kiteboard met wakeboerd binding

audi

Januari 23, 2008, 00:30:32
edit2Rapporteer  
waarom gebruikt niemand wakeboard bindingen nu de wakestyle steeds meer komt en de boardofs weer minder uitgevoerd worden.
lijkt me toch meer controle te geven en een betere afzet.
Hessel

Antwoord #1 Januari 23, 2008, 00:35:54
edit2Rapporteer  
Ze worden ook steeds meer gebruikt, denk bijvoorbeeld aan Kitepunks waar volgens mij iedereen met bindingen vaart.

Maar het grootste probleem is natuurlijk dat je bij een harde crash niet van je board afkomt, of nog erger, er schiet 1 voet los waardoor de kans erg groot is dat je je been breekt.

Daarnaast heb ik gelezen dat bindingen een board meer belasten en daardoor boards snel breken, zo schijnt een Nobile 666 erg snel breken met bindingen.

Ook kosten de beste pads/straps 120 euro en de slechtste bindingen waarmee je nog een beetje kan kiten rond de 200 euro.

En als laatste: bindingen zijn pas echt nodig als je alleen maar hardcore wakestyle doet inclusief sliders, kickers etc. En daar valt denk ik ongeveer 5% van de kiters onder. Zolang je dat soort dingen niet doet kun je het waarschijnlijk ook wel af met goede straps (bv de Liquid Force Competitions straps/pads, zitten ook nog heelstraps bij voor als je het niet vast genoeg vindt)
Lex

Antwoord #2 Januari 23, 2008, 00:46:16
edit2Rapporteer  
denk nog niet eens 1% van de kiters.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Januari 23, 2008, 00:54:41
edit2Rapporteer  
Zo worden wel gebruikt maar volgens mij is het de pest voor je knieen   Embarrassed
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Januari 23, 2008, 01:04:02
edit2Rapporteer  
Heb er in 2004 een heel seizoen op gekite, op een F-one carbon wakeboard, speciaal ontworpen voor het kiten. Eerst met Brunotti kitebindingen, maar die waren zo stuk. Daarna met Jobe Riot wakeboard bindingen.

Had toen een Peter Lynn, en dat is toch wel erg handig om die bindingen aan te trekken.

Toen had ik het voor betere controle over het board bij overpowerde situaties en chop. Nu met de hedendaagse boardjes is dat echt niet meer nodig.

Heb gevaarlijke klappers meegemaakt met die bindingen. Het is heel erg cool, maar ook een enorm gekloot. Want geloof me, los komen ze echt wel met een beetje hakwerk, ook al heb je je bindingen goed vastgemaakt.

@ MINI-ME: kwa demping zijn de meeste wakebindingen superieur aan kitevoetpads, maar omdat je voeten nu geforceerd worden ingedraaid (in een strap kun je de hoek van je voet t.o.v. het board aanpassen naar eigen inzicht) kan het zeker ernstiger zijn voor de knieen.
rikdekker

Antwoord #5 Januari 23, 2008, 01:16:39
edit2Rapporteer  
ik weet dat Yusca ook met wakeboardbindingen vaart, voordeel is dat je boardje bij je blijft, nadeel idd dat je als je in de problemen komt dat ding aan je poten hebt zitten...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Januari 23, 2008, 01:25:28
edit2Rapporteer  
ik weet dat Yusca ook met wakeboardbindingen vaart, voordeel is dat je boardje bij je blijft, nadeel idd dat je als je in de problemen komt dat ding aan je poten hebt zitten...
Als je wil dat je board bij je blijft dan kun je toch ook de kite-pads van LF nemen icm de heelstraps  ThumpsUp Of een stukje oude binnenband van je fiets  loser
VincentC

Antwoord #7 Januari 23, 2008, 01:26:30
edit2Rapporteer  

Yusca moest wel, die kon geen normale bindingen meer op die Kiteloose van ehm krijgen  Grin

Verder is een kiteboard eigenlijk te dun voor wakeboardbindingen waardoor de kleinste gewichtsverplaatsing al resulteerd in andere houding van je board
FunkyoneNL

Antwoord #8 Januari 23, 2008, 04:07:56
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=29405

Hier liquid force heeft ze....
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 Januari 23, 2008, 04:48:33
edit2Rapporteer  
Meerdere kite fabrikanten hebben ze. Heb ze in de praktijk nog maar weinig gezien.
Ik vraag me ook af of het wel handig is en stel me voor dat je je kite oplaat, dan met board naar water loopt en dan op een of andere manier moet proberen je bindingen aan te krijgen.
Hessel

Antwoord #10 Januari 23, 2008, 05:02:28
edit2Rapporteer  
Op Zandvoort was er een keer een Australier die een Slingshot wakeboard (geloof de Recoil) gebruikte met de 2007 Slingshot bindingen, zag er niet echt veel spectaculairder uit. Maar bij het aantrekken liet hij zijn kite gewoon aan de rand van windvenster op zijn tip op de grond liggen/stuiteren, en dat was een fuel. Dus t aantrekken moet wel te doen zijn.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Januari 23, 2008, 05:05:52
edit2Rapporteer  
Op Zandvoort was er een keer een Australier die een Slingshot wakeboard (geloof de Recoil) gebruikte met de 2007 Slingshot bindingen, zag er niet echt veel spectaculairder uit. Maar bij het aantrekken liet hij zijn kite gewoon aan de rand van windvenster op zijn tip op de grond liggen/stuiteren, en dat was een fuel. Dus t aantrekken moet wel te doen zijn.

