scheuren kites

www.surfensoul.nl

September 12, 2004, 23:13:27
edit2Rapporteer  
Heb vandaag mn 8 meter  gescheurd naar de auto kunnen brengen.
Precies over de naad op de achterste dwarstube van LE naar achterkant volledig gescheurd.

Bij mn 9.0 is dit ook al twee keer gebeurd op precies dezelfde plek.
Zag Ar zn 12 mter ook precies over de naden scheuren.

Komt doordat ze teveel naden bij elkaar laten komen op die plekken wordt t doek teveel geperforeerd en krijg je een scheurrand.

Je betaald een godsvermogen voor die rommel en ze kunnen nog geen eens iets fatsoenlijks maken. >Sad >Sad >Sad >Sad ??? ??? ??? ???

Iemand soortgelijke ervaringen dus kleine crash of spontaan in de lucht en je kite scheurt ergens langs een naad.?
Hoe zit t met garantie.?
~Sjors RE-CO2

Antwoord #1 September 12, 2004, 23:16:37
edit2Rapporteer  
heel simpel.....

dit is niet wat je van het product verwachte en ook wat je niet hoefde te verwachten.... Winkel MOET garantie geven...  

of de importeur de winkel garantie geeft doet niet ter zake... want daar doe jij geen zake mee!! das de winkel zijn probleem.
Met smoesjes van ik heb de importeur gesproken en we kunnen er niets aan doen.. moet je je dus niet hetriet in laen sturen.....

anders ff mail naar programma KASSA sturen

Sjors
www.surfensoul.nl

Antwoord #2 September 12, 2004, 23:20:21
edit2Rapporteer  
bedankt sjors voor je juridisch advies nu is t ng gratis straks moet ik er min 200 europ/u bij je voor neertellen...
toch?
Rutger II

Antwoord #3 September 12, 2004, 23:21:02
edit2Rapporteer  
Jup ik had hetzelfde met mn Aero2 die 3mnd oud was, het doek dorogescheurd omdat eronder een naad zit en dan krijg je idd een scheurrand

geen garantie ivm beschadiging van buitenaf.....
ik weet ook niet wat ik nu ga/kan doen.......

Iemand suggesties???

Gr. RegtuR
www.surfensoul.nl

Antwoord #4 September 12, 2004, 23:25:44
edit2Rapporteer  
Heb een vriend van me geproken die ex team rider van Cabrinha was.
Hij heeft die schade in 2002 bij 3 kites gehad.

Ik denk dat we gewoon vaak genaaid worden door de winkels/importeurs en fabrikanten.
Er gaat nogal wat fout kan ik zeggen na 6 jaar ervaring met veel kitesurfmateriaal, ik ga er nu een s aan trekken.
Want binnen 1 maand zijn 2 kites kapot en feitelijk geen fuck meer waard.
Ik weet bijna zeker dat t een produktiefout is , 3 keer precies dezelfde schade na 2 keer een onschuldige crash dat kan niet .

Je moet de importeur aansprakelijk stellen in dit geval KUBUS in dat Aero geval.
Als je wilt wetn hoe je dit meot doen moet je mij maar mailen.
harrynak
Gast
Antwoord #5 September 13, 2004, 07:58:01
edit2Rapporteer  

je hebt niets met de importeur te maken. Je hebt geen enkele overeenkomst afgesloten met de importeur.

als je al iemand aansprakelijk wilt stellen moet je de winkelier aansprakelijk stellen. Door de aankoop van de spullen heb je een overeenkomst met hem.

Indien je dit daadwerkelijk gaat doen wens ik je veel succes, omdat dit een lastige zaak is. Je hebt het nl over een "onschuldige crash", dat is een vrij subjectieve omschrijving.

Als je kite nu in de lucht scheurde was het een duidelijk verhaal geweest.

Succes!

slufterhufters.com

Antwoord #6 September 13, 2004, 08:54:04
edit2Rapporteer  
he Bart ik zag toch duidelijk dat je kite in de lucht scheurde, en daarom neerstorte.....
www.surfensoul.nl

Antwoord #7 September 13, 2004, 09:04:24
edit2Rapporteer  

je hebt niets met de importeur te maken. Je hebt geen enkele overeenkomst afgesloten met de importeur.

als je al iemand aansprakelijk wilt stellen moet je de winkelier aansprakelijk stellen. Door de aankoop van de spullen heb je een overeenkomst met hem.

Indien je dit daadwerkelijk gaat doen wens ik je veel succes, omdat dit een lastige zaak is. Je hebt het nl over een "onschuldige crash", dat is een vrij subjectieve omschrijving.

