springen

zarda

November 08, 2006, 21:48:32
edit2Rapporteer  
Ik ben laatst begonnen met springen en ben inmiddels mijn eerste sprong geland.
Later probeerde ik het nog eens maar werd steeds uit mijn board getrokken en mijn footstraps kunnen niet strakker. Heeft iemand een tip voor mij.

gr Sjoerd
TH3-HUNT3R

Antwoord #1 November 08, 2006, 21:51:25
edit2Rapporteer  
je tenen naar boven duwen blijven je voeten beter in je voetbanden zitten.
G
Gast
Antwoord #2 November 08, 2006, 21:54:40
edit2Rapporteer  
glue
Molliebollie

Antwoord #3 November 08, 2006, 21:57:23
edit2Rapporteer  
Ik heb het probleem dat ik onder mn kite door wordt gezwaaid, wat er toe resulteert dat er geen druk meer in mn kite staat, en het wel bekende effect krijg van een kite die uit de lucht valt en daarna opeens weer power krijgt.

@ Zarda: dikkere schoenen aan Tongue of nieuwe footstraps kopen die wel strakker kunnen
TH3-HUNT3R

Antwoord #4 November 08, 2006, 22:05:48
edit2Rapporteer  
je moet zorgen dat je gelift word en niet gesleurd dan schiet je er idd onderdoor.
zorg ervoor dat als je springt je omhoog gaat en niet vooruit. en kite stabiel op 12 uur houden.
dan lijkt het me sterk dat je kite uit de lugt valt.
Molliebollie

Antwoord #5 November 08, 2006, 22:15:18
edit2Rapporteer  
je moet zorgen dat je gelift word en niet gesleurd dan schiet je er idd onderdoor.
zorg ervoor dat als je springt je omhoog gaat en niet vooruit. en kite stabiel op 12 uur houden.
dan lijkt het me sterk dat je kite uit de lugt valt.

Ja ik probeer keihard te kanten en dan mn vlieger naar 11 uur (als ik naar rechts vaar) te sturen.
Hoe zie jij het verschil tussen liften en sleuren? want liften lijkt mij 'omhoog gesleurd' worden
Maurits

Antwoord #6 November 08, 2006, 22:16:46
edit2Rapporteer  
Misschien helpt dit:

http://www.kitefilm.com/video/jumping_part1.wmv  schater
Molliebollie

Antwoord #7 November 08, 2006, 22:26:23
edit2Rapporteer  
ik kan geen WMV bestandjes kijken Wink heb een Apple en die doet erg moeilijk over Windows Media Player for Mac.
Roderick (Niet ingelogd)
Gast
Antwoord #8 November 08, 2006, 22:36:43
edit2Rapporteer  
Tijdens je sprong moet je je kite wel terug sturen (Naar rechts in jouw voorbeeld). Als je er onder door schiet stuur je waarschijnlijk te laat terug.
zarda

Antwoord #9 November 08, 2006, 23:23:14
edit2Rapporteer  
bedankt
Lex

Antwoord #10 November 08, 2006, 23:24:49
edit2Rapporteer  
en je board downwind richten bij de landing
dokter anders in kiteshit
Gast
Antwoord #11 November 08, 2006, 23:34:10
edit2Rapporteer  
als je onder je kite door geslingerd wordt dan heb je te weinig druk op je board als je springt.
en je moet gewoon je voeten in je voetbanden houden doormiddel van wat al eerder genoemt is je tenen iets omhoog doen mijn voetbanden zitten juist zo los mogelijk zodat je je voeten er makkelijk in en uit kan doen voor als je bv een one footer wil maken.
stumpertje
Gast
Antwoord #12 November 08, 2006, 23:46:19
edit2Rapporteer  
zet je kite op 1 of 11 van de klok, op moment van terug sturen je kont met bijna gestrekte benen naar het water drukken. Zo word je redelijk recht omhoog gelift. Let wel op dat je je kite niet te ver stuurt. Vlak voor het dode punt kite weer rustig naar 1 of 11 zetten en staan!

Good luck!
Naish........what else???

Antwoord #13 November 08, 2006, 23:54:17
edit2Rapporteer  
Wanneer je gaat beginnen met kiten en springen ben je vaak geneigd om je voetbanden strakker te zetten, dit niet juist!!! Wanneer je begint val je vaker en wanneer je voeten dan te vast zitten beginnen de blessures, beter kun je voetbandjes losser laten, je zult dan meer "boardgevoel" krijgen en uiteindelijk zal je boardje onder je voeten "plakken", mocht er iets mis gaan dan schop je je boardje makkelijk weg!
kentyman

Antwoord #14 November 09, 2006, 18:44:44
edit2Rapporteer  
als je onder je kite door bungelt dan heb je waarschijnlijk teveel horizontale (voowaartse) snelheid tijdens je sprong EN stuur je je kite niet snel genoeg terug. Dat eerste komt omdat je afzet niet goed is: je moet nog harder edgen en nog langer je edge vast houden! Zo'n "lage & verre sprong" krijg je als je te vroeg je edge los laat. Een goede "hoge verticale sprong" krijg je als je lang genoeg je edge vast houdt.

Het zou ook kunnen zijn dat je teveel een "pendulum" sprong maakt: dat je gewoon de kite terug smijt en door de slinger-beweging de lucht in gaat. Zo kun je wel springen maar op den duur kom je dan niet hoger.

tis allemaal techniek!
Mike_salou

Antwoord #15 November 11, 2006, 22:41:12
edit2Rapporteer  
gewoon loopen niet zeuren !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.