Torch 2011 iets voor mij?

@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Januari 19, 2011, 13:02:36
edit2Rapporteer  
Ik kite nu al een jaar of 8 en altijd met Naish gevaren, begonnen aan een Aero toen X2,X4, RavenII, Shockwave, Boxer, Helix, Cult en nu met de Helix 2010.

Helix 2010 een prima kite en bevalt super goed maar ik mis het directe bar gevoel en de boost bij jumps en de veiligheid van de 5e lijn.

Ik ben zeker geen type van de un-hooked, wil het wel gaan proberen maar ik zal toch vooral aan het freeriden zijn en old-school jumps.

Ik zit nu te kijken naar de Torch 2011 dus ben benieuwd naar de reaktie van de diehard Torch riders of ze mij kunnen adviseren met deze keuze?

Ik heb vanaf aankomend weekend een test Torch te beschikking maar ben toch benieuwd naar ervaringen van andere kiters.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Januari 19, 2011, 13:15:56
edit2Rapporteer  
Ik vaar er nu een jaartje mee, dus niet zo diehard nog.
Maar het directe gevoel op de bar, de explosievere boost en vooral de stabiliteit in high end ga je erg lekker vinden. Dan heb je ook heerlijke power on demand.
Het hangt er vanaf wat je wil, je moet iets meer werken voor je hangtime, maar qua handeling is het zeker een dikke aanrader.
(heb wel 2010 torch, maar veel zal het niet schelen)

Je mag 'r altijd even proberen! 7 & 10m.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 19, 2011, 13:35:02
edit2Rapporteer  
En de depower want dat is iets wat weer erg fijn is bij de Helix. Als een trick mislukt wil ik de bar los kunnen laten en dat de kite me dan niet 100 meter doortrekt over het water.

Ooit met de RavenII gehad en dan was ik wel weer even klaar met nieuwe dingen oefenen!
Ed.

Antwoord #3 Januari 19, 2011, 13:43:03
edit2Rapporteer  
Ze heeft geen high end, alleen je moet alle kracht eruit trappen om d'r naar de rand van je venster te laten vliegen. Ik ken de oude torches niet maar volgens mij is dat flink verbeterd, bar loslaten zorgt voor genoeg depower. Moet wel zeggen dat ik geen stopperbal heb.
Nature

Antwoord #4 Januari 19, 2011, 14:14:01
edit2Rapporteer  
Van SLE naar C  waarom zou je als je oldschool wil doen  zou ik echt een relaxte hangtime kite willen met maar een beetje  newschool eigenschappen.

charger is dat niks?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Januari 19, 2011, 14:16:27
edit2Rapporteer  
Of een keer een ander merk proberen dan Naish?
Een North Rebel lijkt ook wel in je vraag te passen.
5th lijn, direct stuurgedrag en hij zeker lekker omhoog.
Heel makkelijk zelfs vond ik. Wink
@rjen

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 19, 2011, 14:20:08
edit2Rapporteer  
Ooit een ovestap naar Cabrinha gemaakt maar dat is mij zeeeeeeeeeer slecht bevallen.

Ik heb blijkbaar een afwijking richting Naish maar zit ook met een schuin oog richting Ozone te kijken.
Ed.

Antwoord #7 Januari 19, 2011, 14:25:59
edit2Rapporteer  
Je kan best oldschoolen met een torch, je moet Kevin eens zien. Het is alleen niet ideaal. Maar ik vind m meer allround. C4 is ook erg lekker, ietsie meer hangtime ook, of een grote catalyst, dat is pas een hangtime monster.
chico

Antwoord #8 Januari 19, 2011, 14:40:31
edit2Rapporteer  
Ik heb de Helix 2010, in 3 maatjes. Een keer uitgebreid de Torch 2011 aan de tand mogen voelen en was gelijk verkocht. Mn volgende set gaat de Torch worden. Waarom:

Directe input.
Stabiliteit in highend.

en nog een paar ieniemieni redenen

Ook ik heb ervaringen met Cabrinha. Eens maar nooit meer.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #9 Januari 19, 2011, 14:55:06
edit2Rapporteer  
Ik heb de Helix 2010, in 3 maatjes. Een keer uitgebreid de Torch 2011 aan de tand mogen voelen en was gelijk verkocht. Mn volgende set gaat de Torch worden. Waarom:

Directe input.
Stabiliteit in highend.

Kijk.......daar heb ik wat aan. Ik weet wie jij bent (mijn maatje werkt bij Frames) en wij zijn vergelijkbare kiters(lees ouwe lullen).
Ed.

Antwoord #10 Januari 19, 2011, 14:59:56
edit2Rapporteer  
Chico! als je ook een 7tje koopt dan ben je de sjaak heh, dan gaan we volgende keer loopen Joepie
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Januari 19, 2011, 15:34:24
edit2Rapporteer  
Ooit een ovestap naar Cabrinha gemaakt maar dat is mij zeeeeeeeeeer slecht bevallen.

Ik heb blijkbaar een afwijking richting Naish maar zit ook met een schuin oog richting Ozone te kijken.

