12of 14 kite, 5e lijn

Mariëlla
Gast
September 01, 2004, 09:38:36
edit2Rapporteer  
Als ik een kite koop zal het er maar 1 zijn, ik ben 70 kg, kan ik dan beter een 14 kopen omdat je door de 5e lijn deze beter kunt depoweren?
slufterhufters.com

Antwoord #1 September 01, 2004, 10:00:19
edit2Rapporteer  
ja, is een goede optie.

welk merk had je in gedachte, hoelang kite je al, waar wil je veel gaan kiten.
Mariëlla
Gast
Antwoord #2 September 01, 2004, 10:03:32
edit2Rapporteer  
Als ik een kite koop zal het er maar 1 zijn, ik ben 70 kg, kan ik dan beter een 14 kopen omdat je door de 5e lijn deze beter kunt depoweren?

IK kite op het autostrand, maar helaas maar 2-4 keer per jaar, als het dichtgaat zal het wel de brouwersdam worden.
Ik kan net een klein beetje heen en weer varen.
Merk:?? naish, north, slingshot
slufterhufters.com

Antwoord #3 September 01, 2004, 10:10:37
edit2Rapporteer  
als je ff geduld hebt dan komt de TORCH eraan, van Naish.
met het 5de lijn systeem, en ziet er bruut uit die kite.

de VEGAS van North is ook goed, ook 5de lijn.

Cabrinha, Co2 is ook een goede optie
Mariëlla
Gast
Antwoord #4 September 01, 2004, 10:23:24
edit2Rapporteer  
als je ff geduld hebt dan komt de TORCH eraan, van Naish.
met het 5de lijn systeem, en ziet er bruut uit die kite.

de VEGAS van North is ook goed, ook 5de lijn.

Cabrinha, Co2 is ook een goede optie

Bedankt voor je reactie, heb met de Cabrinha vorige week nog gevaren, alleen dt je tijdens het depoweren je bar weer los moet maken, is wel even wennen. Maar zijn bovenstaande kites niet high aspect ratio kites?
De Torch heb ik al een plaatje van gezien, erg mooi, en is me al aanbevolen door een aantal jongens.
slufterhufters.com

Antwoord #5 September 01, 2004, 10:33:56
edit2Rapporteer  
voordat je naar een winkel gaat kan je je verdiepen in het hoe en wat van kites, dan kunnen ze je ook niet in de maling nemen.
X4, nitro, rhino, dat zijn high aspect ratio kites.
ga je toch niet iets adviseren waar je niks aan hebt, je hebt er wel wat aan maar met een midium aspect ratio is het nu eenmaal lekkerder kiten voor een 1ste jaars, trouwens ook als je al kan rippen.

de Torch is een zeer goede optie, en een lekkere kite met het 5de lijn systeem is die helemaal perfect.
Mariëlla
Gast
Antwoord #6 September 01, 2004, 10:44:00
edit2Rapporteer  
voordat je naar een winkel gaat kan je je verdiepen in het hoe en wat van kites, dan kunnen ze je ook niet in de maling nemen.
X4, nitro, rhino, dat zijn high aspect ratio kites.
ga je toch niet iets adviseren waar je niks aan hebt, je hebt er wel wat aan maar met een midium aspect ratio is het nu eenmaal lekkerder kiten voor een 1ste jaars, trouwens ook als je al kan rippen.

de Torch is een zeer goede optie, en een lekkere kite met het 5de lijn systeem is die helemaal perfect.

Wat kost die, weet je dat toevallig? Ik heb het idee als ik zo rondkijk/lees dat jij goed op de hoogte bent, Zaterdag 4 september geen goeie wind af wel?
slufterhufters.com

Antwoord #7 September 01, 2004, 12:08:29
edit2Rapporteer  
een 14m Torch zal zo tussen de 1200 en 1300 e gaan kosten.

wind voorspellingen kunnen veranderen in een paar uur, hoop ik dan.
KiteDemon

Antwoord #8 September 01, 2004, 12:25:38
edit2Rapporteer  
Maatje 14 is een goede optie als je kite idd voorzien is van het 5de lijn systeem. Maar Cabrinha biedt niet alle voordelen die het 5de lijn systeem heeft.
Het Reconsysteem (Cabrinha) biedt herstartgemak en leashvrij varen.
Het 5de lijnsysteem (Naish, North en Wipika) biedt herstartgemak en meer depower voor op het water en op de kant. Dus wat meer veiligheid.
Dus ga je voor Cabrinha dan kan je beter voor een 12 kiezen i.p.v. een 14.

Suc6 met je keuze.
ErikB

Antwoord #9 September 01, 2004, 12:38:00
edit2Rapporteer  
North komt volgend jaar ook met de Vegas2.
Maar als je niet zolang wil wachten kan je ook voor de Vegas 2004 gaan
Medium aspect ratio kite.

