Joy.H
|
wat een super mooie foto die in dit topic staat (hangloose_kitesmiley) alleen jammer dat je net naar de buitenkant van het beeld VLIEGT
|
|
|
Erik de Berik
|
(geschokt_kitesmiley) Waar is de review?
|
|
|
Radical Ronnie
Logs: 0 | 1555 uur
|
(geschokt_kitesmiley) Waar is de review? Erik de Berik = Erik de chauffeur met het gebroken been??? Zo ja, hoe gaat-tie dan???
|
|
|
Geronimo79
|
vooral met de ... Op vooraad bij.... heel erg onafhankelijk gevoel krijg ik daar van...
|
|
|
|
Tom
|
vooral met de ... Op vooraad bij.... heel erg onafhankelijk gevoel krijg ik daar van...
Hij vaart voor kiteboardshop maar niet met of voor Naish, Marc heeft erd an ook geen baat bij
|
|
|
Erik de Berik
|
(geschokt_kitesmiley) Heeeee Ronnie,check je persoonlijk bericht,heb je een pm gestuurd!
|
|
|
|
Geronimo79
|
heheh.. shoprider.. das ook een level die ik kan halen in m'n snowboardspelletje..
Maakt mij echt niet uit hoe of wat met de kites.. reviews krijg je toch geen hoogte van.. ze zijn per rider verschillend in hoe je vaart, je gewicht etc.. Zodra de helix 700 euro goedkoper is.. dan zien we weer.. maar review is kort en duidelijk.. echt super gedaan..
is dat die nieuwe bar?? op die fotos?
gave site overigens.. doet ik em niet nadie sprongetjes..
|
|
|
passcal
|
@themplar ja het is een nieuwe bar dat schrijft marc ook!
Na het uitrollen van de splinternieuwe kite en bar, viel me toch wel op dat het wel weer even anders is. Na het oplaten schiet ik toch wel even in de lach want je bent niet gewend dat er z`n raar gevaarte boven je hoofd hangt. Maar dat went snel, terwijl ik m`n eerste meters maak voelt de kite direct vertrouwd aan. Stuurt direct en snel. De wind was 10 m/s en ik kon goed zeer goed hoogte houden met de 9 meter. Het varen ging lekker dus het werd tijd voor een sprongetje en een loopje. Wat me opviel dat de Helix veel lift heeft maar zeer weinig hangtime, wel zijn de sprongen gecontroleerd maar moet je wel rustig in sturen anders land je op zeer veel snelheid. Ook paasen gaat easy. Er zit een goed doodpunt in de kite maar landen is een ander verhaal. Je moet de kite na een hooge paas wel doorloopen anders val je als een baksteen naar beneden. Hieronder even de voor en nadelen op een Rij.
|
|
|
KiteDemon
|
Ik vaar nu al weer een tijdje met de Helix en moet zeggen dat het verslagje erg beknopt is en heb ook het idee dat Marc de kite nog niet helemaal gewend is. Is ook niet zo gek want om een nieuwe kite door te krijgen zal je er toch aardig wat uurtjes mee moeten spelen om deze helemaal door te krijgen. Ten eerste komt de kite standaard uit de tas met de bridlesetting op het knoopje het dichtst naar de tip toe. Dit laat de kite iets lichter sturen en sneller draaien maar heeft duidelijk minder lift en hangtime dan als je het uiterste knoopje gebruikt. Voor de rest helemaal eens wat pull in loops betreft. De pull in de loops is niet te vergelijken met de agressieve powerspike die C's genereren in een loop. De hangtime en lift daarintegen is juist erg goed.......mits je de juiste techniek hebt gevonden bij deze kite. En dat betekent dat je de kite juist niet te ver moet terugsturen bij take-off. De 9 is meer te vergelijken met een 12 C, en je kan de kite gewoon boven je laten staan voor max hangtime en dat zweefmoment, die duidelijk langer is dan bij C's. Ik vaar de Helix net als C's, dus gepowerd tegen de stopper zodat de kite niet kan depoweren in de lucht om de lift erin te houden. Het is altijd ff zoeken naar de juiste timing en gevoel bij nieuwe kites, maar met een beetje uitproberen heb je de sweetspot zo te pakken.
|
|
|
Marc de Munnik
|
Ja , Sorry Link vergeten. Bedankt kitaholic!
|
|
|
slufterhufters.com
|
Weinig hangtime????
Wist niet wat ik meemaakte hoelang ik bleef hangen met dit ding....
En de sweetspot is juist groot vindt ik, tevens zijn de landingen supersmood..
Is wel lachen dat sommige niet de moeite nemen om een kite anders te varen dan ze gewend zijn.
De Helix is anders, zo ook zijn eigenschappen, neem de moeite om die te ontdekken.
|
|
|
drifter
|
Hoe is die helix 2:1? Heb er even mee gevaren in 1:1, maar dan krijg je wel lange armen.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Die eerste foto op je review, is dat nu de definitieve bar met stopper ??
Zo ja, hoe was die en werkte de stopper een beetje ok ??
Thanx
|
|
|
Tom
|
Doe niet zo neerbuigend over shoprider's wil je, menig shoprider vaart jou aan poep! heheh.. shoprider.. das ook een level die ik kan halen in m'n snowboardspelletje..
Maakt mij echt niet uit hoe of wat met de kites.. reviews krijg je toch geen hoogte van.. ze zijn per rider verschillend in hoe je vaart, je gewicht etc.. Zodra de helix 700 euro goedkoper is.. dan zien we weer.. maar review is kort en duidelijk.. echt super gedaan..
is dat die nieuwe bar?? op die fotos?
gave site overigens.. doet ik em niet nadie sprongetjes..
|
|
|
KiteDemon
|
Op de foto is nog niet de definitieve versie van de bar. Stopper werkt perfect maar het depowerkoord op de foto zal aangepast worden en met de eerstvolgende zending worden mee geleverd.
Helix 2:1...? Daar beginnen we niet aan Rory. Als je met lange armen vaart dan doe je iets verkeerd. Is een kwestie van de strap trimmen voor de voor jou goede barpositie. Tevens kan je de kite net zo varen als je C´s, dus gewoon tegen de stopper. Dus dubbele trimmogelijkheden om alles op je eigen vaarstyle aan te passen on the fly.
Arno heeft helemaal gelijk met de opmerking; Is wel lachen dat sommige niet de moeite nemen om een kite anders te varen dan ze gewend zijn. De Helix is anders, zo ook zijn eigenschappen, neem de moeite om die te ontdekken.
Ik heb al eerder de opmerking gemaakt dat de enige beperking de rider zelf is.
|
|
|