zelf landen of starten (bow) Hybride kite

(HJ) MINI-ME

Februari 05, 2008, 08:30:48
edit2Rapporteer  
Moet zeggen dat ik dit filmpje nog niet gezien had.

Ik leg bij het (zelf) starten de kite meestal op de rand van het water met het strand en dan de buitenste lijn aantrekken zodat de kite open klapt en daarna gewoon starten...
Dit ziet er ook wel gemakkelijk uit  loser

http://www.vimeo.com/655514/
arjanschip

Antwoord #1 Februari 05, 2008, 14:18:24
edit2Rapporteer  
Ik krijg het vermoeden dat er op dat moment niet erg veel wind staat!
Als je kijkt wat er gebeurd als de kite omhoog gaat! De kite gaat omhoog en hij houdt gewoon met 1 handje zn depowerkoord vast of het niks is:S
sjorsmaster

Antwoord #2 Februari 05, 2008, 14:20:16
edit2Rapporteer  
het landen ziet er wel simpel uit ja
maar het starten op deze manier is denk ik moeilijker als je in het water ligt

wel vet iig
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Februari 05, 2008, 16:08:44
edit2Rapporteer  
Die landing doen we met de shockwaves al een tijdje, stuur je kite nar de landingsplek (laag, rand windvenster) en haal de powerlijnen naar je toe, beter nog, loop 5 meter naar links (als je kite rechts staat, en trek alleen je bovenste powerlijn in, dan gaat de kite keurig met z'n neus in de wind liggen. Je moet wel oppassen dat 'ie dan niet stuitert, want dan huppelt 'ie zo de powerzone in. Zolang je nog niet zeker van je zaak bent, die ene powerlijn vast blijven houden.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Februari 05, 2008, 16:11:07
edit2Rapporteer  
Ha, dat landen is interessant. Mijn Bandit 9m2 krijg ik alleen in het low-end netjes op zijn LE bij het landen. Zodra het harder waait is het erg lastig. Dit zou misschien een oplossingen kunnen zijn, daar de kite ook netjes op de voorlijnen stabiel blijft 'drijven' in de wind zoals een Bow.

Goede post MINI-ME  ThumpsUp
drifter

Antwoord #5 Februari 05, 2008, 19:46:24
edit2Rapporteer  
dit filmpje is recentelijk gemaakt door RickI van fksa. www.fksa.org

opzich een goed filmpje, alleen wil Jon het nog een keer duidelijk uitleggen als hij daar tijd voor heeft. Om te benadrukken wat wel en niet kan.
Het is mij wel duidelijk. Wel wordt er gezegd dat dit filmpje gaat over de SB3. Dat wil niet zeggen dat andere bow sle kites dit niet kunnen, maar er zijn kites waarbij het niet gaat.

Jon is wilde voor zichzelf iets verzinnen om de controle over de kite te behouden zonder leash of andere systemen nodig te hebben. Dit is wat werkt voor hem.

Cabrinha sb3 heeft zoveel depower, dat zoals je ziet hij de kite met 1 hand unhooked vast kan houden, door de strap vast te pakken.
Het gaat in het filmpje over een 8m, in 25 kn ongeveer.

Wat hij doet:  hij zet de kite iets hoger, pakt de strap beet, kite gaat veel depoweren, en komt uit de lucht vallen, vlak voor de kite de grond raakt, trekt hij de bovenste powerlijn aan zodat de kite netjes neervalt.

Je moet goed weten wat je doet, want als je iets fout doet dan dat consequenties hebben.
Lees de forums eens door alvorens je zelf gaat proberen.

http://www.fksa.org/showthread.php?t=5678.
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2345454
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Februari 05, 2008, 20:10:41
edit2Rapporteer  
Deze manier is natuurlijk niet alleen geschikt voor SB3 Rory maar ik snap je punt  loser

Ik denk dat dit wel zou moeten lukken met de meeste kites voorzien van bridel.
Ik kan mijn kite ook gewoon met één hand vasthouden thv de strap.

Natuurlijk moet je weten wat je doet en is het raadzaam om niet te testen met veel wind en/of een druk strand. Misschien eerst even testen wanneer je op het water staat om te kijken hoe je kite reageerd.

Ik deed het starten en landen voorheen op de volgende wijze

http://www.eclipsekiteboarding.net/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=122
Michiel.
Moderator

Antwoord #7 Februari 05, 2008, 20:47:31
edit2Rapporteer  
Ik deed het starten en landen voorheen op de volgende wijze

http://www.eclipsekiteboarding.net/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=122

Deze methode gebruikte ik ook met mijn Rebel07 & Rhino07, en werkte altijd. Het starten op deze manier gaat ook goed met de Bandit, alleen het landen. De kite wil maar niet op zijn tip vallen.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 Februari 06, 2008, 05:17:31
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tip ik ga het binnenkort proberen.

Tot nu toe deed ik zelf start door kite half op te vouwen en een berg zand erover heen te gooien.
bredo

Antwoord #9 Februari 06, 2008, 08:36:57
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een shockwave 2006. Als ik alleen ben (wat soms wel eens voorkomt)depower ik de kite door de bar door de stopper te drukken. De chickenloop doe ik om een paaltje/stok.Loop naar mijn kite. Zet de kite in het buitenste windvenster.(richting het water) Daar blijft hij mooi in de wind 'hangen'. Ik loop versneld terug naar mijn bar.  haak mijn chickenloop in trek de bar aan en dan  gaat mijn kite de lucht in.

