Kite pioniers

bikiniisuit
Gast
Maart 02, 2011, 22:21:47
edit2Rapporteer  
JJ Slauerhoff en Jean Michel Gousteau zijn mijn vaders klassiekers. In mijn tijd is t deze dame -Annemarie Quemere  YeSS- Voor haar is t dus geen boerenkool stampen achter t aanrecht, want in 2006 dacht ze: …mmm lijkt me wel gaaf om met n kite boot van NY naar Frankrijk (Brittany) te kiten (55 dagen) en vervolgens in 2008 een mislukte poging om van San Francisco naar Tahiti te kiten. Ze bleef hangen in doldrums. NU.nl (2011) – na 2 jaar voorbereiding- doet ze t weer dit keer in dr eentje met r kite bootje van Peru naar Tahiti. 

Ik vond haar interview supervet. Ze komt wereldvreemd over (ik dacht party-pil of verkeerde pado’s), maar dan vertelt ze dit stukje: „ik zit al 4 weken midden op zee, mooie New Foundland, alleen golven, hele hoge, felle zon, dolfijnen, walvissen, paar orkanen, maar dan in mn ooghoek iets ongelooflijk raars glimmend grijs. Wat is …..daaaaaaat voor een vis, WTF en voor ze t wist zat ze midden in „garbage patches“. In omvang 2x zo groot als de staat Texas. Dus die grijze zak bij jou thuis in de pedaalemmer x factor M….. ze kwam terecht midden in….…kijk zelf maar


http://www.youtube.com/watch?v=mpcR_lP45_A


"at the end we will only conserve what we love
we will only love what we understand
and we will only understand what we are taught"

http://www.pacific-solo.com/?page_id=1388&lang=en  (haar website)

[edit]1 hoofdletter in de topic-titel is genoeg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Maart 03, 2011, 17:26:45
edit2Rapporteer  
Interessant. Jammer dat er zo weinig beelden zijn van de boot aan het werk.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 Maart 03, 2011, 18:39:25
edit2Rapporteer  
In 2008 was de MS Beluga het 1e kiteschip. Met die idiote olieprijzen komt (t 2e) nu echt REUZENschip met een zeil. Ik zie niet alleen bij Blueprint, maar ook bij Amerikaanse Cargill en Hamburgse SKYSAILS commerciele kansen voor n NKV, KB4girls, en dus kansen om de hersens bij elkaar te slaan en sponsers te vinden voor kite activiteiten + positieve PR voor kitesurf sport: project „THINK BIG“ 

<   loser Hey jullie stoute belerende moderators >, Evan zeker weer


http://www.maritiem-officier.nl/2011/03/cargill-maakt-kite-aandrijving-schepen-mogelijk/
bikiniisuit
Gast
Antwoord #3 Maart 03, 2011, 18:47:36
edit2Rapporteer  
@Michiel, ze is n 1-mans project, daarom beetje amateuristisch, hieronder alleen fototje. Ze heeft wel grote sponsors achter zich: Adrien (vis proteine industrie), Air Tahiti, Blueprint (wetenschappelijk project die GELD krijgen vd Overheid).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Maart 04, 2011, 10:49:37
edit2Rapporteer  
@Michiel, ze is n 1-mans project, daarom beetje amateuristisch...

Is toch een serieus scheepje wat ze heeft laten ontwikkelen (want zoiets bestond nog niet, echt pionieren). Ik schat de kosten toch erg hoog in van dat ding.

PR is gewoon enorm belangrijk bij dit soort projecten. Kijk naar Wubbo Okkels van de TU Delft, die weet als geen ander de pers te bespelen om zijn ideeen aan de man te brengen.

Er zit absoluut potentieel in deze, nieuwe tak van zeilen. Maar op deze manier gaat het nog lang duren.

Dat filmpje in LA voor Elcatrez zet geen zoden aan de dijk helaas.
Robby Naish met zijn kiteboat heeft dat toen veel beter gedaan
bikiniisuit
Gast
Antwoord #5 Maart 04, 2011, 11:11:31
edit2Rapporteer  
Michiel ik geloof absoluut in deze tak van kiten. Het is echt echt de toekomst. Met of zonder olieproblemen, deze ontwikkeling staat los op zichzelf. Ik ben gespecialiseerd in energie recht en dit levert qua berekeningen, winst, veel meer op als de windmolenparken voor onze kust, Bonaire etc. Cargill is ook niet gek. Een kite is zo simpel, zo mooi. Ik kan niks vinden over Robby Naish, heb je link? Wil t ook in werking zien, met name bevestiging kite en hoe ze stuurt maar kan 0 vinden
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #6 Maart 04, 2011, 11:16:09
edit2Rapporteer  
Hoe doe je dat als je kite crashed? En hoe doe je dat als de wind toeneemt en je naar een kleiner maatje wil?

