Buur
|
Niets moeilijk doen dat je geen kitespul mee neemt het mag nu gewoon. Ook geen golfreistas kopen dat kost nu 60 euro ipv gratis
|
|
|
Jappy
|
Relaxed, hier heb ik wat aan. Ik wilde al bijna een golftas kopen, maar dat hoeft dus niet meer.
Die golftas is trouwens 50 euro op een retour.
|
|
|
zagy
|
mm, heb net een travelbag waar kiteboarding opstaatgekocht, dat gaat me 60 euro kosten
|
|
|
Arjen
Gast
|
Top!!!! Bedankt, daar heb je wat aan. Mjin boardje is 119....la la la la.
|
|
|
|
Mr. Indigo
|
goeie tip Buur!!
bruikbare informatie voor alle lekkere buitenland trippies!!!
thanx, Paul
|
|
|
Jappy
|
mm, heb net een travelbag waar kiteboarding opstaatgekocht, dat gaat me 60 euro kosten
Als je goed leest zie je dat een board tot 1.5 meter gratis is en daar boven 25 euro per enkele reis (=50 euro op retour). Het boeit du niet meer wat er op je tas staat .^ 8)
|
|
|
jeffrey
|
er is niks ergs aan als je maar een board onder de 150 cm hebt dan is het oke
|
|
|
MasterRj
Gast
|
heb nog nooit betaald voor bijzondere bagage (ook als over gewicht ging). laten we dit maar zo laten :-)
|
|
|
KITE ANGEL
|
Relaxed daar hebbie cker wat aan ga naar Italie dit jaar met het vliegtuig beter hoef ik nix te betalen 8) @#$ 8) @#$ ;D
thnx buur
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
.^ van Transavia! Welke maatschappijen gaan volgen? Vorig jaar nog moeten praten als brugman om alles mee te krijgen. Op de plaats van bestemming heb ik nog nooit problemen gehad om het weer mee terug te nemen, vreemd is dat altijd
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
dit is niet goed, slechte ontwikkeling, lees de lettertjes maar goed. Het was nooit een probleem om de zooi mee te nemen (golfbag) 28kg extra... Nu valt dat dus onder de standaard bagage regeling. dus 28 kg kite materiaal + 15 kg normale bagage = zegmaar 40 kg ofwel 20 kg overgewicht is dus 200,- euro bij betalen. hoera
|
|
|
slufterhufters.com
|
idd, dacht dat niemand het begreep, slimme zet van Transavia.
In de meeste gevallen weten we er wel omheen te lullen aan de balie, maar aan overgewicht wordt meer verdiend, dus.. En dat weten zij ook, dus met toestaan van kitespullen sta je daar nog steeds met je overgewicht, in de meeste gevallen. En zo gaan ze ook de discussies uit de weg over wel of geen kitespullen in je tas.
Ikzelf heb al meerdere malen ruzie gehad aan de balie met zo n takketrol, buggy s, golftassen duikspullen, alles mag gewoon door, en ik stond daar met mn 150cm tas....of ik ff 60pleuro wilde betalen.
Dat geintje met overgewicht en andere fratsen om passagiers geld uit der zak te kloppen is al jaren aan de gang. Onder het mom van dan moet er meer kerosine in het vliegtuig of dan gebruikt die meer.... Standaard gaat er bij een gemiddeld vliegtuig 150.000l in, ongeacht of die nu half vol zit met mensen of niet.
Ik ga met mn gezin op vakantie, ik 80k, vrouw 60k, kind 40k, en dan moet ik bijbetalen voor 10k overgewicht. Staat er een gezin achter me, vader 120k, moeder 90k, ene zoon 80k, andere zoon 70k, geen overgewicht aan bagage. Leg mij dat dan maar eens uit aan de balie....
|
|
|
Leander
|
kunnen we hier niet op kitehigh van al deze maatschappijen een post van maken onder tips ofzo. Dan kun je kijken met welke maatschappij je vliegt en dan weet je hoe je je spullen moet aangeven.
|
|
|
Engel
|
Goed gezien Arno. Volgens mij is dit ook niet zo'n goede ontwikkeling. De volgende zet zal trouwens wel zo zijn dat iedereen zelf ook op de weegschaal mag gaan staan en dan moet betalen voor z'n overgewicht. Daar schieten wij overigens niets mee op, want wij blijven toch betalen voor ons bagage-overgewicht.
|
|
|
Leander
|
ach, als je 2 of drie kilo meer hebt doen ze daar echt niet zo moeilijk over. En als je naar een warm land gaat heb je toch alleen maar een paar zwembroeken en shirtjes nodig. Geen problem dus.
