kiteweather mobile

spruce

Juli 07, 2006, 20:31:52
edit2Rapporteer  
Momenteel neem ik deel aan een team van ontwikkelaars die een programma aan het schrijven zijn voor de hedendaagse smartphone. Het gaat voor als nog om een windows mobile 5.0 applicatie waarbij je actuele windmetingen en voospellingen op je mobiel krijgt. Updaten gaat gewoon via GPRS/WIFI of UMTS.
Er zal elke dag om het uur een update beschikbaar zijn.
Je kunt in de applicatie je favoriete spots aangeven waar je weersvoorspellingen van wilt zien.
Bovendien kun je aangeven op welke spot je momenteel aan het kiten bent, zodat andere thuis snel kunnen zien wie er allemaal al op het water zitten.
Ik ben zomaar eens nieuwsgierig wie deze applicatie wel ziet zitten.
Vraagprijs zal rond 12 euro eenmalig liggen.

Tips over eventuele andere toepassingen zijn van harte welkom

Jappy

Antwoord #1 Juli 07, 2006, 20:38:57
edit2Rapporteer  
Alleen voor windows mobile? Kunnen jullie het ook ontwikkelen voor Sony Ericsson?
Dit voor de mensen die een goeie smartphone hebben?  :Smiley
Tycho
Gast
Antwoord #2 Juli 07, 2006, 20:40:18
edit2Rapporteer  
Mits de weersinformatie betrouwbaar is, ben ik we bereid om die 12 euro te betalen. Nu gebruik ik altijd Windguru op mijn telefoon, maar het is altijd maar de vraag of die informatie klopt. Het zou handig zijn als deze applicatie informatie van weerstations weergeeft plus een voorspelling. Op die manier weet je tenminste zeker of het waait of niet. Een mooie optie zou ook zijn om mensen die aan het kiten zijn, actuele informatie te laten sturen. Dat kan bijvoorbeeld de windsnelheid zijn, maar ook of het vlagerig of constant is en met welke maat ze varen. Daarnaast is het wel interessant om te weten of het druk is.
Joris

Antwoord #3 Juli 07, 2006, 20:43:45
edit2Rapporteer  
mwa windfinder heeft toch ook al java app?
en waar haal je deze informatie vandaan?
Fré

Antwoord #4 Juli 07, 2006, 20:54:59
edit2Rapporteer  
ik gebruik meestal de actuelewaterdata-wap-site...
Tamelijk goed eigenlijk...
MrRippey

Antwoord #5 Juli 07, 2006, 21:00:28
edit2Rapporteer  
Gebruik ook altijd waterdata en weeronline! Ben wel bereid eenmalig 12 euro te betalen!
rEwd

Antwoord #6 Juli 07, 2006, 21:02:17
edit2Rapporteer  
ligt er maar net aan.... Updaten via GPRS mag niet te lang duren en de voorspellingen moeten betrouwbaar zijn... Als jullie de data van windguru halen dan laat maar..
spruce

Antwoord #7 Juli 07, 2006, 21:10:50
edit2Rapporteer  
mwa windfinder heeft toch ook al java app?
en waar haal je deze informatie vandaan?

We hebben een contract bij http://www.noaa.gov/ de ons voorziet van professionele metingen
spruce

Antwoord #8 Juli 07, 2006, 21:12:07
edit2Rapporteer  
Gebruik ook altijd waterdata en weeronline! Ben wel bereid eenmalig 12 euro te betalen!

Foutje van mijn kant. Het bedraagt niet eenmalig 12 euro maar 12 euro p/jaar
spruce

Antwoord #9 Juli 07, 2006, 21:14:48
edit2Rapporteer  
ligt er maar net aan.... Updaten via GPRS mag niet te lang duren en de voorspellingen moeten betrouwbaar zijn... Als jullie de data van windguru halen dan laat maar..

Windguru zegt dat hun data ook afkomstig is van http://www.noaa.gov/.
Alleen komt de data die wij krijgen van NOAA niet overeen met de metingen die windguru laat zien. De Windguru pro metingen komen vaak beter in de buurt.
LG
Gast
Antwoord #10 Juli 07, 2006, 21:28:32
edit2Rapporteer  
Voor de Orange gebruikers onder ons kan je via de Orange World portal ook windvoorspellingen opvragen via de rubriek Info Sport; Sport; Surf&Sun

Greetz.
spruce

Antwoord #11 Juli 07, 2006, 21:49:08
edit2Rapporteer  
Bij eerste testresultaten duurde updaten via gprs ongeveer 15 sec
MrRippey

Antwoord #12 Juli 07, 2006, 21:59:36
edit2Rapporteer  
Het maakt niet uit hoelang het duurt maar hoeveel kb je moet downloaden, daar zitten de kosten in. En voor 12 euro per jaar moet het wel een goede infomatievoorziening zijn.
rEwd

