bitburger
|
Tering 45 knopen Ik ga men safety toch maar binden ipv aan de chickenloop
|
|
|
Dennuzzz
|
Zo bedankt dat je dat even meld! 45 knopen met me 16 zou lol worden
|
|
|
Kitemaster
|
KNMI: ZWARE BUIEN In de middag en avond, met uitzondering van Zeeland, vanuit het zuidwesten flinke regen- en onweersbuien met kans op zware windstoten, snelheden tot 85 km/uur, overeenkomend met kracht 9 (45 kts).
waar lees je dat er het in zeeland wel meevalt??? 'met uitzondering van zeeland' ??????? PAS OP VOOR ROLWOLKEN MENSEN!!!!!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
een bui kan wel met 80 km/h aan komen zetten, dus als je op het water zit en je ziet 'em aankomen ga dan gewoon het water af.
KNMI in detail: WIND: Vrijdag bij een onweersbui windstoten mogelijk tot 35 kn (weinig wind op hoogte, dus windstoot a.g.v. een downdraft, Ivens komt met 25 kn maar zat vanavond 10 knopen te laag), aan zee tot 45 knopen (20 knopen meer dan Ivens vanwege de waarnemingen bij Calais). Nog heel weinig windschering. Waarschuwing voor de watersporters is uitgegaan. Achter het laagje in het zuidwestelijk kustgebied kans op een kortstondig ZW 6 Bft (zie downscaling).
Pas op voor deze jongens..........
|
|
|
|
|
AJKok
Geen avatar
|
Zou vanavond bij strand horst hetzelfde kunnen gebeuren, maar dan in mindere mate ? Heeft iemand enig idee ?
|
|
|
El Banditos
|
Zou vanavond bij strand horst hetzelfde kunnen gebeuren, maar dan in mindere mate ? Heeft iemand enig idee ?
is niet te hopen
|
|
|
[Pepper]
|
hopen dat er niet al te veel ongelukkun gaan gebeuren.
Hopelijk bedoel je: Hopen dat er geen ongelukken gaan gebeuren.....
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Zoiets blijft altijd gissen. Ik weet gewoon dat velen gaan varen omdat het voor hun lang geleden is. Ik ga ook natuurlijk want als er wind staat zijn kiters niet te houden.
Het advies wat er gewoon meegegeven kan worden is, goed opletten. Lees de wolken en de wind. Donkere wolken of wallclouds? Ga van het water af. Zakt de wind ineens in of trekt hij snel aan, van het water af.
Gewoon als je het niet vertrouwd even stoppen en kite op het strand leggen.
|
|
|
StefanS
|
ja idd,,, beter geen ongelukken. ik voel het alweer aankomen
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Op 8 Mei jl. dacht er iemand op Horst anders ook zo over, geheel onschuldig én ervaren. De beste kerel is er helaas niet meer. http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35123.0je weet nooit wat er precies komen gaat, blijf gewoon thuis, wordt toch niks. laat je niet overvallen, wees gewaarschuwd!
|
|
|
Idefixe
|
Hij gaat aan: KNMI actueel geeft op dit moment voor schiphol de volgende weerconditie aan : wolkbreuk
|
|
|
KiteFEEL
|
Hier gaat het al als een moesson regen te keer!!! Echt onwijs!! Lang niet zo onwijs erg zien regenen!! Hoop vanmiddag nog wel ff wat te kunnen kiten! Maar zal wel even mijn 9 en 7 m paraat houden!
|
|
|
leeany
|
Dit stond er op mijn sidebar: Echt ziekelijk dus, 52 schichten in de minuut gemiddeld. Het mist mijn huis net zie ik, maar ik kan de cummulus lenticularissen zien hangen vanuit hier, ook een absurde rolwolk opweg naar huis. Voor de mensen die de onweer willen volgen: http://www.meteo-in.nl/nexstorm/StormVue.htmlEdit: Meteo geeft nu 155 schichten per minuut aan.
|
|
|
PeeWee
|
Hier bij schiphol schijnt het zonnetje alweer See joes
|
|
|
Morres
|
heuh, lees dit net, hier is het nog altijd zonnig
|
|
|
KappuhH
|
Buien zijn erg plaatselijk, net als de wind.
|
|
|
Idefixe
|
Er schuift nu dus een band van onweer en andere zooi in noordoostelijke richting over het land.Het is nu een beetje een schuine lijn van Enkhuizen / Emmeloord enz. Het ziet er naar uit dat achter deze lijn de wind naar de (zuid)west hoek gaat en ook redelijk "aan" blijft . Ik gooi zo de spullen in de auto en ga maar eens ff Mirns sjekke dan.
|
|
|
wazzaah
|
Waai hier net in 1 keer me huis uit, wind is aan Hopelijk geen regen want me was hangt nog buiten, nog uurtje wachten en dan naar strand maar s checken
|
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Net terug van een heerlijke sessie. Vanaf een uurtje of 11 heerlijk gevaren tot 18 uur. Geen drupje regen of donkere wolk gezien Wat is Zeeland toch mooi
|
|
|
|
|