Als je kite nu in de lucht scheurde was het een duidelijk verhaal geweest.

Succes!

Ik denk dat er ook produkt aansprakelikheid ligt bij de fabrikant en als zijn vertegenwoordiger en leverancier de importeur.
Dus kom je bij de winkelier niet verder gewoon de importeur aansprakelijk stellen.
~Sjors RE-CO2

Antwoord #8 September 13, 2004, 09:26:14
edit2Rapporteer  
Zo werkt het niet Bart Harry heeft gelijk........

jou overeenkomst is met de winkelier.... je hebt niets te schaften met de importeur en dus ook geen poot om op te staan.
Winkelier zal moeten dokken....
ErikB

Antwoord #9 September 13, 2004, 09:30:18
edit2Rapporteer  

Ik denk dat er ook produkt aansprakelikheid ligt bij de fabrikant en als zijn vertegenwoordiger en leverancier de importeur.
Dus kom je bij de winkelier niet verder gewoon de importeur aansprakelijk stellen.

Nee het is echt zo dat je de winkelier aansprakelijk moet stellen.
Je heb imers een koop contract met hem afgesloten en niet met een importeur.
Rutger II

Antwoord #10 September 13, 2004, 10:02:45
edit2Rapporteer  
Dan wordt het ook geen garantie voor mij  >Sad
harrynak
Gast
Antwoord #11 September 13, 2004, 11:23:29
edit2Rapporteer  
Regtur,

je moet zeuren bij je winkel. Niet te snel opgeven ook, je kan in ieder geval eisen dat je winkelier je kite opstuurt naar kubus. (importeur naish)

Dat is gebruikelijk dus dat kun je eisen. Ik zou wel ff fijntjes op dit forum melden dat je "goeie" service gehad hebt van je winkel. Dit kun je ook even fijntjes bij je winkelier gaan melden, helpt soms ook wel.

PS, als je gewoon een scheur ergens in je doek hebt kun je 'm misschien beter gewoon ff laten maken. Kost je misschien 50 euro maar dat bespaart je een heleboel ergernis en je hebt je kite ook sneller terug. Als je ook nog een goede reparateur hebt is je kite ook weer 100%.

loki01
Gast
Antwoord #12 September 13, 2004, 15:03:49
edit2Rapporteer  
kan je niet naar naish bellen/mailen het heleverhaal uitleggen
en dan vragen of hun met de imorteur kunnen praten. en anders zeg je dat je het op het internet gaat gooien en dan scheld je heel naish bij elkaar. daar zullen ze vast niet blij mee zijn.
Rutger II

Antwoord #13 September 13, 2004, 15:08:48
edit2Rapporteer  
en anders zeg je dat je het op het internet gaat gooien en dan scheld je heel naish bij elkaar. daar zullen ze vast niet blij mee zijn.

dit is natuurlijk niet de manier om te onderhandelen, ik denk ook niet dat ze daar iets van aantrekken, naish is al een goed neergezette business.

@ harryknak, ik zal ook zeker nog blijven doorvragen/zeuren bij de winkelier, en wat je zegt om die kite te laten maken, dat is niet mijn bedoeling, niet alleen omdat ik het lelijk vind, maar omdat het gewoon niet hoort om een kite te laten repareren als hij een scheurrand heeft na 3 maanden. tevens daalt de waarde van mn kite enorm...

groeten
Garmt

Antwoord #14 September 13, 2004, 15:41:43
edit2Rapporteer  
Natuurlijk verschilt 't heel erg per geval en per merk en per winkel en per importeur... Je hebt natuurlijk een overeenkomst met de winkelier waar je 't ding gekocht hebt, maar de importeur zal zich toch het meest direct zorgen maken over het imago van zijn product.

Ik heb bijv. last gehad van een verrotte tweedehands Wipika Amp die ik bij een winkel had gehaald. De winkelier heeft me daar toen uiteindelijk goed mee geholpen, maar het is wel belangrijk de goede persoon in de winkel te spreken te krijgen... Per verkoper verschilt de reactie ontzettend; over het algemeen zal de eigenaar van de shop het meest genegen zijn je te helpen. Die beseft nl. dat het imago van z'n shop belangrijker is dan 10 minuten extra werk of een paar euri die hij aan Farla moet betalen.

