coenvd
Gast
|
ik zou als 1e kite geen 17m2 kopen......eerder een 14m2 ofzo, of een 15 met jouw gewicht. dus neit halen
|
|
|
surf
Geen avatar
|
hey,
De kitemaat is voor jou gewicht goed. Maar als beginner is het ook prettig om een iets kleinere kite te kopen. Net als wat Coen zegt een 14, of Slingshot fuel 13. Uiteindelijk wil je toch iets van 3 kites hebben. Voor jou zal dan in SS taal zijn 17/ 13/9, dan kun je van 12/13 knopen tot 30/34 knopen varen. Maar goed, als je de 17 koopt kun je waarschijnlijk vanaf 13 knopen tot 17/19 knopen varen, met een 13 kun je vanaf 15/17 knopen tot 23/25 knopen varen.
Heb je maar geld voor 1 kite, en wil je hier 1 seizoen op varen, zou ik misschien voor de 13 gaan. heb je cash zat en kun je zeer snel weer een andere kopen, go for it.
En de prijs, is op zich wel ok, (ook al kun je 2005 al voor rond de 500 euro krijgen) mits de kite in goede staat verkeerd en geen reparaties of plakkers heeft.
En een boardje, tja, hangt af van verschillende dingen. Hoe goed kun je het, wil je super vroeg varen, neem je een groter boardje, wil je lekker kunenn knallen neem je iets kleiner. Gemiddelde lekkere plan is tussen 120/135 cm. Breedte 37-40 cm.
Pff, zo, veel succes
|
|
|
bignelis
|
Daniel,
Ikzelf ben ook begonnen met een 17. Ik weeg ook 95. Maar wat mijn voorgangers al aangeven, met een kleinere kite zal je wat sneller leren en zeker als er een btje wind staat is een 17 al snel te groot. Heb je dus nog geld om er nog een 13 bij te halen, dan zeker ingaan op deze deal. De prijs is fair, mits er geen schade aan de kite is. De bar en lijnen zijn normaal alleen al prijzig, dus ik vind het een goede deal.
Qua board zal je met een wat groter board beginnen. In jou geval vanaf 1.40. Ikzelf vaar nu op 1.22, maar merk dat dit in weinig-wind situaties wel weinig is. Ik overweeg om een 1.35 erbij te kopen. Maar goed...ik heb dus al een 9-13-17 set met board. Een extra board geeft mij erg veel flexibiliteit.
Een veel belangrijkere vraag is of je al les gehad hebt. Vraag daar dan welk board voo jou geschikt is.
|
|
|
wouterb
|
Ik sluit me aan bij 'surf', alleen zou ik plankje tussen 130 en 140cm kiezen met een breedte richting de 40, dit gezien je gewicht en (aan de vraagstelling af te leiden) ervaring. In eerste instantie zal je toch niet overpower gaan beuken en dan is wat planeer-vermogen wel lekker.
|
|
|
Fré
|
Gezien de aankomst van de zomer is een 17 misschien nog niet zo slecht... Als je nu een 13tje koopt, moet je waarschijnlijk binnen de paar maanden een grotere bijkopen, want in de zomer varen, betekent vaak ook met een grotere kite varen... Ik weet alvast dat mijn 16 in de zomer net iets vaker buitenkomt dan die mooie, lieve, leuke, snellere 12. En ik weeg er 75.
|
|
|
danielx8rs
Gast
|
bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik kies bewust voor een wat grotere kite omdat het zomer is en ik graag vaak het water op wil. Als ik een 13 koop kan ik denk ik maar 5 keer kiten deze zomer met me 95 kilo. (alleen met windkracht 5,5/6 bf) Met deze kit hoop ik ook met 3/4 op me gemak te kunnen oefenen en op een 1.40 bij 40 plank lekker het water uit te kunnen komen en het snel leren. Ik heb 2 middagen les gehad van een vriend van me. Maar kwam het water niet uit met die 12 m2 kite.
Ik heb een bod gedaan van 360 per sms. Helaas nog geen reactie. Dus misschien toch maar 400 neerleggen.
Ik houd jullie op de hoogte
|
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Hey,
Met 3 bft, kom ik op een geoon boardje het water niet uit hoor. je hebt gezien jou gewicht zeker een knoop of 13/14 nodig. Ik weeg 80 kilo, boardje van 125 en kite 16 meter, en heb dat ook al nodig. behalve als ik mijn golfsurf boardje tevoorschijn tover, dan kan ik al rond de 10 knopen varen.
Maar zou inderdaad proberen onder de 400 te komen (er van uitgaande dat de kite nog helemaal top is)z itten er rep. aan dan gaat er iets van de waarde af.
