Garmt
|
Volgens mijn gevoel wk5, perfecte sideshore! (was er pas om half 2 en ging vanwege kapotte kite om 3 uur alsweer weg)
|
|
|
-_Wouter87_-
|
twas heerlijk... beetje druk maar super wind...
|
|
|
|
PDJ
Gast
|
Ik heb zo'n 14 a 15 knopen gemeten. Dus best een lekker daggie
|
|
|
Joren
|
ik was vandaag op herkingen geweest, ik heb een super hoge sprong gemaakt.--> de wind nam heel even toe dus ik zet af voor de sprong, ipv na een korte tijd te landen, ging ik steeds verder de lucht in (ik dacht dat ik niet meer naar beneden zou komen). Na een tijdje stopte ik met steigen en bleef ik op dezelfde plek hangen. Daarna begon ik te dalen, eerst langzaam maar plotseling was de wind weg en viel ik.
Ik was er wel van geschrokken maar ik zou em zo weer over willen doen, alleen met wat meer ruimte, het was er namelijk nogal druk dus ik had geluk dat ik niet boven op een surfer landde ofzo.
Het was echt een hele vage sprong maar daardoor heb ik wel mijn hoogte record verbeterd, hoe hoog ie precies was weet ik niet maar iemand had het over 3/4 keer een surfmastlengte.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb op verschillende momenten gemeten met de windmeter. Iets rond 12 uur: 12 - 16 knopen, daarna 18 - 25 knopen. Maar de wind was heel erg vlagerig, Ik was meerdere malen overpowered, terwijl op sommige momenten ik grote moeite had om vooruit te komen.
Bij de slufter was het beter (harde wind)
|
|
|
xray
|
vandaaag naar strandhorst geweest.... hele dag op strand staan wachten.
nou vraag ik me af hoe vandaag op autostrand was..... ???
Vreemd, ik was vlakbij Horst en kon met m'n 16 (90kg, Jaime Pro) prima varen, wel wat later op de middag!
|
|
|
Rich
|
In de middag heb ik op Brouwersdam met 13.5m goed kunnen varen.
|
|
|
Tukker
|
Was van 09.00 tot 16.30 uur op verhiclebeach. Maatje van mij begon met 15, daarna 11 en later nog een 9 meter. Weer wat later werd het wat minder. Denk dat het om 10.00 uur begon met een 12 knopen, toenemend tot een dikke 19 knopen en later weer afnemend naar een 15 knopen gevolgd door regen! Upp-wind was genoeg plek, begrijp niet dat velen daar in het kommetje 'liepen' te klooien. Wel prima sfeertje daar overigens, had minder verwacht.
|
|
|
-_Wouter87_-
|
kvond het gisteren echt perfect. begon rond 13:30 uur met me 12m co2. en heb tot 16.00 kunnen surfen... toen ging ik opruimen en de regen begon... precies toen ik in de auto zat begon het echt. perfecter gevoel met weggaan van autostrand kan haast nie Twas een goede dag en me eerste sprongen van 2 m ook eens geland ... super gevoel trouwens!
|
|
|
Jeks one
|
wij hebben op slufter prima wind gehad. mijn 12 ging lek, dus met 8 m2 gevaren. (soms overpowered) rond drie uur ging de wind weer terug naar ca 4 bft. aldus een top dag.
|
|
|
Jeks one
|
he ar waarom was je nie op sluftuh ? heftige branding gister.
|
|
|
KiteDemon
|
em trok om een uurtje of 4 aan naar een dikke 6 bf, ff met de 12m north 5th ellende gekite. maar eigenlijk de hele dag kunnen kiten op playa waren erbij die hun 12 of 13m niet meer hielden, maar vrolijk verder gevaren met het 5de systeem, je kan je kite ongelofelijk ver depoweren, beetje te ver, maar je kan wel door kiten.
Met de 5th heb je idd niet door dat je eigenlijk met een veel te grote maat in de lucht staat. Maar beter pak je toch een kleiner maatje om ook gepowerd te blijven in de lucht, of je moet je bar aangetrokken houden in de lucht, of ingehaakt in je vaste loop springen.
|
|
|
nacra55
Gast
|
Gister de hele dag met 14 gevaren op Brouwerdam. Wel even mijn 10 geprobeerd omdat het leek dat er meer wind kwam. Maar dat was niet zo. Mzzl,
Jeroen
|
|
|
Tukker
|
D'r stond echt geen dikke 6 bft. (25+ knopen).....maar eerder een dikke 5 bft. toen ie op z'n max. was. Bij een dikke 6 bft. zie je echt geen 12 meters van het type R2 of ARX-en meer gecontroleerd gaan hoor!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Klopt, alleen ik was doorgevaren van het autostrand naar de slufter. Idd. hoge branding. Op de terugweg twee Geurilla 13's tegen die grote moeite hadden om hoogte te lopen door de te harde wind daar. Op Autoplaya stond beduidend minder wind.
Ik kon mijn 13 nog net houden door hard te kanten en de kite laag te houden daarbij de slufter. Echt beulen daar!
rond 13:00 uur nog ff mijn 10 geprobeerd. Een enkele keer had ik de volledige power, maar gemiddeld was hij veel te klein. De wind was behoorlijk vlagerig.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Heerlijk geknalt op a-playa met een x2 12 meter en mijn nieuwe Jaime pro 1.28!!!!!!!!!! Heerlijk boardje trouwens
|
|
|
Thierry & Thomas
Gast
|
??? :-[we lost one board in Oostvorne this sunday 30. It's a Roberto Ricci 2RD bidirectional board. The leash broke on kiting and the board took his freedom away SNIF... we've been searching during 2 hours but nothing at all....If someone has any information or advice to find it back, don't hesitate. We are from Brussel. My phone number is 0032 474 971 850. Thanks...
|
|
|