diederik.,
Gast
|
zit veel te ver uit elkaar...shitcombi
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
heb je dit geprobeerd diederik? ik vind het geen slechte gedachte je zult waarschijnlijk vanaf een knoop of 15 tot 18 minder performance hebben, aangezien je dan overpowerd of underpowerd vaart, maar het idee is plausibel.
als je 80 kg weegt... met 62kg zou ik echt niet groter gaan dan 14, met weinig wind wil je snelheid en druk halen uit een kite en met 62 kg heb je denk ik echt niet meer nodig omdat je simpelweg minder weegt.
jerre, heb je de mogelijkheid om zoiets te testen?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Weeg ook 60 en ik kan al met een 12m varen als de rest nog met een 16 staat en wanneer die 12 te klein wordt en ik een 16m nodig heb sta ik zowat als enige op het water.
Ik ga zelf nu alleen nog maar 12m en kleiner varen omdat ik met een 12m met een normaal board al met 12kn lol kan hebben wat met een grotere kite niet lukt omdat die gewoon veel te log zijn. Het is maar wat je wilt, met een 17 in n zuchtje wind kiten of lekker knallen en spelen met een kleinere kite. Ik weet zeker dat jij met een 14m evenveel zo niet meer low-end hebt als iemand van 80kg met een 16.
Zou gewoon een 12m pakken omdat dit gewoon de lekkerste maat is of je moet echt in wind onder de 12kn willen gaan kiten dan moet je pas een grotere kite pakken.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
logisch gedacht zou ikk zeker niet voor een 17 erbij gaan.
1. licht te ver van die 9 af 2. met een 14 vaar jij misschien 2 of 3 knopen later dan met een 17, maar heb je wel veel meer plezierom dat een 14 veel en veel sneller is as een 17...
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Ik heb er sinds kort een 15 bij en dat is best leuk maar heeel erg traag (heb hem naast een 11). Ik denk dat een 17 helemaal een gesleur wordt, zeker als je een 9 gewend bent. En wat doe je op dagen dat er tussen de 12 en 18 knopen voorspeld wordt?? Die maximaal 17 knopen is vaak berekend op iemand van 70-75 kilo dus komt bij jou iets anders uit. Ik denk dat jij met een 14/15 veel meer plezier hebt, en dat je vaker kunt varen als met je 17. Succes met je keuze.
|
|
|
Frank77
|
Als ik met mijn 12bow niet uit het water kom, dan zie ik iemand met een 16c nog net wel varen, maar dat is wel continu teruglopen, want hoogtelopen zie ik ze dan niet doen.
Op een gegeven moment krijg je de handel ook de lucht niet meer in: oppervlakte / gewicht verhouding. Dus een 17, tja.. 12 of 14 met een 9 lijkt me logischer en leuker.
Ik zou eerder accepteren dat een 3 Bft gewoon te weinig is. Gewoon wachten (net als de rest) op 3.5+
|
|
|
diederik.,
Gast
|
daar sluit ik mij bij aan!!!! logisch gedacht zou ikk zeker niet voor een 17 erbij gaan.
1. licht te ver van die 9 af 2. met een 14 vaar jij misschien 2 of 3 knopen later dan met een 17, maar heb je wel veel meer plezierom dat een 14 veel en veel sneller is as een 17...
|
|
|
audi
|
je kan dan beter er een breeder of langer board bij doen die planeren eerder. maar zeker je kite niet groter dan 14 c shapte.
|
|
|
turbojerre
|
Mja kheb een North Defender redelijk groot 142x39 en een Rebel 14m² maar die vindek niet genoeg low end hebben, gaat pas lkkr varen bij 12knp constant. Ik denk dat ik toch maar ns een contra 14m² bij de shop moet testen en mss iets probere regelen. Wat zijn jullie ervaringen met de low-end van de rebel 14 en de beste setup ervoor?...
|
|
|
Frank77
|
zoals al eerder gezegd: beneden de 11 knopen moet je gewoon bbq-en op het strand.
|
|
|
Petteflat
|
Als je 62 weegt heb je helemaal niks aan die 17. Koop gewoon een 14 (ben je echt even snel mee op pad). 17 is bedoeld voor 90+kg-ers. Als je meer low-end wil moet je een groter boardje nemen.
|
|
|
Taco.
|
Ben 60 kg en een 17 pak ik alleen bij heel weinig wind. 17 knopen en een 17m slaat nergens op met zo'n gewicht. Das echt link. Bovendien is een 17 alleen cruisen, ze zijn over het algemeen een stuk trager. Een beetje overlap tussen de kites is ook wel lekker. Het waait namelijk nooit precies 16 knopen.
|
|
|
PeeWee
|
Mja kheb een North Defender redelijk groot 142x39 en een Rebel 14m² maar die vindek niet genoeg low end hebben, gaat pas lkkr varen bij 12knp constant. Ik denk dat ik toch maar ns een contra 14m² bij de shop moet testen en mss iets probere regelen. Wat zijn jullie ervaringen met de low-end van de rebel 14 en de beste setup ervoor?...
Ik heb de combinatie rebel 14 en spleene door 59 (159x42). Super combi. Vroeg het water op en makkelijk hoogte houden/maken. Board voelt niet al te groot aan door de flextips. Ik zou dat eerst proberen voordat je een dure contra koop. Gisteren nog verbaasde kiters bij me gehad "hoe ik toch zo makkelijk hoogte kon lopen met dit liflaf windje" Ik weeg 80kg en kan vanaf 10knp varen met deze combi.
|
|
|