justin+naish
Geen avatar
|
ik was zaterdag op young ones @ the dam, deed zelf mee en ik was erg nieuwsgierig naar de takoon nova 2... normaliter vind ik bows echt de grootste kites die er zijn, bij de nova 2 lag dit heel anders. het is inderdaad in principe een bow, maar zodra je de kite in je handen krijgt, stuurt deze wel als een bow en depowered die wel als een bow, maar backstalled niet als een bow, draait geen pussy loops als een bow, en heeft niet weinig pop, zoals je normaal gewend bent van een bow, de bardruk was ook zeer gemoedelijk, en was niet veel maar wel net genoeg zo dat je goed kon voelen waar de kite zat, kiteloops zijn top met deze kite, gewoon een lekkere pull, en hij vliegt daarna mooi door, pop heeft de kite ook veel waardoor je met gemak je railey/wakestyle arsenaal aan tricks uit kan breiden. ook de lift en hangtime van de kite zijn zeer goed. bij met omsturen van de kite word je kijhard de lucht in geslingerd, en als je het goed doet ook weer heerlijk rustig neer gezet. wat bij een bow natuurlijk ook belangrijk is is de windrange, deze was ook zeer goed, kheb de kite van 12 tot 26 knopen gevaren en dat ging gewoon prima, je kon vroeg springen en bij de hardere wind kon je de kite nog met gemak onder controlle houden. en ging het varen ook nog gemakkelijk, upwind varen doet de kite ook heel goed, ik ben normaal heel slecht in hoogte lopen maar met deze kite ging dat probleemloos. al met al gewoon een hele goede kite, dus mocht je een bow zoeken twijfel dan niet en probeer hem gewoon bij koen van natural high @ de brouwers de kite zal je zeker niet tegen vallen.
verder was de afwerking ook nog top, een fijn one-pump systeem zeer goede bar met een nog beter stopper systeem maakte het heeeelemaal af.
|