|
|
@LaurenS
|
Zie nog niet veel actie op de cam, kan iemand mededelen hoe het is in Wijk (pier)
Richting is ZZW,dan weet je het wel,niet ok denk
|
|
|
joosie
|
Nu al wat wind en zonnetje komt er ook weer lekker door , ga vanmiddag met de 11,5 kahoona weer ff lekker varen op schellinkhout
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik had gehoopt dat het vandaag iets meer zou zijn Pietje Paulisma had het gisteravond over 4-6 bf voor vandaag ...maar er staat nog niet veel .. ik wilde voor de verandering ook eens een dagje naar het zoute water..(Wijk) maar op de webcam van Aloha is nog niets aan kitesurf actie te zien...
|
|
|
@LaurenS
|
We gaan toch niet naar Pietje Paulisma luisteren,surf- abc is onze Guru Er kan weer gesurft worden! Vandaag gaat de wind begin van de avond al richting de 20 knopen voor de noordwestkust vanaf zo’n beetje Katwijk tot aan Texel. In het zuidwesten van de Benelux blijft het bij 14-16 knopen, wat net wel/net niet voldoende is. Helaas is het vandaag al donker op het moment dat het echt overal goed gaat waaien (25 knopen) en helaas is die wind morgenochtend er alweer mee opgehouden. Gelukkig komt de wind dinsdagmiddag met 13-18 knopen uit WZW weer langzaam wat op gang. Veel meer dan dat gaat het echter niet worden. Maandagavond dus een betere avond dan dinsdag. Aldus surfabc
|
|
|
On the Loose
Logs: 0 | 194 uur
|
Volgens mij gaat ie nu pas echt aan 17-21 kn nu lijkt er meer op! En hij gaat alleenmaar toenemen volgens de voorspellingen...
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Je heb gelijk Peter ...ik zie op de webcam dat er inmiddels gevaren wordt op Wijk ... Veel Switchkites ....maar de wind is teveel Zuid (erggg vlagerig ) ga vanmiddag toch maar weer naar Schell...
|
|
|
|
@LaurenS
|
Veel plezier @ Schell ,ik ga wat later naar wijk middag/avondsessie.Mot goed komen ff wachtuh
|
|
|
RFAC
|
Ik ga ook zo naar wijk, mn nieuwe mystic straps testen
|
|
|
|
DennisG
|
Nog iemand naar Schellinkhout geweest. WIl even weten of het de moeite waard is om in de auto te stappen.
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Vanmorgen op Wijk met Herman om onze nieuwe Switchies te testen. Dacht eerst ook niet te gaan aangezien de wind niet heel erg krachtig was. Uiteindelijk toch maar gegaan, omdat ik ook even de lowend van de Switch wilde testen. Moet ik er nou wel of geen 12m bij kopen. Nou geloof me, dat hoeft niet hoor. Toen we rond 10 uur het water opgingen, stond er ongeveer een knoopie of 13. Was zeker niet meer. Als ik mijn Waroo 11m nog gehad zou hebben, zou ik de kite niet eens opgepompt hebben, omdat die met deze wind gewoon uit de lucht zou vallen. Toch maar eens proberen met die 10m Switch. Opgepompt een zeer goed uitziende kite met alle verstevigingen op de juiste plekken. Leading edge is veel dunner dan die van de Waroo 2010 en dat merk je ook in het gewicht van de kite. Een stuk lichter. Ook het barretje zag er goed uit. Wel dunnere lijnen als dat ik gewend was van de Best bar, maar heeft ook wel weer zijn voordelen. De grip op de bar vind ik wel een minpunt. Vrij hard en niet zo lekker als de grip van de Best bar. Nou, kite de lucht in en wat me toen al meteen opviel, was hoeveel druk de kite al had. Toch maar eens het water op dan met mijn North Xride 2010 (133x39). Eenmaal op het water voer ik gewoon weg. 2x sinussen en dan de kite stil houden op zijn plekkie en varen met die hap. Zelfs hoogte lopen lukte met deze wind. Toen ik van mijn Waroo 2008 overstapte op de 2010 versie heb ik toch echt even een halve dag moeten wennen aan die nieuwe Waroo. Bij de Switch van Waroo 2010 naar Switch 2012 duurde dat wennen ongeveer 5 minuten. Wat een heerlijke kite zeg. Blijft heel mooi in het windvenster staan, loopt hoogte als een debiel en dan het springen...........................Met die windkracht kan je het niet echt springen noemen, maar een metertje of 2 ben ik uiteindelijk toch wel de lucht in gekomen. Eenmaal in de lucht merk je dat de hangtime van deze kite echt gruwelijk is. Zelfs op die hoogte bleef je hangen. Leuk dus om je trickies te doen. Ook als je de bar volledig aantrekt gebeurt er niets met de kite. Stallen kent deze kite niet. Ik heb de bar zeker een minuut aangetrokken gehouden en de kite bleef gewoon recht boven je staan. Als je uitgehaakt wilt varen, hoef je dus niets te doen. Gewoon uithaken en rossen met die handel. Al met al in de 3 uurtjes dat ik ermee gevaren heb, ben ik er zeer tevreden mee (bedankt Peter). Hier gaan we nog leuke tijden mee beleven. Kom maar op meneer de postbode met die 8m. Jiiiiiiiiiiihhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaa.
|
|
|
|
@LaurenS
|
Haha blij dat je zo tevreden bent John, kwam Gerard ook nog tegen , deze was ook behoorlijk euforisch gestemd over de vliegkwaliteiten van de nitro... Top
|
|
|
mocem
|
Leuk om te lezen mannen dat de kites goed bevallen. Als ik toe ben aan nieuwe kites ga ik zeker de Combat testen.
|
|
|
|
|
On the Loose
Logs: 0 | 194 uur
|
Welke kite vaar jij eigenlijk promille4? Niet dat je moet switchen hoor ofzo, doe ik ook niet... Ik was er vandaag weer met de Rhino 07 12m. topkwaliteit uit de vorige eeuw zegmaar...
|
|
|
RFAC
|
Was lekker op wijk, rustig en vlak spiegel zeetje
|
|
|
stefan@
Logs: 0 | 464 uur
|
Welke kite vaar jij eigenlijk promille4? Niet dat je moet switchen hoor ofzo, doe ik ook niet... Ik was er vandaag weer met de Rhino 07 12m. topkwaliteit uit de vorige eeuw zegmaar... ik vaar de airush lithium
|
|
|
FlyingHigh
|
Jjjjiiihhhhhhhaaaaaaaa wat een TOP aankoop die nitro!! Lees review John maar, want dat geldt ook allemaal voor moi. Helaas niet de 8 kunnen testen, maar dat gaat zaterdag gebeuren. Nu al zin an!!
|
|
|
TBK
|
Als ik het zo lees JOhn gaa we direct allemaal ZWITSEN (of is het swesse ??) (up_kitesmiley) , top kite Vanmiddag op schel met de 13 en de brunotti mirror uit de vorige eeuw, kon net Brunotti Miror, top boardje Ries nooit verkopen ! Ik zal nooit meer lopen te az@nz#ken over je boardjes Ries, ze zijn gewoon helemaal top !
|
|
|