Een kite met een 5the line zou ik voor een 14 meter gaan.
Mariëlla
Gast
Antwoord #10 September 01, 2004, 14:08:18
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal, geweldig zo'n site.

PS: King Kites: Kent iemand deze kites en hoe zijn ze?

Edit: MRC
slufterhufters.com

Antwoord #11 September 01, 2004, 15:44:15
edit2Rapporteer  
de aero II is al een zeer gewilde kite voor 1ste jaars, de opvolger de V4 is ook een zeer gewilde kite.
de Torch wordt weer de opvolger voor de V4, brute tekening en het 5de lijnsysteem erop, word dus een te gekke kite met lekkere vliegeigenschappen.

de Cabrinha Co2, is een heerlijke kite, met het Recon systeem erop.
kan je ook het 5de lijnsysteem opzetten, als je dus het 5de lijn systeem en ook nog eens recon hebt op 1 kite dan zit je helemaal goed qua veiligheid.

de Vegas is een lekkere stabiele kite met goede vliegeigenschappen, vind alleen de bar van lidl niveau, maar wel met het 5de lijnsysteem leverbaar.

kortom je kan op alle kites met een pomplusje een 5de lijnsysteem kwijt.
wat de doorslag zal geven bij het aanschaffen van 1 van deze kites is de kleur en tekening.

Tom

Antwoord #12 September 01, 2004, 17:21:00
edit2Rapporteer  
Ik vaar de nieuwe Co2 wel een 17 meter maar goed Smiley
Ik vind het een hele fijne kite met toch een hele goede depower. Alleen vind ik de power opzich wel meevallen dus een 14 zou ik mijn opzicht ook goed kunnen. Het is net wanneer je het meest wilt gaan kite in de winter of in de zomer.
Het recon systeem werkt ook heel goed en ben er tevreden over.
Het 5e lijn systeem heb ik zelf nog niet getest maar hoor er alleen maar goeie dingen over dus ik zou dan Naish of Cabrinha gaan varen.
groetjes!
KiteDemon

Antwoord #13 April 17, 2005, 18:38:52
edit2Rapporteer  
Deze topic is al van sept 2004!!!
De kite zal hoogstwaarschijnlijk al gekocht zijn.
mariella de echte
Gast
Antwoord #14 April 18, 2005, 19:35:36
edit2Rapporteer  
Hoi Martin,

Tja wat moet ik hier nou weer op zeggen?!
Groet, Mariella
Hoi Mariella,

Ik zou i.v.m. depower en safetymogelijkheden kijken naar North Vegas of Naish Torch. Niet direct te grote aspect ratio.  Dit zijn intermediate kites, dus niet te extreem. Goede safety en depower mogelijkheden met 5e lijn zeer goed te trimmen en groot inzet bereik. Maat 14 meter als je er maar een kiest en dus vaker in de zomer kite of wilt gaan kiten!

Groetjes,

Martin NW aZ
 Wink

Citaat
Wink
KiteDemon

Antwoord #15 April 18, 2005, 20:08:49
edit2Rapporteer  
Ha ha...ook nog een reactie na al die tijd.
Mariella, ben jij toevallig niet de forumtherapeute?!
En wat is het uiteindelijk voor kite geworden??
mariella
Gast
Antwoord #16 April 21, 2005, 19:06:18
edit2Rapporteer  
Ja dat klopt, het is gewoon nog niks geworden je zult het niet geloven, maar het komt allemaal goed zullen we maar zeggen, ben momenteel zelf geblesseerd aan mijn rechterpols en ja die heb je wel nodig bij bijna alles, wie ben jij dan?
Ha ha...ook nog een reactie na al die tijd.
Mariella, ben jij toevallig niet de forumtherapeute?!
En wat is het uiteindelijk voor kite geworden??
kiteman-7
Gast
Antwoord #17 April 21, 2005, 20:24:16
edit2Rapporteer  
Ben dit bericht gaan opschonen van bovenaf...nu bleek dat er nog door de desbetreffende personen werd gereageerd....er zijn berichten verwijderd...excuus daarvoor...

Maar probeer het posten in oude berichten te voorkomen....dat werkt verwarrend...kennelijk ook voor mij!
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 April 21, 2005, 21:46:29
edit2Rapporteer  
Wat een forum moderators...
Ik snap niet dat je een topic gaat schonen waar gewone serieuze reacties in staan.
En dan vervolgens excuseren en dan forum gebruikers vertellen dat ze niet op oude topics moeten reageren.... dat is nou juist ook de kracht van een forum, wat kunnen opzoeken en daar weer op reageren of navraag op doen hoe iets is afgelopen of hoe bepaalde eigenschappen zijn etc etc.
Alleen onzin schonen dus.
kiteman-4
Gast
Antwoord #19 April 21, 2005, 21:50:18
edit2Rapporteer  
@ Janus. Het komt verwarrend over als er op oude topics wordt gereageerd. Op het gegeven moment is een topic gewoon gesloten en is het beter om een nieuwe aan te maken met wellicht hetzelfde onderwerp.

