Kitefix ervaringen?

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Juni 21, 2011, 19:40:29
edit2Rapporteer  
Hallo,
ik heb een gat in de LE bladder van mn kite.
Uiteraard kan er een nieuwe in, maar volgens Kitefix (http://www.kitefix.com/catalog/index.php) is het wel zelf te maken. En dat is een stuk sneller en goedkoper!

Patch zou groot genoeg moeten zijn (zou de MONSTER size niet eens nodig hebben).

Iemand ervaringen?

EDIT:
Zie de foto voor de soort schade.
Dit is echter het gat dat ik vorig jaar in mn 7 had. Nu dus in de 9, grootte is gelijk, vorm ook, alleen dat uitgelubberde is er niet, mooie scheur in halve maan vorm.

PS: wel typisch, zelfde soort gat, zelfde plek, zelfde type kite...hm....zal het eens op het Best forum zetten...
feddomw
Gast
Antwoord #1 Juni 21, 2011, 20:53:59
edit2Rapporteer  
Geen ervaring mee, maar als ik de scheur zie, zou ik altijd voor een nieuwe bladder gaan. Dat gerimpelde en vervormde aan de onderkant van de scheur op de foto zou mij mateloos storen en zou ik me zorgen over maken. Door die vervorming is passend plakken ook misschien moeilijker.

Is slechts mijn mening. Ik weet ook niet wat het uiteindelijke prijsverschil is?

Laat ik het zo zeggen: ik heb jarenlang in een racefiets zaak gewerkt, en ik nam voor eigen fietsen bij lekrijden altijd gewoon een nieuwe binnenband. Kost iets meer, maar qua werk scheelt het niet eens zo veel. En je weet zeker dat het goed is dan.
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 21, 2011, 21:03:11
edit2Rapporteer  
Zou ik ook doen. Blijft een zwakkere plek denk ik. Wil je niet, midden op zee.
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #3 Juni 21, 2011, 22:04:56
edit2Rapporteer  
nou, dat is een enorm groot gat..
Succes met plakken maar mijn advies is koop een nieuwe van U-stick!!!
Sterker, makkelijk om erin te zetten en ik denk ook sneller!!
check link: http://www.u-stick.nl

JB - On The Edge

Antwoord #4 Juni 21, 2011, 22:48:59
edit2Rapporteer  
Ja, heb U-stick ook gezien. Maar vind het nogal wat dat je dan ook nog zelf ventielen moet gaan plakken...en dan ben je al met al ook 100 euro kwijt.
Dan koop ik liever een complete originele bladder met ventielen eraan...

Dus nogmaals: Het gaat me om ervaringen met Kitefix...niet om alternatieven..
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Juni 21, 2011, 23:08:13
edit2Rapporteer  
 Tear aid werkt perfect op bladders... mijn ervaringen iig wel
JB - On The Edge

Antwoord #6 Juli 01, 2011, 18:52:21
edit2Rapporteer  
Luitjes,

Bij deze dan de afloop.
Heb toch Tear-aid gekocht omdat ze dit bij Eurofun hadden.

Op de 1 foto is het gat te zien en op de 2e de plakkers.
Zijn er 2 geworden, omdat er vlakbij het gat ook nog een wat uitgelubberde plek zat. (links op de foto net te zien)  Lijkt er erg op dat het op een of andere manier klem heeft gezeten. Die heb ik dus preventief geplakt.

Gisteravond de bladder weer in de LE gestoken en opgepompt. LIjkt goed te zitten allemaal.
Nu maar wachten op25 knopen wind voor de test. Hoop dat het goed blijft zo.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.