Maar kiten met 12 knopen is zowiezo niet echt relaxt, je wil het liefst met een 12 beuken in 19/21 knopen
Suc6
|
|
|
coenvd
Gast
|
onthoud wel... een grotere kite, helemaal zonder 5th line alleen maar lastiger te relaunchen is he., vooral zonder 5th of recon. en dit is niet eg een voordeel , helemal niet voor beginners dus misschien een 2ehands 16m2 naish v4 met 5th?? , een 16 met 5th kan je tamelijk lang houden namelijk
|
|
|
danielx8rs
Gast
|
Hij heeft gereageerd, ik denk dat we uit gaan komen op 375 euro. weer gaan twijfelen door de naisch v4.. Uit welk jaar is die kite? heb er op dit forum een uit 2005 gezien voor 495 euro.. een 16 m2 Is dat een veel betere koop voor mij?
kan ik er niet later een 5th line opzetten?
|
|
|
Ondabeach
|
Een boardje rond de 1.30 bij 39/40cm bv jaime of iets wat snel planeerd en niet al te groot is.
|
|
|
danielx8rs
Gast
|
even gebeld voor die v4, kom ik met bar en lijnen toch op 575 euro.. Dus denk ik ga denk ik toch maar voor die ss fuel 17m2 2004
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
daniel, ik heb nog een gloednieuwe slingshot 17m uit 2005 voor je liggen. deze kite is sneller en langer te houden daarnaast is hij ongebruikt! is een demo kite geweest voor in een shop. kite mag weg voor 450, kite only (er zit al een 5de lijn bevestiging op) bel maar even op 06-43022600
greetz
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Gewoon lekker voor de ss 17 uit 2004 gaan kompleet voor 375 is goede prijs, zeker als de kite 100% is. Naish V4 is een klote kite, heb hem zelf ook gehad. En is uit 2004, heb deze vorig jaar gekocht voor 325 kompleet, dus met die V4 wordy je genaaid. Die gloednieuwe van Pbter is ook goede optie, maar dan moet je weer nieuwe bar kopen (erg duur) kom je nog over de 600 euro uit.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
een nieuwe bar is natuurlijk onzin, daarnaast is mijn kite hagelnieuw en een 2005 model,daar valt ook wat voor te zeggen natuurlijk!
|
|
|
danielx8rs
Gast
|
helaas Pbter, Ik heb m net opgehaald, van een pool ergens bij haarlem. 380 is het geworden. Bar en lijnen nog in verpakking gloednieuw. Kite even opgepomd daar ziet er heel goed uit one pump systeem ook pompje erbij zwart met rood is hij... ik ben blij.. nu nog een board..
|
|
|
Frits
|
lol... zeker dat t wel kosjer was?
|
|
|
adrenalin
|
nieuw + bar 380 euro ???? mooi prijsje!!!
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Daniel, was het wel one pump systeem? Dus alleen pompen bij de de hoofd tube, of heb je alle tbus per stuk moeten oppompen? Pbter, ik bedoelde geen splinternieuwe bar, deze is nog veel duurder, ik bedoelde een gebruikte 2005 bar.
|
|
|
joa
Gast
|
Bij een Pool ofzo?????ckers niet kek met de nieuwe lijntjes en bar!
|
|
|
danielx8rs
Gast
|
de kite is niet nieuw, hij had er een jaar mee gevaren. de bar en lijnen zijn wel nieuw. Hij gebruikte voor 9,13 en 17 dezelfde bar geloof ik. Het is een 20 inch bar. ja maar 2 ventielen.. eentje voor uit en eentje voor in hij had ook nog 2005 kites en was nu bezig de 2006 serie aan te schaffen had ook nog mooie 2006 baordjes liggen van een pools merk voor 350 euro en het was ook nog een aardige vent. Kite staat nu opgepomd in de kamer (studentenhuis) wat een GROOT ding he!
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Daniel, goede deal man. Veel plezier ermee.....
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
dat is een mooie deal daniel, succes ermee. neem wel ff een les! neem eigenlijk aan dat je dit al hebt gedaan..
|
|
|
danielx8rs
Gast
|
is een slingshot zeppelin 138 bij 37 een goed boardje voor mij? Staat te koop voor 250.. Of zal ik echt boven de 1.40 gaan zitten.. Aangezien ik met een 17 m2 begin. Ook zoek ik naar een 13 m2 kite.. een fuel of een diesel moet het gaan worden maar ben hier nog niet helemaal uit. Ook weet ik niet of ik een zit of heup trapeze wil. Volgens mij heeft iedereen een heup
|
|
|