Hihi.....het zou wel heel arro overkomen als ik zou zeggen mn eigen custompje of niet soms
Ik denk dat het er erg vanaf hangt waar je custom op gebaseerd is, dus gewoon een outline/rocker/sidewalls die je er leuk uit vind zien of een waarvan je weet dat ze goed presteren, en natuurlijk als je iets maakt wat kompleet anders is als wat je gewend bent moet je wennen, bijv: sidewalls/rails als je scherp gewend bent moet je wennen aan inverted enz...
Ik probeer van mn boards altijd een verreniging te maken van dat wat ik lekker vind en dat wat me lekker lijkt en tot nu toe ben ik niet ontevreden moet ik zeggen! Om een goed beeld te krijgen van de nuances die je prettig vind kan je bijv verschillende railshapes op boards met de zelfde afmetingen toepassen om zo een beter beeld te krijgen van de best bij je passende shape enz. Ik moet wel zeggen dat je wel makkelijker vertouwen hebt in een productie board zo van die jongens zullen het wel weten, om nog maar te zwijgen van het kritisch oog van vrienden bekenden en geintreseerden.... over een willekeurige thorn hebben ze geen mening maar over een zelfbouw al voor ze er op gevaren hebben.... al heeft ie exact de zelfde eigenschappen als een 2006 spleene dan nog mag het niet zo zijn (angry_kitesmiley) maarja als je zelf maar lekker vaart he das het belangrijkste toch
Uiteindelijk ben ik van mening dat een custom vele malen beter en mooier is als een productie board maar dan moet je wel weten wat de wensen zijn het vaarwater, gewicht, stijl, wind-range enz. Ik bedoel uiteidelijk is dat toch het ultime met je eigen custom ontworpen board het water onveilig maken (grinnik_kitesmiley)