|
|
|
mathieu3
Gast
|
``Dat geintje met overgewicht en andere fratsen om passagiers geld uit der zak te kloppen is al jaren aan de gang. Onder het mom van dan moet er meer kerosine in het vliegtuig of dan gebruikt die meer.... Standaard gaat er bij een gemiddeld vliegtuig 150.000l in, ongeacht of die nu half vol zit met mensen of niet.`` Bovenstaande is niet waar Arno, er wordt bij alle luchtvaartmaatschappijen op de kg nauwkeurig getankt. Meestal is er bij de landing nog zo`n 60min aan brandstof aan boord. 30 minuten daarvan is het wettelijk minimum plus nog gemiddeld 30 minuten om naar een uitwijk luchthaven te vliegen igv onvoorziene omstandigheden. Hoe zwaarder een vliegtuig hoe meer het verbruikt. Maar jou 30kg aan kitespullen hebben daar inderdaad niet heel veel invloed op. Punt is dat er wel dit soort regels gesteld moeten worden omdat anders iedereen met 100kg bagage aan komt zetten. Het is een soort ontmoedigingsbeleid. Wel jammer voor ons arme kiters... En er wordt gewerkt met marges in de gewichten, voor een man wordt geloof ik iets van 84kg gerekend, dat is dan het gemiddelde gewicht van alle mannen aan boord en daar zitten er dan inderdaad ook mannen bij van 120kg en ook mannetjes van 55kg, het is natuurlijk niet te doen om alles te wegen. Maar truukjes om je spullen voor weinig mee te krijgen zijn er wel, ook als er een snol achter de balie zit...
|
|
|
CabriPro
|
Bij martinair wordt je als kiter gediscriimineerd, surfers hoeven niet te betalen!!!
Als u op uw vakantie uw (wind)surfplank wilt meenemen, dient u dit voor vertrek door te geven aan Martinair. Bij de tariefberekening wordt onderscheid gemaakt tussen een windsurfplank inclusief mast en giek en het vervoer van een mast en giek alleen. Tevens geldt een apart tarief voor een golfsurfplank. Een surfplank mag de maximale lengte van 375 cm niet overschrijden.
Europa Buiten Europa USA, Canada, Mexico (Cancun) Surfplank <165 cm (L+B+H) Binnen bagagevrijdom gratis, >overbagagetarief Binnen bagagevrijdom gratis, >overbagagetarief Binnen bagagevrijdom gratis, >overbagagetarief Surfplank met mast en giek € 115,- per retour € 120,- per enkele reis € 120,- per enkele reis Surfplank zonder mast en giek € 60,- per retour € 80,- per enkele reis € 80,- per enkele reis Extra mast en giek € 60,- per retour € 80,- per enkele reis € 80,- per enkele reis Wave-/body- en Boogieboard € 60,- per retour € 80,- per enkele reis € 80,- per enkele reis Kite/wakeboard € 60,- per retour € 80,- per enkele reis € 80,- per enkele reis
|
|
|
kentyman
|
ik heb op m'n laatste paar kite-vakantie-vluchten alleen maar te maken gehad met die 20 kg max en verder geen gezeur met "is dit een surfplank" of "is dat een surfzeil". Als je board kleiner is dan 1.50m en je totale bagage gewicht zit onder de 20 kg dan zit je altijd goed volgens mij. Wij hadden natuurlijk altijd overgewicht bij ons maar op de een of andere manier kwam dat dan toch weer goed (bagage overpakken van je incheck-bagage naar je hand-bagage.. en dan nog met 2 of 3 stuks handbagage ipv 1... en dan bij 't instappen die 2 stuks extra handbagage weer afgeven zodat ze weer in 't bagage-ruim komen... ehmm.. logisch toch?!) Bij de terugreis is er inderdaad nooit iets aan de hand (tenzij er zo'n nederlands regelteef bij komt staan).
Enne, ik ben er ook helemaal voor dat ze de pasagiers ZELF ook gaan wegen, ik bedoel zo'n vette amerikaan kost 2x zoveel brandstof om te vervoeren als ik maar we betalen hetzelfde!!! En als ik naast die gast kom te zitten dan heeft hij ook nog eens de helft van mijn stoel nodig! Echt aso-discriminatie-luchtvaart-fascisme-blah! Ze wegen nu alle bagage ook al, kleine moeite om ook ff van die weegschaal-dingen voor de incheck-bali te installeren :-)
|
|
|
Vietcong windhoos
|
P) Voorheen was het lengte+breedte+hoogte wat maximaal 1,60 ofzoiets mocht zijn. In de praktijk ga je daar met je boardje incl. bag al gauw overheen. Op het vliegveld deden ze echter niet zo moeilijk als het allemaal wat groter was. Ik heb in ieder geval niet bijbetaald. Je moet het gewoon die bagageband op slingeren en net doen alsof je neus bloed. :-X Trouwens je betaald toch al een brandstoftoeslag tegenwoordig, dus het mag ook best wel eens van 2 kanten komen ... toch %proost%
|
|
|
Garmt
|
Ik ben er inderdaad ook altijd net langsgesneaked met een kitetas van 30kg.... al verschilt 't wel een beetje per vliegveld hoe moeilijk ze doen. In Nieuw-Zeeland (jawel) controleren ze bij de ingang naar de gates op handbagage - ze wegen van bijna iedereen (6kg toegestaan - 10kg of meer is terug naar de incheckbalie) en heb je 2 stuks bij je mag je al direct overnieuw inchecken...
Truukje dat wel eens wilt helpen is om als je ziet dat ze bij het inchecken erg lastig doen even alle zware maar kleine dingen in een kluisje of zo te leggen en dan in te gaan checken. Die haal je vervolgens vrolijk weer op NA het inchecken en dan is het (niet-meegetelde) handbagage ;D
|
|
|
wimmel
|
Heb nog nooit moeite gehad met bagage heb boardbag van 1.60 maar nou veranderen ze het naar 1.50 dus word het waarschijnlijk bij betalen. Deed mijn boardbag ook altijd als koffer gebruiken voor die paar zwembroeken kan nu beter 60 euro betalen kan moeilijk mijn board los versturen?
|
|
|