Antwoord #13 Juli 07, 2006, 22:41:24
edit2Rapporteer  
MrRippey: Ik heb Pocket Internet Totaal van Tmobile... Dat is onbeperkt GPRS-internet, het moet natuurlijk geen 5 min gaan duren voordat ik een fraai grafiekje te zien krijg. Vandaar mijn vraag Smiley
spruce

Antwoord #14 Juli 07, 2006, 23:05:03
edit2Rapporteer  
Het maakt niet uit hoelang het duurt maar hoeveel kb je moet downloaden, daar zitten de kosten in. En voor 12 euro per jaar moet het wel een goede infomatievoorziening zijn.
Aantal kb is nog heel moeilijk te zeggen in dit stadium. Ik weet wel dat hij alleen veranderingen doorstuurt om zo aantal kb te besparen.
Het programma zal niet alleen windsvoorspellingen bevatten, maar ook allerlei andere zaken die kitesurers zal interesseren, altans dat is de bedoeling. Het zal zijn 12 euro meer dan waard zijn.
Momenteel word er ook gewerkt aan waterstanden, deze info kan voor aantal spots ook erg handig zijn.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #15 Juli 08, 2006, 00:34:55
edit2Rapporteer  
Als het op mijn telefoon zou werken zou ik het die 12 euro per jaar wel waard vinden. Maar ja op mijn telefoon werkt dat dus niet. Kun je er niet een gewone java app van maken?
spruce

Antwoord #16 Juli 08, 2006, 01:27:12
edit2Rapporteer  
Als het op mijn telefoon zou werken zou ik het die 12 euro per jaar wel waard vinden. Maar ja op mijn telefoon werkt dat dus niet. Kun je er niet een gewone java app van maken?
Eerste uitgangspunt is windows mobile, later zal deze vertaald worden naar andere besturingssystemen
DaRe

Antwoord #17 Juli 08, 2006, 01:32:54
edit2Rapporteer  
Waar ik zelf al aan zit te denken , als ontwikkelaar is een applicatie waar je een sms naar toe kan sturen
als je AL bij het water bent. Dus ik sta op oostvoorne met 15 knopen.; dan sms ik : oostvoorne 15
en dan kunnen de gebruikers deze data online inzien.
Een soort wind community dus
spruce

Antwoord #18 Juli 08, 2006, 02:46:17
edit2Rapporteer  
Waar ik zelf al aan zit te denken , als ontwikkelaar is een applicatie waar je een sms naar toe kan sturen
als je AL bij het water bent. Dus ik sta op oostvoorne met 15 knopen.; dan sms ik : oostvoorne 15

Zoiest wat Tycho bedoelde?
Soweiso kun je na een update zien wie er allemaal op je favoriete spot aanwezig zijn.
En deze mensen kunnen ook nog opgegeven hoe het weer is op dat moment, met welke kite ze kiten enz. Vraag is wel natuurlijkin hoeverre iemand de moeite neemt om dat in te vullen.
sanne

Antwoord #19 Juli 08, 2006, 19:34:56
edit2Rapporteer  

waarom zou kitend nederland iedere dag tientallen smsen gaan betalen om een zeer tijdelijke meting het net op te sturen, terwijl er overal langs de nederlandse kust metertjes staan die het boeltje de hele dag meten?? is het niet veel interessanter deze meetgegevens ergens te kunnen bundelen?
zelf gebruik ik vaak google op "wind & plaats" en eventueel meteo24 in de searchstring, kom je bij meteo24 uit, helaas zijn die metingen naar mijn idee niet overal even goed, en meet hij maar eens in het uur.
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #20 Juli 09, 2006, 01:06:37
edit2Rapporteer  
Waarom zou je met een smartphone zon programmaatje gebruiken, ik kan gewoon met UMTS elke site openen die ik wil. En via vodafone live kan ik gratis het weer checken, gaat snel genoeg. En UMTS kost ook standaard 75 cent (onder 1 mb) per kwartier, word dus echt te duur.
spruce

Antwoord #21 Juli 09, 2006, 18:50:54
edit2Rapporteer  
Waarom zou je met een smartphone zon programmaatje gebruiken, ik kan gewoon met UMTS elke site openen die ik wil. En via vodafone live kan ik gratis het weer checken, gaat snel genoeg. En UMTS kost ook standaard 75 cent (onder 1 mb) per kwartier, word dus echt te duur.
Zou graag 1 misverstand uit de wereld willen helpen, het gaat dus niet alleen om weersvoorspellingen. Die kun je immers op meerdere manieren verkrijgen. Het progje brengt ook kiters bij elkaar als je begrijot wat ik bedoel. Je kunt van je favoriete spot direct zien wie er al op het water zijn en wat hun mening over het weer is op dat moment. Het programma zal bijdragen aan het vormen van een grote kite community. En dat is toch iets heel anders dan een pagina via UMTS bezoeken waar je alleen windverwachtingen kan zien.
Bovendien kun je in later stadium van programma ook updaten via UMTS
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.