Update Waddenzee (NKV)

Lord of the Boards

December 01, 2006, 06:47:30
edit2Rapporteer  
Even een korte update over kitespots op de Waddenzee.

We hebben meerdere spots aangevraagd. Daar is het volgende uit gekomen:

a.      Westzijde veerdam Nes (gemeente Ameland ) het hele jaar door;
b.      Groene Strand (gemeente Terschelling), gedurende de periode 1 juni t/m 31 augustus;
c.      Westerzeedijk (gemeente Harlingen), gedurende de periode 1 april t/m 31 augustus;
d.      Hoek van de Bant (gemeente Dongeradeel), gedurende de periode 1 juni t/m 30 september.

Omdat we het niet eens zijn met de openingstijden (oostzijde veerdam en spots op texel zelfs helemaal niet toegewezen) hebben we voor een aantal spots bezwaar aangetekend.

Om onze bezwaren goed te kunnen verwerken komt er op 13 december een hoorzitting, waarvoor we zijn uitgenodigd. We kunnen dan mondeling onze bezwaren toelichten en vragen beantwoorden. Dit is nodig om tot een beslissing te komen voor de verschillende spots.

We gaan in ieder geval ons best doen en we houden jullie op de hoogte van de beslissingen van Rijkswaterstaat.

Suggesties en ideeen zijn natuurlijk altijd welkom!

Groeten,

Jan Piekstra
NKV Lauwersoog
Molliebollie

Antwoord #1 December 01, 2006, 06:48:56
edit2Rapporteer  
Goeie zaak dat er mensen zijn die zich inzetten om de belangen van ons kiters te behartigen.
Hulde daarvoor! schater
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 December 01, 2006, 12:00:45
edit2Rapporteer  
Goeie zaak dat er mensen zijn die zich inzetten om de belangen van ons kiters te behartigen.
Hulde daarvoor!

Daar sluit ik me helemaal bij aan.. ThumpsUp
Ik hoop alleen dat er op Texel ook een officiele kitespot gerealliseerd kan worden..
xray

Antwoord #3 December 01, 2006, 14:50:02
edit2Rapporteer  
Mag er die periodes ook niet gezeild en gewindsurfd worden?
En alle andere plekken mag je daar ook het hele jaar niet windsmurfen of zeilen?
Erik de Berik

Antwoord #4 December 01, 2006, 14:59:46
edit2Rapporteer  
Mooi werk jongens,fijn dat er een goede vereniging is.Hulde! YeSS En voor die gene die nog geen lid zijn en het goede werk steunen en ook nog een wa verzekering erbij krijgen,wordt lid en bescherm de goeie kitespots  ThumpsUp ThumpsUp
 http://www.kitesurfvereniging.nl/?location=inschrijven&PHPSESSID=590af4c9c5b62b0a742ee7d625206fab  ThumpsUp
maarten80

Geen avatar

Antwoord #5 December 01, 2006, 15:31:38
edit2Rapporteer  
misschien mis ik het omdat het nog 'vroeg' is, maar MAG het of mag het NIET tijdens die opgegeven periodes?
Marin

Antwoord #6 December 01, 2006, 16:06:33
edit2Rapporteer  
Het mag in de opgegeven periodes juist wel... Wat dus mooi zou zijn als dat verruimt zou worden... Kunnen de locals op Terschelling (en de andere spots) tenminste ook buiten het toeristenseizoen varen!
Goed werk!!   ThumpsUp
Gertjan

Antwoord #7 December 01, 2006, 16:10:52
edit2Rapporteer  
goed bezig jongens!!

Hopen dat er op Lauwersoog ook wat langer gekite mag worden.  4 maand per jaar is niet veel, maar ben al lang blij dat het er weer toegestaan is.

Bij Mirns en Workum kiten we ook naast een natuurgebied dus waarom Lauwersoog niet?

succes bij de hoorzitting
wazzaah

Antwoord #8 December 01, 2006, 17:00:46
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp

(enne Marin die locals blijven toch wel varen hoor  (grinnik_kitesmiley) )
jaapd

Antwoord #9 December 01, 2006, 18:48:02
edit2Rapporteer  
Is die hoorzitting openbaar? Ik wil er ook wel heen.
Ik wil wel weten waarom ze de kitespot kunnen sluiten in de winter en de vaargeul wel gewoon open kunnen houden...
krullebol

Antwoord #10 December 01, 2006, 23:00:12
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp ThumpsUp (up_kitesmiley)Dikke duim voor jullie!!! ThumpsUp
Lord of the Boards

Antwoord #11 December 02, 2006, 04:05:40
edit2Rapporteer  
Is die hoorzitting openbaar? Ik wil er ook wel heen.

Voor zover ik weet is de zitting niet openbaar. Wij zij uitgenodigd om onze bezwaren nader toe te lichten.

Citaat
Ik wil wel weten waarom ze de kitespot kunnen sluiten in de winter en de vaargeul wel gewoon open kunnen houden...

Dit is een van de vele vragen die ons ook bezighouden...........

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.