oplaten en landen

dimitri
Gast
Augustus 22, 2004, 18:56:15
edit2Rapporteer  
hallo iedereen

ten eerste tofe site ;D

ik ben nog onervaren en heb over 2 weken een dag les van harry vogelezang
(kan nu al niet meer w8ten Smiley Smiley Smiley)

nu ben ik egelijk ben benieuwd of het eigelijk ook mogelijk is om een kite zelfstandig te landen en op te laten
ik heb er wel eens wat over gelezen dat het mogelijk is (landen bedoel ik natuurlijk zonder een bruute krash te maken met je kite)

ik hoor of zie het wel Wink
JT van Dorp
Gast
Antwoord #1 Augustus 22, 2004, 19:04:14
edit2Rapporteer  
kan zeker. met tubes en foils kan het beiden. foils vindt ik persoonlijk iets makkelijker maar een tube wil ook prima Smiley er vanuitgaande dat je met een tube vaart/lest:

loop naar de rand van het windvenster, druk 1 wingtip dubbel en gooi het doek vast met zand. zorg dat de kite goed vast ligt. nu loop je naar je bar, maakt je leash vast, haakt je loop in en zorgt dat de wind in je zij komt blazen als je buik naar de kite is gericht. loop nu 3 meter tegen de wind in en een paar passen naar achteren. je kite vliegt nu de lucht in en je kan hem makkelijk naar 12 uur sturen.

foils ik een iets ander verhaal maar dat vertel ik niet want ik weet bijan wel zeker dat je aan het bovenstaande genoeg hebt Wink

trouwens, dit wordt je op de les ook allemaal uitgelegd Smiley
dimitri
Gast
Antwoord #2 Augustus 22, 2004, 19:08:19
edit2Rapporteer  
bedankt jt

en hoe zit dit dan met landen
JT van Dorp
Gast
Antwoord #3 Augustus 22, 2004, 19:18:46
edit2Rapporteer  
foils kun je veilig op de safety naar beneden halen. bij flysurfers kun je zelfs gelijk weer herstarten. bij tubes eigenlijk alleen doordat iemand de kite van je aanpakt aan de rand van het windvenster of hem in de hoek met de le op het water parkeren en dan aan 1 lijn naar je toe halen. dit truukje werkt alleen op binnenwater. maar voor de rest heb ik meer ervaring met foils dan met tubes dus dat kan iemand anders ongetwijfeld beter uitleggen.... (kitesurf nu sinds een maandje, heb al wel een tijd met foils geflyboard en surf ddaar nu ook mee, leen af en toe wel een tube van me maat dus vandaar meer ervaring met foils dan met tubes)
Steven

Antwoord #4 Augustus 22, 2004, 19:50:38
edit2Rapporteer  
je kunt een tube kite ook naar beneden halen met de safty, maar als wanneer het hard waait is dit niet aan te raden
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 22, 2004, 19:58:55
edit2Rapporteer  
als je toch nog les krijgt, zeg dan gewoon dat dat een van je leerdoelen is. Trek je gewoon de safety van je leskite, en je weet gelijk of je dat later met je eigen kite nog eens wilt doen.
 Wink
robbyz

Antwoord #6 Augustus 22, 2004, 20:00:17
edit2Rapporteer  
je kan een tube wel alleen naar beneden
laten als je je safety trekt (moet je wel een leash hebben )
en uit kijken voor paaltjes prikkeldraad en prullenbakken en dat er geen mensen lopen en bij cabrinha 2004 trek je gewoon de recon.

robby
JT van Dorp
Gast
Antwoord #7 Augustus 22, 2004, 20:07:31
edit2Rapporteer  
jaja, als ik op de co2 2003 los dan knalkt de kite aan de leash nog vrij hard op het water, meot er niet aan denken dat je dat op de kant met je kite wilt doen!
robbyz

Antwoord #8 Augustus 22, 2004, 20:11:22
edit2Rapporteer  
ps moet wel een doortrek leash zij aan een frontlijn dan land ie zachter
en met 5the elment kan het helemaal top.

robby
Naish........what else???

Antwoord #9 Augustus 22, 2004, 20:22:06
edit2Rapporteer  
Als je veilig en zonder kans op beschadigingen een kite wil laten landen dan kan dat alleen met hulp van andere! Kiten doen je NOOIT ALLEEN, en dus is het alleen laten landen van een kite niet aan de orde! Als ervaren kiter is het technisch wel mogelijk maar het brengt onnodige risico's met zich mee!
Antwoord #10 Augustus 22, 2004, 22:05:16
edit2Rapporteer  
Behalve met een Peter Lynn dan, alleen zitten je lijnen meestal flink in de war.
nacra55
Gast
Antwoord #11 Augustus 23, 2004, 12:23:21
edit2Rapporteer  
Als je veilig en zonder kans op beschadigingen een kite wil laten landen dan kan dat alleen met hulp van andere! Kiten doen je NOOIT ALLEEN, en dus is het alleen laten landen van een kite niet aan de orde! Als ervaren kiter is het technisch wel mogelijk maar het brengt onnodige risico's met zich mee!

Ik wil je ook zeker aanraden om niet alleem te gaan en aan andere ervaren kiter hulp te vragen bij starten en landen.
Dat is voor niemand een probleem.
Veel plezier met lessen.

Mzzl,
Jeroen

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.