D.D
|
Hoe zwaar weeg je?
|
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
1.38x40 vindt ik nogal aan de grote kant voor jou, ik zou voor een board van ongeveer 1.30x38 gaan, kan je veel langer mee vooruit. En geloof me, als je kan varen is deze lengte geen enkel probleem!
|
|
|
WillemK
Geen avatar
|
Tja.....maar hoe zit je dan met licht weer op een kort plankje?
Nog een puntje: ik heb het geleerd op een North Haze, en wat ik daar wel lekker van vind is de scherpe rails, waardoor je makkelijker hoogte houdt. Deze RRD heeft wat rondere rails. Is dat gewoon een kwestie van ervaring, of een wezenlijk verschil?
Vragen, vragen.....
|
|
|
Jolien.
|
North haze? het is Naish haze ik vind het een heerlijk board, maargoed
|
|
|
D-Flex
|
ik ben beginner en vaar met een cabrinha icon 1.40 dus jij moet cker kleiner hebben als 1.38
|
|
|
WaZuP
|
Ik heb afgelopen jaar op de four XXXXgevaren en di heeft ook ronde rails en geloof me geen enkel probleem om mee te kanten, hij vaart erdoor juist supersmooth in chop. Ik kon hem bijna helemaal haaks op het water zetten met een enrome spray van mijn board.
is echt top board, en zeer goed voor golfrijden
|
|
|
wouterb
|
@ WaZuP: Ik doe het met een tripleX, Zelfde ronde rail. Klopt het dat hoogte lopen (veel) minder is in vergelijk met een willekeurige scherpe rail (lees: 666/thorn/jaime). Bedoel: het zal best 'goed' gaan, maar kan het 'beter'?
|
|
|
Emma
|
Ik heb een naish sol 127, en dat is mijn eerste board.. kon al wel varen toen ik hem kocht, en ben ook wel lichter. Maar ik zou voor kleiner gaan, anders moet je binnenkort wéér een nieuw board kopen. Koop gewoon 1 keer een goede is mijn advies
|
|
|
WaZuP
|
de boards die jij noemt mag je zelfs geen schrepe rail noemen oficieel maar een blokrail.
Scherpe rail is serieus zo scherp dat het papier k snijen
hoe schrerpen hoe beter natuurlijk maar je levert teveel aan comfort in
De ronde rails van de boards maakt niet veel uit hoogte lopen hang af van -concave -outline -flex -vinnen -rocker -rail schape -bodem curve
dus zoveel invloeden dat je het niet echt kun zeggen maar de rrd boards lopen peerfect hoogte hoor
|
|
|
wouterb
|
....dus zoveel invloeden dat je het niet echt kun zeggen maar de rrd boards lopen peerfect hoogte hoor
g**tver, ligt het dus toch aan mij. thnx iig
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
misschien is het slim om een groter board te huren voor een paar x (om het kiten onder de knie te krijgen) en later zelf een korter board te kopen want dat grote board heb je niet al te lang plezier van denk ik
|
|
|
FonezzzZz
|
1,38 is wel aan de grote kant, maar ik vaar zelf ook met een 1,34 fanatic boardje en weeg 70 kg! en ben er DIK te vreden mee! en wat wil je als beginner zoveel mogelijk en makkelijk varen! maar ietsje kleiner zou wel mooi zijn i think!
|
|
|