Het lijkt erop dat ze gebruik maakt van standaard kites, ik zie een Takoon, een oude Naish en een Ozone kite. Lijkt me toch niet echt praktisch voor dit soort duur-trips.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Maart 04, 2011, 12:17:00
edit2Rapporteer  
Robbies niet wetenschappelijk experiment (maar wel spectaculair):

http://www.kiteboat.com/

De gebruikte kites zijn door de jaren heen, ze is er al een aantal jaartjes mee bezig. Vandaar ook nog oude C-kites en een hele experimentele kite (maar wel 'oud' voor kitebegrippen).

Verder op de foto's is ook een mij onbekende deltakite te zien. In principe een veel stabielere kite met veel trekkracht, makkelijk te herstarten en weinig tot geen sinussen nodig. Veel geschikter lijkt me.

Inderdaad lijkt me het zog. reven van het zeil erg lastig met een kite. Maar dankzij de vette depower hoeft dat tot een minimum beperkt te blijven natuurlijk.

bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 April 26, 2011, 00:17:43
edit2Rapporteer  
Anne quememere is op 3 maart vertrokken van Callao (Peru). Haar doel is nog steeds het bereiken van het archipel Tahiti (French Polynesia). Op 28 maart bericht ze op haar blog dat r boot last heeft van „zeepokken“. Ze kleven, groeien snel, verhinderen vaart voor haar bootje. Ze moet regelmatig in zee duiken om die dingen eraf te schrobben. Ook zijn haar kite lijnen regelmatig in de knoop.  Ontknopen in haar eentje in een 6 mtr lange boot kost uren. In april, 1 maand na vertrek ontstaan er technische problemen. Ze kan het roer niet meer met haar voet bedienen, zodat haar wendbaarheid tot nihil zakt. Omdat ze in haar up vaart heeft men de Maritime Rescue Coordination Center (MRCC) ingeschakeld maar ook een oproep gedaan bij amateur navigators om de boel in de gaten te houden. Ze legt dagelijks een parcours af van 40 – 50 kilometer. Geschatte tijdsduur: 2,5  maand (als niks fout gaat).

Na 43 dagen bereikte ze het punt van no return: het is dan 15 april 2011. Op 20 april, 5 dagen geleden is t voor haar eindelijk duidelijk waar t probleem met t roer ligt. Een kabel aan buitenzijde van de boot is gebroken. Vlak nadat ze dit ontdekte rees n ander klein probleem. Er was geen radio contact meer mogelijk met de technische crew die haar vanuit land support geeft. …

bron: http://www.pacific-solo.com/?lang=en


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 April 26, 2011, 00:27:01
edit2Rapporteer  
In 2008 was de MS Beluga het 1e kiteschip. Met die idiote olieprijzen komt (t 2e) nu echt REUZENschip met een zeil. Ik zie niet alleen bij Blueprint, maar ook bij Amerikaanse Cargill en Hamburgse SKYSAILS commerciele kansen voor n NKV, KB4girls, en dus kansen om de hersens bij elkaar te slaan en sponsers te vinden voor kite activiteiten.

Ik werk bij Cargill maar zie ze niet zo 1,2,3 de NKv sponseren Wink
bikiniisuit
Gast
Antwoord #10 April 26, 2011, 00:32:39
edit2Rapporteer  
madam heeft toch even een levensmiddelenfabrikant gevonden om r bootje te sponseren...naam staat op dat bootje....weet ik even niet, charme? 

krijg die foto niet gepost..

reflex> (bron: http://www.treehugger.com/files/2011/02/cargill-flying-kites-ocean-skysails-reduce-carbon-emissions-shipping.php)

Food and agriculture giant Cargill will soon start using giant kites on its shipping vessels to generate propulsion—and reduce fuel consumption by up to 35 percent.

The kites, a product of Germany-based SkySails GmbH & Co., are 320 square meters in size, fly ahead of the vessels at a height of 100 to 420 meters, and are computer-controlled by an automatic pod to maximize wind benefits. The kites will save up to ten tons of fuel a day.

Not that the kites themselves are new: we already knew they outperform regular sailboats and that they've been successful on trans-Atlantic freight trips.

And of course, the one positive move doesn't undo some of the more questionable, if not downright evil, practices we've known Cargill for in the past.

But it's worth recognizing nonetheless.

Cargill doesn't own or operate ships, but has identified a company that will test the technology, which will be installed in December. Cargill and SkySails are planning to have it fully operational in early 2012.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.