wakeboardbindingen?

panda

Oktober 26, 2006, 23:12:37
edit2Rapporteer  
hallo,

waar zijn ze te koop en is het wat??

gr panda
Antwoord #1 Oktober 26, 2006, 23:16:58
edit2Rapporteer  
met wakeboarden gebruik ik nog liever mijn kiteboard. wat een ondingen zeg.
raak liever mijn board kwijt als ik op mijn plaat gaat!
Frank77

Antwoord #2 Oktober 26, 2006, 23:46:55
edit2Rapporteer  
je moet wel die bar loslaten als je valt ;-) (sealedlips_kitesmiley)
reinout

Antwoord #3 Oktober 26, 2006, 23:47:20
edit2Rapporteer  
De grote watersport winkels, vaak met zeilen, waterskien. wakeboard en opblaasspullen.

www.jobe.nl
kitertjuh-
Gast
Antwoord #4 Oktober 27, 2006, 14:52:39
edit2Rapporteer  
wakeboard bindingen van catapult zijn erg goed.
WaZuP

Antwoord #5 Oktober 27, 2006, 15:12:16
edit2Rapporteer  
De bindingen van liquid force vond ik erg fijn,

Je merkt dat je pop in je board veel en veel groter en als je bijvoorbeeld een rayley maakt vliegt je board ook veel hoger boven je uit.

Je hebt ineens z'n snowboard feel van je kan echt niet loskomen van je board opzich wel vet gevoel.

je kan ook veel meer power aan in je kite.

nadeel je hebt krapm binnen 15 minuten
zaggy
Gast
Antwoord #6 Oktober 27, 2006, 17:45:06
edit2Rapporteer  
ja dat vroeg ik mij dus ook af. krijg je in die union bindingen ook kramp? Die zijn speciaal voor het kiten gemaakt. Heb een keer met obriens gevaren, heel niks, kreeg alleen maar schuurplekken. Maar het idee was wel echt top. Je rail verliezen tijden een mega vlaag is er niet meer bij, gewoon naar achter leunen en ja hebt weer een dikke edge.
Otto ergens anders
Gast
Antwoord #7 Oktober 27, 2006, 17:48:37
edit2Rapporteer  
Ik flikker de hele tijd uit mijn gewone straps, en dan zeker als het nog een beetje choppie is. Misschien is het wel een goed idee om eens te proberen
japieapie
Gast
Antwoord #8 Oktober 27, 2006, 18:22:39
edit2Rapporteer  
Die van Liquid Force zijn zeker OK, hebben geen veters zoals de meeste andere merken/types. Toch blijft instap vrij lastig !!! En er blijven momenten dat je blij bent je boardje uit te kunnen 'schoppen'...

Maar belangrijkste negatieve punt(en):  de bindingen zitten heerlijk en de zachte 'voetbed'/pads absorberen de klappen perfect. Echter het contact met het board wordt daardoor veel indirecter. Ook carven (op de kant varen) is lastiger, dit omdat door de vorm de druk meer naar midden van board gaat (verder naar beneden monteren lukte mij niet omdat hiel/hak anders over de rand van board uitsteekt.

Let ook op: de meeste wakeboardbindingen zijn veel breder waardoor deze niet passen op de meeste kiteboards (waar schroefgaatjes normaliter dichter op elkaar staan).

tom_beul
Gast
Antwoord #9 Oktober 27, 2006, 18:29:14
edit2Rapporteer  
Waarom worden er niet een soort flow bindingen gemaakt? net zoals bij het snowboarden, ( bij snowboardern zijn ze niks, lang leve de capstraps ) maar misschien voor wat bij het kiten

En door de dikke pads verneuk je je boardfeeling daar niet mee?

Masssssolllllll!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Oktober 27, 2006, 18:31:17
edit2Rapporteer  
Waarom niet de luxury bindingen van Liquid force. Zitten met die nike air, volgens zeggen, er comfortabel. En je hebt een heelstrap zodat je zelf de keuze hebt of je wel of niet vast wilt blijven zitten aan je board.

http://www.liquidforcekites.com/binding_luxury.htm

filmpje: http://www.liquidforcekites.com/07/luxury-kit-mov.htm
Harm

Antwoord #11 Oktober 27, 2006, 18:34:26
edit2Rapporteer  
2007 van LF nu al verkrijgbaar
http://www.liquidforcekites.com/07/escalade.htm
WaZuP

Antwoord #12 Oktober 27, 2006, 20:16:13
edit2Rapporteer  
1 DING

Wie er voor kiest met bindingen te varen verkloot allebij zijn knien. Aangezien je met 1 kant op gaat en normaal allebij je knien zo zet dat ze kunnen buigen(achterste voet draaid in strap) maar met bindingen maken je knien een vreemde buigbeweging die zeer slecht is.

Die union zijn super makkelijk in en uit geen veters en zooi, kram zal je denk ik bij elke binding krijgen dit zal echter steeds minder owrden naarmaten je meer vaart met bindingen.
Feltyshot
Gast
Antwoord #13 Oktober 27, 2006, 20:57:39
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met healstraps van mystic het vaart echt super, lekker zacht ook en me board valt zelden uit tijdens het springen, maarjah bij mij is het nood zaak want als ik mijn voet straps op zijn strakst zet dan zitten ze nog erg los ook met schoentjes aan, maar er zitten ook nadelen aan bij het opstappen met golven is het best wel lastig af en toe..