Ik heb toch geen Cabrinha genoemt? Ik zeg alleen dat je misschien eens wat
andere merken moet testen. Ik heb North, Best,  Naish, Slingshot, Fone, OR, Core
en Ozone getest. En daaruit kan ik concluderen dat sommige kite fijner varen als
andere.

En ik weet niet waar je kite maar een shop als Eurofun of Natural High kan je
zo spullen testen als je even overlegd. Wink
chico

Antwoord #12 Januari 19, 2011, 15:51:44
edit2Rapporteer  

Directe input.
Stabiliteit in highend.

Kijk.......daar heb ik wat aan. Ik weet wie jij bent (mijn maatje werkt bij Frames) en wij zijn vergelijkbare kiters(lees ouwe lullen).

Haha. Idd. Soms wou ik dat ik 35 ben ipv 45.
chico

Antwoord #13 Januari 19, 2011, 15:56:02
edit2Rapporteer  
Jij snapt m Ed. Zit tegen het loopen aan te hikken en goed gereedschap is het halve werk. Het kan met de Helix ook wel maar met de Torch heb ik gewoon meer feeling.

Daarnaast  wordt mijn zoon op 8 feb 11 en hij krijgt een splinternieuwe Onyx 122x36 van me en dan moet ik als een speer aan de bak om die kleine aap enigzins voor te blijven. Smiley)))
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #14 Januari 19, 2011, 19:03:43
edit2Rapporteer  
Klinkt goed mannen ik heb de overstap gemaakt van de Helix naar de C4 en zit al in mijn loopfase inmiddels. Met die C4 toch meer feeling daarvoor en de boost is heerlijk.

Ik val inmiddels ook onder de oldies bijna 40 pfff maar onze vaarstijl zag ik de laatste keer komt aardig overeen. Ik heb de torch ook overwogen maar ik heb 3x niks met een 5e lijn en de depower van een torch is nu eenmaal minder.

Arjen probeer ze gewoon een keer ik heb nu dezelfde set als mijn Helixjes iig. Succes

@ed pas op want die pussyloops laat ik snel achter me.....tenminste als de echt harde crashes nog even uitblijven ;-)
@rjen

Geen avatar

Antwoord #15 Januari 19, 2011, 19:53:44
edit2Rapporteer  
Klinkt goed mannen ik heb de overstap gemaakt van de Helix naar de C4 en zit al in mijn loopfase inmiddels. Met die C4 toch meer feeling daarvoor en de boost is heerlijk.

Ik val inmiddels ook onder de oldies bijna 40 pfff maar onze vaarstijl zag ik de laatste keer komt aardig overeen. Ik heb de torch ook overwogen maar ik heb 3x niks met een 5e lijn en de depower van een torch is nu eenmaal minder.

Arjen probeer ze gewoon een keer ik heb nu dezelfde set als mijn Helixjes iig. Succes

@ed pas op want die pussyloops laat ik snel achter me.....tenminste als de echt harde crashes nog even uitblijven ;-)

IK heb net een test Torch 10 meter opgehaald voor de test. Nu nog even wind regelen
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #16 Januari 19, 2011, 20:04:44
edit2Rapporteer  
Ik zou als ik jou was de Park ook een keertje testen.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #17 Januari 20, 2011, 15:55:06
edit2Rapporteer  
Ik zou als ik jou was de Park ook een keertje testen.

Lijkt me ook logisch, na de Helix op naar de Park.

Die ga ik zelf ook testen binnenkort,  ThumpsUp
@rjen

Geen avatar

Antwoord #18 Januari 20, 2011, 16:30:14
edit2Rapporteer  
Ik vindt het concept van de Park met de 3 struts niet zo.........ben niet overtuigd. Eerst de Torch maar eens testen en ik wil ook de C4 graag testen
kaje

Antwoord #19 Januari 20, 2011, 18:36:54
edit2Rapporteer  
Ik zou die C4 ook wel eens willen testen.
Weet er iemand waar dit kan?
CCaptain

Antwoord #20 Februari 03, 2011, 21:02:08
edit2Rapporteer  
Hoi,

Heb eerst helixjes 2008 gevaren (7,9,12) en vond dat een fijne kite om te leren varen en wat simpele tricks mee te doen.

Mei 2010 ben ik overgestapt op torchies 7, 10, 12.
Ik vind ze echt super varen. Juist de bardruk vind ik prettig. Nu voel ik tenminste goed waar de kite staat. Ook loopen ging ineens goed, maar meestal wel pussyloops. We gaan voor de echte sh*t dit jaar Hijo!

De C4 lijkt me ook wel wat,, maar ben nu verkocht aan de torch. Snel zal ik iig niet meer switchen.
Er waren nog weleens wat berichten over mindere kwaliteit (heb zelf ook een lekke kite en een gebroken bar gehad), maar de 2011 lijkt een stuk degelijker.

Overigens verkoop ik mijn 7m 2011 omdat ik een 8m wil. Ik vind het gat tussen de 7m en 10m net te groot.
Ed.

Antwoord #21 Februari 03, 2011, 21:51:29
edit2Rapporteer  
Ik zou die C4 ook wel eens willen testen.
Weet er iemand waar dit kan?

pb maar eens als het weer eens waait, voor omgeving zuidholland

@Hijo gaan we morgenmiddag aan de slag dan? Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.