Het is niet ons beroep het dat moderaten. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Kan weleens wat misgaan he.

Thanks
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #20 April 21, 2005, 22:02:21
edit2Rapporteer  
Hmm dat moet in vet?
Wie zijn beroep is moderaten dan wel?, niemand lijkt me zo. En ja natuurlijk kan er wat mis gaan dat maakt ook niet uit. Ik snap alleen niet waarom je als moderater zou schonen in normale topics, oud of nieuw, je kan je tijd en energie wel beter gebruiken (als het waait.. ;-) )
Er zijnlegio topics hier die wel geschoond moeten worden dus snap een misser wel.
MaZZeL
slufterhufters.com

Antwoord #21 April 22, 2005, 08:32:49
edit2Rapporteer  
Idd, zo,n serieus topic en dan gaan rommelen eraan, er staan legio posts die je wel zou kunnen verwijderen als je dat zo leuk vindt om te doen.

Vind het zowieso acheruit gaan hier, steeds meer domme reakties, maarja als je als moderator al weinig verstand hebt van kiten hoe kan je dan beoordelen of iemand een goede reaktie plaatst....
KiteDemon

Antwoord #22 April 22, 2005, 08:36:51
edit2Rapporteer  
Mag mijn post, die is verwijderd (om een vage niet onderbouwde reden) dan weer terug worden gezet??
kiteman-7
Gast
Antwoord #23 April 22, 2005, 11:39:00
edit2Rapporteer  
Nogmaals duizendmaal excuus...er stond een bericht van leander...met : Let nou eens op, jullie posten in een oud topic.....ik dacht toen ...oke reacties zullen daar verder wel over gaan....vervolgens ben ik min of meer wat roekeloos gaan deleten vanaf dat punt....dat was dom en daar zal ik in het vervolg beter op leten....

@janus....flauwe opmerkingen! Is gewoon vrijwilligerswerk
@Fer: sorry kan het niet meer terughalen.

Nogmaals excuus!
Moza

Antwoord #24 April 22, 2005, 12:21:20
edit2Rapporteer  
Ik wil graag even zeggen dat ik het sarcasme wat uit sommige berichten spreekt niet erg kan waarderen..Vooral omdat ik me in de dubbele rol van moderator en fanatiek gebruiker van de site ook een beetje persoonlijk aangesproken voel als er zo wordt uitgehaald.
Arno bijvoorbeeld, je geeft altijd zo hoog op over de site en als er dan een keertje iets fout gaat dan is het gelijk zo slecht? Dat vind ik raar!

Dat de berichten over het algemeen achteruit gaan is logisch....als je meer mensen hebt die iets posten dan wordt de kwaliteit van het totaal iets minder...das geen probleem, je moet alleen als lezer iets meer filteren! Je kunt moeilijk verwachten dat ieder bericht wat niet volledig bijdraagt aan een discussie of een onderwerp verwijderd kan worden...

Verder vind ik wel dat mensen ook hier een eigen verantwoordelijkheid hebben en niet zomaar allerlei onzin kunnen posten.

Ik vind de reactie van Janus vreemd, ik zie 26 berichten onder je naam staan ...maar je komt vervolgens wel even vertellen hoe het hier allemaal fout gaat! Loop een bar in en duw de stamgasten opzij want jij moet bier hebben. Dat is niet netjes!

Nog even over de reden van het ontstaan van deze discussie: er zijn in het verleden veel onderwerpen geweest waarbij als ze na een lange tijd geopend werden, je een bericht kreeg wat hierop leek:

a: serieus geneuzel 6 maanden na dato
b: hee je post in een oud topic
c: eikel...opletten
a: o ja nou zie ik het, dom zeg
d: sjonge jonge staat je klok wel goed
a: nee ik was gisteren dronken..
b: ben je in de bar geweest?
a: nee op de kermis in monnikendam
b: monikkendam rules!!
a: gaat wel dr liepen alleen geen lekkere wijven
enz
enz
enz

Als je dat als moderator tegenkomt dan is het logisch om alles vanaf het originele bericht weg te halen.....dat er dan later berichten in komen die serieus zijn....das hier fout gegaan....had moeten blijven staan...maar een fout is soms snel gemaakt!

Kortom oordeel niet te snel!

Groetjes Sander

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.