WaZuP

Antwoord #14 Oktober 27, 2006, 23:20:46
edit2Rapporteer  
geloof me het verschil tussen heelstraps en bindingen is net zoveel verschil tussen bush en osama

doordat bindingen je hel enkel fixeren op een hoek op je board hoef je alleen naar achterte leunen en je kant al ongeloffelijk hard aan
snip

Antwoord #15 Oktober 28, 2006, 00:37:55
edit2Rapporteer  
tsjek de Era bindingen van hyperlite zitten echt helemaal super zacht. heb ze zelf niet op me kiteboard maar wel op me wakeboard.  zag laatst toevalig op een filmpje dat dr. Dre ook met deze bindingen vaart.
.Chris.

Antwoord #16 Oktober 28, 2006, 01:37:09
edit2Rapporteer  
Wil je top of the bil, dan de Unions.
Dat bindingen je knieën verniksten valt wel mee, zijn tenslotte
zat wakers en die hebben echt niet allemaal verotte knieën.

Belangrijk is dat je UIT de binding schiet als er wat mis gaat.
Dan valt het qua crashen e.d. wel mee.

Ik vaar met Mauricio Abreu Kite wake bindingen en die dingen zijn
echt top, net iets lager als echte wakebindingen en een sluiting die
met 1 hand dicht te doen is. Verder zijn ze superzacht, net sloffen.

Shop in de buurt heeft er nog een aantal staan voor 79,- per paar.
Als je intresse hebt stuur je maar een PM.
Otto ergens anders
Gast
Antwoord #17 Oktober 28, 2006, 15:19:42
edit2Rapporteer  
Het kan denk ik wel zo zijn dat je je knieën verziekt met wakeboardbindingen, als je met snowboarden ook teveel Duckstance staat (met je hielen naar elkaar toe) dan verneuk je je knieën eerder dan wanneer je op "carvestance" staat.

Het ligt er ook voor een groot deel aan hoe groot het verschil is tussen je bindingen (in graden), algemene stelregel is dat een verschil van 20 graden de max is. Ga je verder dan zal je meer kans hebben op het krijgen van blessures i.v.m het moeilijker absorberen van klappen (choppie water).

Als ik dus wakeboardbindingen op mijn board zou zetten dan zou ik eerst even kijken naar het verschil in graden.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Oktober 28, 2006, 16:00:26
edit2Rapporteer  
Download anders ff BoostII uit 2002. Hierin leggen o.a. Elliot Lebboe en Lou Wainman uit hoe en wat met wakeboard bindingen. Voor kiten adviseren ze de bindingen zo recht mogelijk te zetten i.p.v. grote hoek.

Heb zelf een tijdje met wakeboard bindingen gekite en moet zeggen dat het wel beviel. Wel een klein beetje duck, maar de voordelen zoals hier boven al aangegeven onderstreep ik.

Nadeel is idd. aan en uit trekken. Los (dus straps/veters) vaart lekkerder maar is absoluut geen garantie dat bij een crash beide voeten vrij komen. Ook het aantrekken van het board in diep water en in chop is echt verschrikkelijk moeilijk en irritant.
zaggy
Gast
Antwoord #19 Oktober 29, 2006, 04:59:06
edit2Rapporteer  
japieapie, ben ik helemaal niet met je eens. Je kunt juist meer carven omdat je veel meer druk over kan brengen.
Waar is die boost te downloaden?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Oktober 29, 2006, 16:45:58
edit2Rapporteer  
Geen flauw idee. Ik heb hem ooit eens gedownload. Hij is ongeveer 350Mb in grootte. Dus zoek ff via nieuwsgroepen ofzo.

Ik weet niet of het zinvol is als ik hem upload via megaupload of zoiets dergelijks (nooit gedaan).

Volledige naam van de film is: BoostII.mov (Quicktime)
zaggy
Gast
Antwoord #21 Oktober 29, 2006, 18:06:54
edit2Rapporteer  
ok, ga ik nu even zoeken.
Wat ik wel merkte met de bindingen is dat je je een stuk minder vrij voelt. Met straps kun je je voeten even draaien of even snel het strand op. Met bindingen wordt dat een stuk moeilijker.
Ook zijn bindingen denk ik vervelender bij slechte omstandigheden.
WaZuP

Antwoord #22 Oktober 30, 2006, 17:08:59
edit2Rapporteer  
Klopt helemaal dat je knien minder worden belast als je je bindingen recht zet want dan is de buigbeweging an je knien beter.

Heb dre's bindingen in cabarete gezien en die zien er idd ook er goed uit maar vroeg me ook af wat de prijs er van is? Want ze zagen er niet goedkoop uit.
zaggy
Gast
Antwoord #23 Oktober 30, 2006, 17:38:33
edit2Rapporteer  
gok rond de 300 e. Maar dat zijn echte wakeboardbindingen he.
Moet je ze dan niet een maatje groter kopen? Kitebindingen zijn over het algemeen toch makkelijker aan te trekken en zitten iets losser
WaZuP

Antwoord #24 Oktober 30, 2006, 17:43:02
edit2Rapporteer  
heb ook ergens gelezen dat je met kiten je bindingen losser moet zetten zodat ze minder knellen,

je kiteboard meestal ook langere sessies dan wakeboarders wakeboarden,

maar van de andere kant zodra 1 voet eruit schiet zal de ander er niet meer zo snel uitgaan en dan ben je echt de lul (iemand ervaringen hiermee?) want met straps shop je dan de ander er zo uit maar met bindingen ben ik daar wel banger om

ija moet wel zeggen landingen zijn zo chill met bindingen echt op volle snelheid en super makkelijk
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.