Recoil is van Liquid Force  loser
Zie op Workum en Mirns wel vaak één gast met een F-one Trax (2007) en wakeboardbindingen varen  loser
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 Januari 23, 2008, 15:12:01
edit2Rapporteer  

Jij leest het voorgaande ook niet heb ik in de gaten. Lips Sealed Je kan wel degelijk je boardje verliezen, ook al zitten je bindingen vast (indien ze verstelbaar zijn). Dat kun je ook zien in de diverse oude 2-lijns filmpjes rond 2000-2002 opgenomen op Kitebeach, Maui.

Helaas weet ik het ook uit eigen ervaring.  Tongue

Idd. geven bindingen met een ronde plate (oud systeem) een heel andere druk en flex aan je kiteboardje. Daarom kun je beter ook een specifiek hiervoor ontworpen boardje nemen, en die zijn er niet veel meer.

Tegenwoordig hebben ze een nieuw systeem om je binding op een board te krijgen, LF heeft dat evenals die boots van SS van de wakeboardline (voor achter de boot of kabel).
Hessel

Antwoord #13 Januari 23, 2008, 22:42:46
edit2Rapporteer  

Recoil is van Liquid Force  loser
Zie op Workum en Mirns wel vaak één gast met een F-one Trax (2007) en wakeboardbindingen varen  loser

Beter geen antwoorden geven gevolgd door loser terwijl je het toch echt fout hebt: http://buyslingshotsports.com/wake/2008_wake_boards_recoil.htm
VincentC

Antwoord #14 Januari 23, 2008, 23:05:40
edit2Rapporteer  
Beter houden jullie allebei jullie mond want zowel Liquid Force al Slingshot hebben een wakeboardbased boardje genaamd 'Recoil'....

De Liquid Force:
http://www.liquidforcekites.com/boards_recoil.htm

De Slingshot
http://buyslingshotsports.com/wake/2008_wake_boards_recoil.htm

Dus dikke  loser tegen beide  Grin
Morres

Antwoord #15 Januari 23, 2008, 23:07:01
edit2Rapporteer  
lol, humor.

ontopic: Ik heb wel gewakeboard met een wakeboard+bindingen, en ik moet zeggen dat ik het uitermate niks vind, het gevoel dat je zo goed als vast zit aan je board vind ik maar niks. Ik heb toen ook snel mn kiteoard erbij gepakte om te wakeboarden, dat was niet alleen een veiliger gevoel, het was ook nog een stuk lichter dan dat wakeboard.
Michiel.
Moderator

Antwoord #16 Januari 24, 2008, 00:20:17
edit2Rapporteer  
Ja, mijn Jobe wakeboard + bindingen weegt een ton in vergelijking met mijn 666. Maar op onze wakeboard kabelbaan zien ze kiteboards liever komen dan gaan, omdat bij een raily het nogal eens ongeleide projectielen worden.

Met de hedendaagse kiteboards kun je bijna net zo hard kanten als een wakeboard, dus ik zie ook niet de meerwaarde ervan in. Behalve de shape van een wakeboard, want die is toch wel anders als een kiteboard. Dat merk je in het vaarbeeld.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #17 Januari 24, 2008, 00:31:30
edit2Rapporteer  
Maar op onze wakeboard kabelbaan zien ze kiteboards liever komen dan gaan,
hier zien ze klanten ook liever komen dan gaan!!!
[Pepper]

Antwoord #18 Januari 24, 2008, 01:21:20
edit2Rapporteer  

Grin
*Maximus*

Antwoord #19 Januari 24, 2008, 04:59:05
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=imVVE3S1Q60&feature=related

Michiel.
Moderator

Antwoord #20 Januari 24, 2008, 05:19:32
edit2Rapporteer  

Jij bent nog nooit op de kabelbaan geweest hoor ik al, er is zoveel animo dat ze echt niet op kiters zitten te wachten.
VincentC

Antwoord #21 Januari 24, 2008, 20:45:29
edit2Rapporteer  

Jij bent nog nooit op de kabelbaan geweest hoor ik al, er is zoveel animo dat ze echt niet op kiters zitten te wachten.

Lees nou eerst is ff door wat je nou precies hebt getypt  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.