je afzet is waarschijnlijk niet goed, en in principe hoeft de kite niet direct helemaal door naar 1 maar eerst naar 12 en dan als je in de lucht bent misschien nog door naar 1
Gewoon die kite naar 1 uur knallen. En dan ook echt vet hard naar 1. Daar haalt een C-kite zijn lift vandaan. Je afzet moet goed aan de wind zijn, kort en krachtig edgen terwijl je je kite vol naar 1 stuurt.
Maar het waaide niet echt maandag om te springen, ik weet natuurlijk niet waar je gevaren heb.
Idd. maandag veel te weinig wind, zeker voor een 14m2
En heb maar wat geduld, de voorspellingen voor de komende 7 dagen: 0,niks wind helaas! Enige kans is dat ze er naast zitten, de heren weermannen (en vrouwen)!
wel afzetten met je board ook. met een bow stuur je terug en trek je de bar aan en dan ga je vanzelf bijna. bij C-shape moet je zelf ook echt wat doen.
Roland, met je bow ging je idd toen wat hoger maar toen was er wel wat meer wind. Als je merkt dat je al goed gepowerd bent en kan hoogtelopen etc, dan heb je ook wel genoeg power om te springen. Volgende x als we weer is samen gaan zal ik je is helpen (tong_kitesmiley)
Om te beginnen zou ik zeggen NIET hard gaan, want dan zul je je kant niet kunnen houden en kom je alleen ver en niet omhoog.
Makkelijker is heel langzaam zo hoog mogelijk aan de wind varen met je kite op 11 of 1 uur. Dan redelijk snel terugsturen naar 12 uur en bar aantrekken. Je zult zien dat je dan al snel op 1 a 2 meter hoogte zit. Kan je meteen ook een mooie transition inzetten. Ik kom op deze manier zonder moeite los, ook bij 12 knopen met een 12 meter (82 kg).
Als je dit onder de knie hebt kan je het met wat meer snelheid proberen en hoger proberen te komen.