Ik heb ook wel een verhaal waar de importeur hielp; een tweedehands Airblast scheurde voor m'n ogen in tweejen... ziehier:

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=2;action=display;threadid=4477;start=msg30145#msg30145

De importeur was de enige die me kon helpen aangezien ik hem tweedehands bij een individu kon halen. De service was nog niet zo goed als die van een Slingshot-importeur (die spontaan nieuwe kites stuurt, naar verluidt) maar ze hebben 'em wel gratis door Farla laten repareren.

Bottom line is dat zowel winkelier als importeur zich moeten beseffen dat aangezien dit een sport is in een ERG kleine gemeenschap waar mensen nog niet zo HEEL erg merkvast zijn service en kwaliteit nog erg belangrijk zijn. Je moet ze dat alleen af en toe wel even subtiel laten beseffen... als je direct gaat schelden op Naish kun je natuurlijk een anti-reactie verwachten, maar als je subtiel laat vallen dat je van een winkel als <insert naam hier> niet had verwacht slechte service te krijgen omdat op het Internet dit-en-dat bekend is... Ik heb het alleen nog nooit zo ver hoeven te laten komen.
Rutger II

Antwoord #15 September 13, 2004, 16:24:07
edit2Rapporteer  
Hallee, net gesprek gehad met KUBUS importeur van NAISH...
de importeur gaat er dus wel over over het geven van garantie, dit in samenwerking van de winkelier.
de importeur heeft dus wel degelijk een grote rol in het geven van garantie, aldus KUBUS.

kite wordt nu naar de importeur opgestuurd en zij gaan beslissen over de garantie/reparatie.

bedankt voor de tip Bart
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #16 September 13, 2004, 20:52:33
edit2Rapporteer  
Wanneer geen garantie  (meer) wordt gegeven kun je je idd beroepen bij de fabrikant in het kader van de wet op de productaansprakelijkheid. Je mag immers verwachten dat bij normaal gebruik, en een crash is m.i. normaal bij het kiten..., een kite langer meegaat dan een jaar. Weet echter niet of die wet over de landsgrenzen strekt......
Houston
Gast
Antwoord #17 September 13, 2004, 22:21:07
edit2Rapporteer  
In geval van Naish lijkt Kubus er inderdaad veel mee te maken te hebben.
Ik heb in 2001 3 ARX-en geploft (de eerste 2e hands gekocht via een niet nader te noemen zaak in de buurt van harderwijk)
De eerste ging delamineren en heb ik teruggebracht (hij was al vier weken oud was me bij de koop verzekerd...), nieuwe gekregen weer delaminatie.. Terug. Bij de derde plofte, tijdens het varen, de LE spontaan.
Elke keer werd kubus even gebeld of ze een nieuwe mee mochten geven.

Een Leading Edge ploffen is trouwens wel lachen als je samen met één van de medewerkers van Kubus aan het varen bent, en hem wijst op een beginnend delaminatieplek in de ARX.. "Zou het wel verstandig zijn om hiermee te varen?", "Ja tuurlijk, hartstikke stevig.."BOEM! in de vlucht Shocked

Twee weken later kon ik bij de shop een gloedjenieuwe X2 komen halen voor maar liefst 100 euri erbij.. (Aero was gratis, maar die wilde ik niet)
Kubus had even voor me gebeld..

Maarja, toen waren de kiteklantjes nog echte koningen, want dat waren de eerste ambassadeurs...Nu ben je één van de vele..
Succes!
Rutger II

Antwoord #18 September 13, 2004, 22:47:10
edit2Rapporteer  
Hej ja ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren, ik meld het wel opt forum als ik meer weet.

@ Bart, hoe is het met jou kite/garantie  ???
-M@rc-

Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #19 September 14, 2004, 10:25:07
edit2Rapporteer  
Ik heb het ff opgezocht. Er is nieuwe EU wetgeving over garantie. Als er b.v. 1 jaar garantie geld en de kite gaat stuk in die termijn danbetekent dat de kite "vanaf het begin niet deugde" dit heet een wettelijk vermoeden. De leverancier kan dit vermoeden proberen te ontzenuwen. kan hij dat niet dan maakt deze wettelijke bescherming de discussie overbodig, dus kosteloos herstel of vervanging!

Als de garantie eindigt dan is het niet automatisch zo dat je geen enkel recht meer hebt. Hoofdregel is dat het artikel moet voldoen aan de verwachtingen die je ervan mag hebben. bijv tv  gaat 8 tot 10 jaar gemiddeld mee. na 2 jaar stuk is dus niet wat je ervan verwacht. Je moet dan wel aantonen dat er sprake is geweest van normaal gebruik.(Ik denk dat als je kite op het water crasht, er ook sprake is van normaal gerbuik. Deze regel geld ook voor 2e hands spullen. iIn het voorbeeld van de tv kan de afspraak gemaakt worden dat je bijvoorbeeld  2/8 deel van de kosten betaald en de leverancier de rest.