Naar beneden doe ik omgekeerd.Laat mijn kite naar bendenen Hang hem in het venster. Depoweren, chickenloop uithaken, om het paaltje leggen. Kite blijft in het windvester´hangen´. Loop versneld naar de kite en leg hem rustig neer. Nooit een probleem gehad. Zelfs hoe meer wind hoe beter. ThumpsUp

Succes

bredo
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 Februari 06, 2008, 15:55:12
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een shockwave 2006. Als ik alleen ben (wat soms wel eens voorkomt)depower ik de kite door de bar door de stopper te drukken. De chickenloop doe ik om een paaltje/stok.Loop naar mijn kite. Zet de kite in het buitenste windvenster.(richting het water) Daar blijft hij mooi in de wind 'hangen'. Ik loop versneld terug naar mijn bar. haak mijn chickenloop in trek de bar aan en dan gaat mijn kite de lucht in.

Naar beneden doe ik omgekeerd.Laat mijn kite naar bendenen Hang hem in het venster. Depoweren, chickenloop uithaken, om het paaltje leggen. Kite blijft in het windvester´hangen´. Loop versneld naar de kite en leg hem rustig neer. Nooit een probleem gehad. Zelfs hoe meer wind hoe beter. ThumpsUp

Succes

bredo

Zo deed ik dat vroeger met mijn C-shapes (aan 5th lijn) en PL kites ook altijd. Maar niet overal is er een paaltje. Je safetyrelease om je board wikkelen en deze goed in het zand drukken is dan ook een alternatief. Maar met harde wind tricky.
Nature

Antwoord #11 Februari 06, 2008, 17:31:15
edit2Rapporteer  
zal het soon eens vordoen met mijn kiteje kan ook zo een methode Smiley mssn nog wel iets simpeler hehe ^^

Als mijn cam t weer doet :| kon alleen deze vinden van de ultra flat herstart geldt voor ze allemaal Smiley
Buitenlijntje trekken en gaan met de banaan

Nature

Antwoord #12 Februari 06, 2008, 17:34:24
edit2Rapporteer  
Ik krijg het vermoeden dat er op dat moment niet erg veel wind staat!
Als je kijkt wat er gebeurd als de kite omhoog gaat! De kite gaat omhoog en hij houdt gewoon met 1 handje zn depowerkoord vast of het niks is:S

Ik doe t voor je in 30 knopen met mn 12 Smiley  ook ultra flat zoals de cabrinha tis gewoon mogelijk hij depowered gewoon 100% eigenlijk
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Februari 09, 2008, 10:06:57
edit2Rapporteer  
Nature... De manier die jij laat zien is de manier die ik al omschreven heb en zoals we hem al kennen maar dat filmpje ziet er wel erg gemakkelijk uit. Het voordeel van de methode zoals op het filmpje te zien is

is dat je nog niet ingemaakt bent en wel je kite aan je leash vast hebt zitten.
Dus wanneer het te link wordt dan laat je gewoon met één hand je strap los en je kite valt uit de lucht. Ik moet het nog gaan proberen dus kan er nog niet veel over zeggen.
Langbeest

Antwoord #14 Februari 09, 2008, 18:33:23
edit2Rapporteer  
Ik ben erg benieuwd naar deze methode.
Ga het zeker binnenkort proberen.
El Rudo

Antwoord #15 Februari 09, 2008, 21:35:12
edit2Rapporteer  
ik heb 'm donderdag uitgeprobeerd met de 16 in ca. 15 knopen, ik had voor de zekerheid wel iets zand op de naar-je-toe liggende tip gelegd, dat ding is zo groot dat 'ie ging schuiven als de de van-je-af tip open ligt. werkt verder prima, ik vind het wel iets minder gecontroleerd dan de omklap-zand-er-op methode, maar wel lekker snel.
The O had me deze al een keer uitgelegd maar ik was 'm vergeten. Top filmpje dus!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #16 Februari 10, 2008, 09:17:18
edit2Rapporteer  
ik heb 'm donderdag uitgeprobeerd met de 16 in ca. 15 knopen, ik had voor de zekerheid wel iets zand op de naar-je-toe liggende tip gelegd, dat ding is zo groot dat 'ie ging schuiven als de de van-je-af tip open ligt. werkt verder prima, ik vind het wel iets minder gecontroleerd dan de omklap-zand-er-op methode, maar wel lekker snel.
The O had me deze al een keer uitgelegd maar ik was 'm vergeten. Top filmpje dus!

Ik begrijp niet helemaal wat je zegt maar volgens mij heb je de oude methode gebruikt.
Je kunt dan ook je board (op de kop) op de naar-je-toe liggende tip leggen.
Maar heb je ook deze methode gedaan

Want daar gaat het mij juist om.
Ik moet hem nog proberen want heb nog geen wind gehad
El Rudo

Antwoord #17 Februari 10, 2008, 15:23:41
edit2Rapporteer  
okay, ik heb de "tip van Dimitri" gedaan, dus dat eclipse fimpje (stronger wind variant). Bottomline zijn allebei de manieren (jou filmpje met de cab in 655514 en dat van  dimitri) bijna identiek voor wat betreft het launching gedeelte. Maar de hele cyclus, zoals in jou filmpje, heb ik niet gedaan, dat was niet nodig want diederik was zo vriendelijk 'm aan te pakken.
Zoals die jongen in filmpje 655514 laat zien is ook maar een gedeelte van het verhaal want je zal toch ook even je CL moeten releasen en aan je boterham knagen (of wat dan ook de reden is dat je 'm op de grond wilt hebben). Tijdens je break zou ik de kite maar wel even met z'n neus in de wind leggen en evt. wat zand er over. Als je daarna weer wilt gaan kiten kan je dus beginnen met de Dimitri-filmpje-methode (op ongeveer 1/4  vanhet filmpje): kite met de win mee leggen, achterste tip "open" zetten.
best waroo's

Antwoord #18 Juni 25, 2008, 15:20:30
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties, ga vanavond denk ik de methode van Jon Modica maar een proberen op het water!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.