Vergelijking Gaastra Jekyll 10m2 en Waroo

Rudolf

Augustus 03, 2008, 00:38:21
edit2Rapporteer  
Ola,

Wat ik even kwijt moet is dit: vandaag op de Slufter even de Jekyll 102 2008 getest. Ik lees hier op het forum veel lovende verhalen over deze kite, maar vergeleken met mijn Waroo 9m2 2007 vind ik het toch echt een onding. Zwaar sturen, traag, en 'bij de bar van je af' klappert het doek enorm. Soms kwam hij zelfs spontaan uit de lucht vallen. Ben ik de enige die hier zo over denkt of heeft een Chinees in de fabriek zitten slapen bij het stikken van de kite?
Geronimo79

Antwoord #1 Augustus 03, 2008, 01:38:24
edit2Rapporteer  
Tjah.. smaak...
en gewenning is ook een deel.

De kites van gaastra zijn best wel goed. maar goed das vooral smaak. Zijn genoeg mensen die een waroo een log onhandelbaar ding vinden. Ben dr zelf wel een fan van.. maar goed.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 03, 2008, 07:49:28
edit2Rapporteer  
Hoewel ik de Jackyl nog niet getest heb (Waroo08 wel in diverse maten) klinkt je verhaal alsof de kite in kwestie niet goed afgesteld stond. Helaas hebben de meeste 2008 SLE's veel afstelmogelijkheden, waardoor zo'n fout snel gemaakt is. Persoonlijk ben ik meer voor kites zonder enige vorm van afstelling, maar er zijn vast mensen die dat wel graag hebben. Sowieso voor instappers in onze sport een nadeel.

Wat ik wel weet is dat deze kite niet een erg indrukwekkend low-end heeft, en pas excelleert in het high-end. En dat was het gisteren zeker niet voor een 10 nog 9m2
michiel v geel

Antwoord #3 Augustus 03, 2008, 08:22:58
edit2Rapporteer  
hoe vond jij de relaunch. want ik heb hem getest en ik vond het niks speciaals maar wel en kite die inorde was. mooie bar maar ik kon hem absoluut niet zomaar relaunchen was enorm geklooi
jaapd

Antwoord #4 Augustus 03, 2008, 09:39:27
edit2Rapporteer  
Ik heb een tijdje een 12 gehad en mijn ervaringen zijn hetzelfde als die van Rudolf. En dat ligt niet aan de afstelling want er valt niks aan af te stellen.

Misschien is de Jekyll getuned voor lichtgewichten?
Rudolf

Antwoord #5 Augustus 04, 2008, 02:08:10
edit2Rapporteer  
Relaunch was overigens wel ok, maar toch...vreemd dat mensen er zo positief over zijn. Nog maar eens proberen op het water dan...
Morres

Antwoord #6 Augustus 04, 2008, 11:55:15
edit2Rapporteer  
jekyll is een totaal andere kite man dan de waroo, waroo is een lieve kite die nergens agressief is, de jekyll heeft bovendien geen katrollen(pulleys) en hoort ook gewoon anders te sturen.
je VIND de kite een onding, maar dat IS ie niet Wink

Dat uit de lucht klappen heb ik nooit bemerkt
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.