niet elke dag op het strand willen staan), hoop ik dat ik af en toe met een paar van jullie mee kan.
Ons huisje zit in Midsland-Noord, dus op de route van de kooi naar het strand. Ik hoor het wel
|
|
|
wazzaah
|
@ Thrillseeker Ik weet niet of je een tent met een slot hebt, maar op Appelhof hoeft je echt niets van waarde in je tent te laten liggen. Jammer maar helaas. Mail me anders ff, misschien kan je t bij me in de auto gooien, werk vlak bij t Groene Strand namelijk. Als de wind dan Noord is heb je wel pech natuurlijk
|
|
|
Spinnerfreak
|
Hey mensen, Aankomende maandag weer naar Terschelling en ik heb dr zin an! De voorspellingen zijn goed, dus dat wordt lekker knallen daar!! Ik heb gister naar de Appelhof gebeld ivm mijn kite spullen en uitgelegd hoe alles zat. Ik kan dus alles bij die mensen in de garage of op de gang stallen. Dus dat lijkt me dan wel goed geregeld. Ik heb ook naar de gemeente gebeld en alvast zo'n vergunning aangevraagd, dus die ligt maandag klaar als ik daar aan kom. Hij is trouwens het hele jaar geldig. Ik hoop alleen niet dat het weer té hard gaat waaien, want 10 is m'n kleinste maat (66 kg) en ik kite ook nooit zo vaak op zee... Maar ja we zien wel... See you @ Terschelling
|
|
|
wazzaah
|
Zit er lkkr uit voor komende week Lkkr windje elke dag en ook flinke swell op de Noordzee, als je er van houdt natuurlijk.
|
|
|