Er zijn twee soorten garantie, fabrieksgarantie en leveranciersgarantie, de fabrikant/importeur garandeert dat de gekochte kite bijv 1 jaar naar behoren zal functioneren, zoniet dan volgt kosteloos herstel. deze garantie is voor de leverancier(lees shop) een mooie aanvulling. zij moeten spullen leveren die voldoen aan de verwachtingen van de consument. De verkopers denken vaak dat na de garantie hun rol is uitgespeleld. Dit klopt dus niet...

Vaak gedragen de shops zich als doorgeefluik van de fabrikant. Niet terecht dus en niet klantvriendelijk. Je kootp de kite in de shop en zij zijn dus verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Het kan wel zijn dat de shop daarvoor bij de fabrikant moet zijn maar dat is niet het probleem van de consument en daar moeten ze je ook niet mee lastig vallen.
Als je dit dus leest dan weet je dat het kopen van extra garantie op een product dus niet nodig is.
 Wink
www.surfensoul.nl

Antwoord #20 September 14, 2004, 11:49:09
edit2Rapporteer  
Marc bedankt waar staan al die artikelen over consumentenbescherming ook al weer in t BW ???

Ik denk toch dat mn weg via aansprakelijk stellen van de importeur op basis van produktaansprakelijkheid, gewoon via je rechtsbijstandsverzekering op termijn wel een s een vruchtbare kan zijn.
Je schade documenteren met foto´s en een expertise rapportje laten maken bij een schadehersteller ,Farla etc, en toesturen en als t een produktiefout is een nieuwe eisen.
Is wat werk maar de aanhouder wint.
Ga ikzelf nu ook doen.
Erik

Geen avatar

Antwoord #21 September 14, 2004, 19:31:43
edit2Rapporteer  
Heb vandaag mn 8 meter  gescheurd naar de auto kunnen brengen.
Precies over de naad op de achterste dwarstube van LE naar achterkant volledig gescheurd.

Komt dit voor bij bepaalde merken ?
Ik zoek een Aero2 of een V4. Kan ik die aero2 nu maar beter laten liggen ?
Of heeft Naish daar zowiezo al veel last van ?

www.surfensoul.nl

Antwoord #22 September 14, 2004, 19:34:26
edit2Rapporteer  
loopt door alle merken heen.
af en °toe in een jaar of een bepaalde periode staat er een machine niet goed afgetseld of teveel naden is constructiefout op een plek.
Naish is degelijk merk behalve de delaminatie nog nooit probleme mee gehad en de aero2 is top kite dus niet laten liggen.
-M@rc-

Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #23 September 15, 2004, 09:53:42
edit2Rapporteer  
De consumentenbond is natuurlijk een van de kenners bij uitstek mbt tot garantie, dus daar kan je terecht of natuurlijk de wetboeken of ff googelen.
Hoe oud was je 8 meter, heb namleijk zelf een rhino 02 '03 (16) gekocht vorig jaar voor de zomer (mijn eerste kite) en na misschien 10 keer klooien/varen scheurde een van de naden van de struts. Gelukkig al 21 jaar surfervaring dus zag ik al snel dat het een stikfout betrof, na de vakantie dus terug naar de winkel nadat ik ze vanuit Spanje had gebeld om de schade te melden. De winkel heeft vervolgens een nieuwe geleverd. Het zou ook te idioot voor woorden zijn als je € 1500 besteed en na 10x is er al schade.
Ik heb de nieuwe kite toen echt met een vergrootglas bekeken en ik zag dat deze wel goed in elkaar zat. Die andere was dus een maandagochtendmodel.
Als die van jou ook nieuw zijn Bart lijkt het me beter om de winkel gewoon te benaderen met dat verhaal over garantie enzo.
Foto's zijn altijd goed, maar ik zou dus eerst bij de winkel proberen voordat je rapporten laat maken waar je misschien voor moet betalen.

Rechtesbijstand komt pas in de picture als de schade meer bedraagd dan €200.
www.surfensoul.nl

Antwoord #24 September 15, 2004, 10:12:37
edit2Rapporteer  
mn kite was net nieuw 5 keer gebruikt
ik weet zeker dat t bij alle drie de schades een stikfout betreft.

ik koop rechtstreeks bij de importeur die wil er in eerste instantie niet aan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.