Papa
Geen avatar
|
als je weinig verschil merkt dat zou t enigste verschil de prijs zijn (en het w88 op de nieuwe bar van Best) Ik kan binnenkort ook r6 tegenover Best leggen en zal het zkrs ook ff testen. Intresse v meer info: www.boardsports.nl
|
|
|
zagy
|
waarom vragen als je zelf niks merkt?
ik denk dat er ook niet veel verschil in zit. Alleen voor een best krijg je na een jaar geen reet meer terug, al betaal je er natuurlijk ook minder voor..
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
he zagy dat klopt niet helemaal wat je zegt...
Voorbeeld: (weet de prijzen niet precies)
North nieuw 1000 -> 2de hands 500 Best nieuw 500 -> 250
Verlies bij north is 500 en bij best is 250... En je raakt een kite makkelijk v 250 kwijt dan v 500.. Dat is tenminste wat ik heb gemerkt... OP hanglos zaten mensen die de spullen niet kwijt konden ik ha m'n hele set binnen paar weken weg....
|
|
|
Sake
Gast
|
@papa Voor de Yarga wellicht. De Pro is wel anders geprijsd. Van de boardsports.nl site: Model Yarga Pro Maat 9 Uitvoering Kite Only Artikelnummer YP Prijs € 949,00
|
|
|
slufterhufters.com
|
En dan gaan ze ermee kiten pleurt die kite na een tijdje uit elkaar.
Zal je bij de North kites minder last van hebben.
Maak ze ook wel eens mee.
Nu heb ik op internet een leuk setje gezien, 800e 3 kites, wat kosten dezelfde kites bij jou in de winkel, dan maak ik een goede deal en dan vinden ze ze te duur. Ik zeg dan, heb je die kites al gezien van internet, nee zeggen de meeste, de kites die ik je kan aanbieden zit garantie op, tevens zijn ze in goede staat, want als ik een kite van iemand inruilt omdat hij nieuwe koopt in onze shop dan kijk ik de kite goed na en als ik ze er niet goed vindt uitzien dan hoef ik ze niet.
Kortom, de meeste willen voor 250e een kite hebben, en dan kijken ze niet wat ze kopen, uiteindelijk staan ze na een seisoen toch in de winkel bij mij omdat ze een vuilniszak gekocht hebben.
Moraal van het verhaal, leg iets meer neer en koop een goed merk. Goedkoop is duurkoop.
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
zijn hier meschien ook kiters die wat van de best yarga af weten? {yarga is ook veel goed koper dan yarga pro}
|
|
|
larssmits
Gast
|
De reden dat best goedkoper is als andere merken is omdat er minder tussenpersonen zijn...
Ik had 2004 nemesisen, heel 2005 mee gekite (2de hands gekocht dus al gebruikt!). kite ieder weekend, en geen sporen van slijtage te zien.
|
|
|
|
Wilco
Gast
|
beetje ononderbouwd...dat goedkoop is duurkoop..(verdiep je eens in het verkoopsmodel)..heb 2 best nemesis uit maart 2004 nog z.g.a.n. En heb toch genoeg naish en north zien sneuvelen.... Iedere kite kan kapot....
|
|
|
ralph local@noordwijk
|
Het is ook belangerijk hoe die best vliegt, zo heb ik een nemisses(of hoe je dit ook mag spellen), maar ik vond hem 3 keer niks, om nog maar niet te spreken over het loopen ervan. je betaald natuurlijk ook voor het testen van de kites, zo weet ik bijvoorbeeld dat north verschikkelijk veel aan het testen is, ze zijn al druk bezig voor 2007, ze maken niet alleen kites, maar er worden ook verschillende kites in windtunnels getest als er grote veranderingen zijn aangebracht..
ik zou dus niet eerst kijken hoeveel je er voor terug krijgt, kijk eerst naar de prestaties. ga gewoon lekker het water op!
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Nemi is ook niet gemaakt om mee te loopen. Met de YP kijk een heel ander segment van kites door ander materiaal (geen ander merk durft iets nieuw te proberen)
En Arno als je iets op internet koopt dan ga ik altijd eerst kijken naar de staat van de kites vlieg ff met de kites. En jij lbijft volhouden dat Best SLECHTE kites maakt... Tis en blijft hetzelfde materiaal waar ze mee gemaakt worden hoor...En sommige mensen die hebben eenmaal niet veel geld of kunnen zo een kite uit de shop pakken.
|
|
|
wasbeer
|
ik zou eerst eens afwachten wat ze van het materiaal van die nieuwe best zeggen. het kan bijvoorbeeld goed zijn voor 2 maand.dit geldt dan ook voor de cambattens in de rhino.(hoop dat men rhino's het een tijdje uithouden). dus zou gwn efjes afwachten.
|
|
|
KiteDemon
|
Sjeesses......bla bla bla... Test gewoon de kites, en kijk welke kite jou de grootste smile op je gezicht tovert!!!
|
|
|
wasbeer
|
liever een kite die een iets minder grote smile op men gezicht tovert voor meer dan een jaar dan een kite die me een enorme smile bezorgt voor 2 weken
|
|
|
diederik
|
meningen over best kites blijven verdeeld! Vind het wel grappig dat iedereen zijn zegje klaar heeft, de toekomst zal de duurzaamheid van de best kites bewijzen (of niet). Het blijft in ieder geval een leuk discussiepunt. Ik ben overigens zeer tevreden over de eigenschappen van mijn nemessissen (10 en 14 mtr. 2005!)
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
ik denk toch dat de rhino 06 word.. mijn menig is.. de rhino 06 past gewoon bij mij, best kite ik weet niet of aan mij ligt maar als ik spring dat gaat lekker.. maar op me hoogste punt ga best snel weer naar beneden.. met rhino 06 heb ik dat probleem niet.. met rhino land ik gewoon heel rustig dus ik blijf bij north varen
|
|
|
wasbeer
|
in welke kleure gaje ze neme? kheb die witte en rode en de witte is vree sgoon in de lucht
|
|
|
|
zagy
|
wordt die witte niet snel vies?
|
|
|
ralph local@noordwijk
|
ik heb 2 zwart en een in het rood, ik vind die rode het vetst!!! wit wordt snel vies
|
|
|
wasbeer
|
de witte blijft toch wle vrij wit en die rode is wel hele chiek jah
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
.. maar op me hoogste punt ga best snel weer naar beneden.. met rhino 06 heb ik dat probleem niet.. met rhino land ik gewoon heel rustig
De Yarga Pro heeft een zeer goed hangtime , je blijft extreem lang hangen. Moest erg wennen na de Raven 1 die ook een goede hangtime geeft maar bij de pro was het langer en daardoor was de timing compleet anders.Landingen zijn smooth .
|
|
|