Otto
|
Stabieler landen, langzamer spinnen, stabieler in de lucht. Ten minste, dat geldt voor snowboarden, maar dat zal ook wel grotendeels overeenkomen met kiten.
|
|
|
HelldogBE
|
vermoeiender om te cruisen...
|
|
|
zagy
|
ok, maar klopt het ook dat je meer pop uit je board kunt halen of is dat verschil zo klein dat je het niet eens merkt?
Heb tot nu toe drie keer op mn nieuwe sol 130 gevaren. Maandag in een lagune op de normale stance en de andere twee keer met de wide stance op een enorme chop. Vond hem wel snelle duiken, maar daar ben ik nu wel aan gewend. De pop kan ik echter niet vergelijken, in een lagune(lees vlak water) kun je natuurlijk veel lekkerder varen dan in de chop.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Je land makkelijker tricks en je gaat makkerlijker door de chop!
|
|
|
Tom
|
Ook kwestie van smaak, ik vaar hem op de wide stance, heerlijk!
|
|
|
Psychotic
|
Je land makkelijker tricks en je gaat makkerlijker door de chop!
tell me, makkelijker door de chop, die vat ik niet....... (mijn gevoel zegt, iets smaller kan je board net wat meer flexen en blaas je dus makkelijker door de chop)
|
|
|
drifter
|
heb het ook paar keer op me icon gehad. Wijd voelt wel lekker natuurlijk aan. Maar ik heb hem toch terug gezet, kon niet lekker genoeg hard varen en hard edgen
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Je staat met meer evenwicht op je board, nee dat is het niet... weet niet precies goed uit te leggen.. maar iets zegt mij dat het makkelijker is
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
ikheb ook de sol 127 besteld en las ook over die wide stance. Zal denk ik puur kwestie van wennen zijn of is het echt zo een groot verschil? En met de wide stance word bedoeld dat je je pads en straps op de wijdste stand zet dan of anders? Hoeveel inserts heb je dan per kant??
|
|
|
KiteDemon
|
Ik heb met mijn Nobile 666 beide gevaren en de wide stance is ff wennen, maar na een uurtje weet je al niet beter. Landingen zijn stabieler en gecontroleerder maar je zal wel meer je balans op je achterste been moeten houden tijdens het varen, anders neigt je board met zijn neus te duiken. Wat chop betreft maakt het niks uit. Ik vaar inmiddels alweer in de normale stance omdat ik dat toch wat relaxter vind en de balans meer over beide benen kan worden verdeeld en je board minder gevoelig is om te duiken als je wat meer ontspant als je vermoeit begint te raken. Wat pop betreft ...geen idee... popt beide even goed als je je hebt aangepast aan de stance.
|
|
|
Ian
|
ik denk juist minder pop met wide stance. Je tail wordt korter, minder flex, minder pop. Toch?
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Hoe stijver je board hoe meer flex he! ik denk wel dat je met widestance meer pop hebt!
|
|
|
Tom
|
Gasten serieus je merkt er allemaal amper wat van kwa flex en pop .. Wat je wel merkt (vaar de sol 127) is dat je meer op je achterste been moet varen ivm duiken. Voor derest valt het allemaal wel mee ik vind het een tikkeltje relaxter, moet me meer aan snowboarden denken
|
|
|
zagy
|
ja precies, dat heb ik ook. Ik ben ook redelijk lang, voor mij is wide dan meer natuurlijk dan voor een korter iemand. Maar vind het ook een stuk relaxter.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Normale stance, Harder varen, beter in de chop, je kan wat meer op 2 benen varen.
Wijde stance, Voor freestyle, meer boardcontrole bij afzet en landen, hardere pop, meer op je achterste been bij hard varen, gecontroleerder golfrijden.
|
|
|
LEAF
|
Ik ben 1.92m en voor mij is wide stance lekkerder. Ik krijg kramp in mijn benen, bij veel wind, als ik niet breed genoeg sta, wel oppassen met het happen van het board dus niet teveel naar voren leunen. Verder veel mee stabieliteit tijdens de sprongen/landingen. Pop maakt volgens mij niet veel uit.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Hoe stijver je board hoe meer flex he! ik denk wel dat je met widestance meer pop hebt!
Tom! wat loop je nu weer uit je nek te kletsen zeg, een stijver board heeft juist minder flex. Wat die widestance betreft, meer controle tijdens (power)tricks en minder relaxed tijdens normaal varen. het komt er gewoon op neer dat je voor jezelf de lekkerste stance kiest want een langer iemand heeft weer een wijdere stance nodig etc.
|
|
|
dow
Gast
|
wat tom bedoeld denk ik is hoe stijver je board hoe meer POP. Ik weet wel zeker dat je met een wide stance meer pop kan krijgen mits je de juiste techniek hebt. Je kan namelijk veel meer wind hebben omdat je je tail harder weg kan drukken. MEER POWER=MEER POP. Verder betere landingen ietsje meer duiken en erg slecht voor je knietjes.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Tom! wat loop je nu weer uit je nek te kletsen zeg, een stijver board heeft juist minder flex.
Sorry, typfout maar ik bedoel hoe stijver je board hoe meer POP je krijgt! en met wide stance heb je ook meer pop
|
|
|
KiteDemon
|
wat tom bedoeld denk ik is hoe stijver je board hoe meer POP. Ik weet wel zeker dat je met een wide stance meer pop kan krijgen mits je de juiste techniek hebt. Je kan namelijk veel meer wind hebben omdat je je tail harder weg kan drukken. MEER POWER=MEER POP. Verder betere landingen ietsje meer duiken en erg slecht voor je knietjes.
Wat je al zegt...." mits je de juiste techniek hebt". De pop is ook sterk afhankelijk van de rebound en de flexverdeling bij de tips. Het is helemaal niet zo dat wide stance per definitie betere pop geeft!! Bij de 666 is de rebound juist meer merkbaar in de normale stance dan in wide stance en voel je het board juist beter "opveren" dan in de wide stance.
|
|
|