Wat is beter: productie board, of een custom?

adrenalin

Mei 05, 2006, 20:45:00
edit2Rapporteer  
Met mijn eerste zelfbouw plankje kon ik erg moeilijk hoogte lopen, nog steeds niet goed trouwens.

Toen ik naderhand een ouwe Brunotti Mirror probeerde, ging hoogte lopen met 10 vingers in mijn neus!

Nu zal mijn eerste board natuurlijk niet supergoed geconstrueerd zijn, maar dit viel toch wel erg tegen....

Wat vinden jullie? Zijn  je eigen creaties beter of slechter dan de productie boardjes?

Elevation

Antwoord #1 Mei 05, 2006, 21:33:40
edit2Rapporteer  
je moet allereerst het boardje eens vergelijken. een mirror is net als de huidige generatie brunotties gemaakt om niet kapot te gaan.. of dat wel of net gelukt is laat ik ff in het midden..  schater een mirror is gewoon superstijf waardoor ie dus gigantisch goed hoogte zal lopen, maar in chop heb je best kans dat de tanden uit je bek rammelen. je moet ook ff kijken hoe je je boards bouwt, uitzonderingen daar gelaten heb je best kans dat als je een boardje bouwt het resulteerd in een gigantische flop, maar het kan ook gewoon goed zijn.. dus om een lang veraal kort te maken.. een produktieboard hoeft per definitie niet beter of slechter te zijn dan een cutsom..
flyingkite

Antwoord #2 Mei 05, 2006, 21:40:45
edit2Rapporteer  
Hihi.....het zou wel heel arro overkomen als ik zou zeggen mn eigen custompje of niet soms ThumpsUp Ik denk dat het er erg vanaf hangt waar je custom op gebaseerd is, dus gewoon een outline/rocker/sidewalls die je er leuk uit vind zien of een waarvan je weet dat ze goed presteren, en natuurlijk als je iets maakt wat kompleet anders is als wat je gewend bent moet je wennen, bijv: sidewalls/rails als je scherp gewend bent moet je wennen aan inverted enz...
Ik probeer van mn boards altijd een verreniging te maken van dat wat ik lekker vind en dat wat me lekker lijkt en tot nu toe ben ik niet ontevreden moet ik zeggen! Om een goed beeld te krijgen van de nuances die je prettig vind kan je bijv verschillende railshapes op boards met de zelfde afmetingen toepassen om zo een beter beeld te krijgen van de best bij je passende shape enz.  Ik moet wel zeggen dat je wel makkelijker vertouwen hebt in een productie board zo van die jongens zullen het wel weten, om nog maar te zwijgen van het kritisch oog van vrienden bekenden en geintreseerden.... over een willekeurige thorn hebben ze geen mening maar over een zelfbouw al voor ze er op gevaren hebben.... al heeft ie exact de zelfde eigenschappen als een 2006 spleene dan nog mag het niet zo zijn  (angry_kitesmiley) maarja als je zelf maar lekker vaart he das het belangrijkste toch  ThumpsUp
Uiteindelijk ben ik van mening dat een custom vele malen beter en mooier is als een productie board maar dan moet je wel weten wat de wensen zijn het vaarwater, gewicht, stijl, wind-range enz. Ik bedoel uiteidelijk is dat toch het ultime met je eigen custom ontworpen board het water onveilig maken  (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #3 Mei 05, 2006, 22:53:23
edit2Rapporteer  
geloof me, pak mijn boardje nummer 4 en je jaagt iedereen er af met het hoogte lopen, is een kwestie van je outline, finnen en rail. Zo hou ik van een wat vierkant board en vond ik de skyrider 2005 van een maat van em verschrikkelijk varen en zat ik alleeen maar heel veel moiete te doen om hoogte te houden.......
Pbter

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 06, 2006, 07:10:46
edit2Rapporteer  
een custom is niet te vergelijken met een andere custom
je hebt het over zelfbouw of custom... daar zit een heel erg groot verschil in
goed custom is beter dan productie... wordt afgestemd op degene die het gaat varen
LEAF

Antwoord #5 Mei 06, 2006, 08:56:44
edit2Rapporteer  
HAHAA Brunotti mirror dat is het slechtste board wat er ooit gemaakt is. heel zwaar en ze gingen bijna allemaal kapot. Brunotti's zijn altijd zwaar, zelfs de nieuwe proX zijn compeet boven de 4 kg, niet normaal meer....
adrenalin

Antwoord #6 Mei 06, 2006, 17:48:17
edit2Rapporteer  

You're right, ik bedoelde de stelling: of een zelfbouw beter is dan een productie boardje.

Ik weet niet of die Brunotti goed of slecht is. Ik merk alleen dat ik er veel makkelijker mee hoogte loop.

flyingkite

Antwoord #7 Mei 06, 2006, 18:05:06
edit2Rapporteer  
een custom is niet te vergelijken met een andere custom
goed custom is beter dan productie... wordt afgestemd op degene die het gaat varen

En een zelfbouw custom...? dat kan wel toch teminste ik neem toch aan dat je zelf je wensen het beste kent en een custom board voor jezelf maken dus makkelijker is als voor een ander? Hoe zit dat eigenlijk bij jou Peter? ken jij je eigen wensen inmiddels zo goed dat er geen betere meer is als je eigen hoovah? of is de haute cuisine van bijv f-1 brunotti enz na zoveel boards nog steeds verlijdelijk?
Pbter

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 07, 2006, 07:10:16
edit2Rapporteer  
ik heb nog nooit productie gehad! wel gevaren natuurlijk, maar zelfs m'n eerste directional van 1.80 was custom.
daarna meteen begonnen met een twintip 160 van een of ander vreemd schuim.
het board waar ik nu op vaar vind ik het lekkerste tot nu toe, lekker speels en los, maar wel perfect hoogtelopen en veel pop!

beter dan productie? degene die ik nu heb is nog niet van pbt dus m.b.t. graphics nog niet op hetzelfde niveau (full carbon) ff afwachten dus!(qua vaareigenschappen in ieder geval zeker wel)
volgende wordt een balsa kern, kevlar/carbon skins en pbt, dit wordt wel ok denk ik
Da shizz

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 09, 2006, 14:43:00
edit2Rapporteer  
Zelfbouw resultaat= Afhankelijk van hetgeen je als referentie board gebruikt en de materialen die je toepast
Custom= Professionele op maat gemaakte boards, bijv Nomad uit Tarifa... Dat is echt de shit.
Productie= Ook hier zit verschil in F-one is bijvoorbeeld super en er zijn zat bagger productie boards out there.
Conclusie... Het ligt aan de vorm (outline en scoop-rocker line) en de gebruikte materialen en de hand of de machine die hem heeft gebakken. Machine is consistenter dan een hand. Het ligt iig niet aan de naam erop.
djb

Antwoord #10 Mei 12, 2006, 03:44:22
edit2Rapporteer  
klopt ik blijf ook bij custom ik loop hoogte  weinig kiters doen dit na. ze zeggen dat de bow kites meer hoogte lopen maar laatst met bow kiters gekite maar hoogte en snelheid nagenoeg het zelfde.. wel met een board met 6mm concaaf.

moet maar weer snel gaan bouwen ben er ff uitgeweest...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.