Oostvoorne vandaag

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Mei 22, 2004, 16:11:22
edit2Rapporteer  
Was vandaag op Oostvoorne. De wind was heel erg vlagerig. Af en toe was je underpowered, zag je iedereen stil liggen, dan was je weer overpowered, dan weer ergens tussenin, enz, enz.

In de middag nog ff gecheck met een windmeter over een periode van half uur. Max (knopen) 22!!!, min 7!!!

Is dit vaker met Noord? (wind komt over Botlek industrie heen)
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 22, 2004, 23:02:30
edit2Rapporteer  
Als de wind over land komt, is die niet strak en constant, maar vlagerig en veranderlijk. Dat is zo bij elke spot waar enige heuvels/duinen/bebouwing upwind aanwezig is. Bij Autostrand/Oostvoorne is dat met N, NO, Z en N/NW.

Iedereen mag doen wat die zelf goed vindt, maar ik heb ervoor gekozen om in met dit soort wind gewoon niet te kiten, zoek gewoon een spot waar de wind over een open vlakte komt. Is veel safer en leuker.

Was vandaag op Oostvoorne. De wind was heel erg vlagerig. Af en toe was je underpowered, zag je iedereen stil liggen, dan was je weer overpowered, dan weer ergens tussenin, enz, enz.

In de middag nog ff gecheck met een windmeter over een periode van half uur. Max (knopen) 22!!!, min 7!!!

Is dit vaker met Noord? (wind komt over Botlek industrie heen)
Martin S
Gast
Antwoord #2 Mei 22, 2004, 23:33:29
edit2Rapporteer  
het was bagger

ik was om ca 9:00 in het water  ;D
en was echt bagger wind
Michiel.
Moderator

Antwoord #3 Mei 23, 2004, 10:34:15
edit2Rapporteer  
Idd. bagger. Er waren echt vlagen bij van minuten waarin je echt powered-up kon varen, maar soms was er te weinig om op je board te blijven. Terugkomen op de plek waarvan ik vertrokken was ging haast niet.

Dit resulteerde in een aantal kiters die kilometers terug moesten lopen.

Vandaag weer N - NW? Wat is wel een goede spot zonder branding in de buurt van Oostvoorne? Brouwersdam?
Wilco
Gast
Antwoord #4 Mei 23, 2004, 15:09:41
edit2Rapporteer  
Bespaar jezelf de frustratie en ga niet naar de brouwersdam. de wind staat pal op de kant nu en zeer lastig om weg te komen en hoogte te lopen door de spoelbak en een 40-tal lijnen heen..alleen als het vloed wordt is het wel ff lachu
drifter

Antwoord #5 Mei 23, 2004, 18:38:30
edit2Rapporteer  
Brouwersdam hoef je echt niet te komen op de vrije dagen. Doordeweeks is het super.]

Maar die vlagerige wind heeft niks met de windrichting te maken volgens mij, want het ligt aan de lucht. De laatste dagen was er polaire lucht. Daarom was het ook zo koud.

Meestal komt dat voor in het najaar, veel wind, buien, windstoten zijn daar de kenmerken van.
Dat was het dit weekend ook een beetje.
Antwoord #6 Mei 24, 2004, 00:09:46
edit2Rapporteer  
Dus het komt niet dat de wind over de botlek komt bij noorderwind op het autostrand?
Was vandaag erg vlagerig, windstoten van 19 a 20 knopen en gemiddeld 14.
Of in combinatie met bovenstaande.
Michiel.
Moderator

Antwoord #7 Mei 25, 2004, 15:23:16
edit2Rapporteer  
Op andere locaties hadden ze er geloof ik minder last van, en daar kwam de wind direct van zee, zonder eerst over opstakels heen te gaan.

Een regel is opstakelhoogte x, dan 20x downwind last ervan.
Varcos
Gast
Antwoord #8 Mei 25, 2004, 15:32:24
edit2Rapporteer  
met noord altijd kontje in het water of megaoverpowered.. is gewoon niet relaxed kiten op autoplaya
-_Wouter87_-

Antwoord #9 Mei 26, 2004, 10:54:37
edit2Rapporteer  
ik had me eerste les op zat 22 mei ;D

23 mei was het wel relaxed vond ik tho. redelijk constante wind en een lekker zonnetje... was heerlijk
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.