Het water op... Kite?

ArneD

Geen avatar

Mei 09, 2009, 23:17:42
edit2Rapporteer  
Goedenavond,

Ik wil binnenkort het water op gaan, en zit te kijken wat voor tube ik ga nemen (na adviezen van een aantal mensen laat ik Flysurfer zitten, geeft ook weer wat overzicht :3). Mijn budget is zo'n 500 euro, en ik zat te denken aan de volgende kites:

Gaastra Jekyll: hoewel Gaastra over het algemeen niet zo populair lijkt, schijnt de Jekyll de come-back van dit merk kunnen zijn
Ozone Instinct Sport: Schijnt gewoon goede, stevige kite te zijn. Ik hoorde dat de 2007 een onhandige chickenloop had?
Ocean Rodeo Rise: Bomb-proof, en erg fijne freeride kite schijnt. Grote windrange
F-one Bandit: Schijnt ook gewoon erg goed te zijn, mooie all-round en lekkere windrange

Ik weeg ongeveer 77 kilo, en heb nog geen kitesurf ervaring (ja, ik zal les nemen;)). Ik flyboard al wel een jaartje (fixed bridle). Ik wil een kite die:

- Stevig, duurzaam
- Groot windbereik
- Veilig
- Freeride, springen ed is later ook leuk

Is natuurlijk een beetje zo'n lijstje van: ja dat wil iedereen wel. Zijn er mensen hier met ervaringen/adviezen m.b.t. de genoemde kites, en mijn budget? Ik was verder benieuwd naar welke maat mij wordt aangeraden. Ik zat zelf te denken aan 11-12 meter. (Ik zou waarschijnlijk bij Horst, en op Terschelling gaan varen). Ik las bijvoorbeeld van de Rise dat deze zeer veel power per m2 heeft. Zou daarom een 10m voldoen? Of toch een 12m?

Ik hoor het graag,

Arne
Marko

Antwoord #1 Mei 09, 2009, 23:23:31
edit2Rapporteer  
Als eerste hier maar eens op kijken staat veel informatie Smiley
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.150

Ocean-Limbo

Antwoord #2 Mei 10, 2009, 00:08:48
edit2Rapporteer  
Ik weeg 79 kg en heb 2 Bandits: 9m en 11m. Het zijn beide fijne kites maar toch komt de 9m het meeste uit de tas. Super kite: groot bereik, low-end en high-end, snel en wendbaar, hufterproof en top materialen en afwerking ThumpsUp

Wat ik hoor/lees over de OR Rise schijnt dit ook een zeer fijne kite te zijn. Ik wil deze best wel eens een keer testen.
ArneD

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 10, 2009, 00:37:32
edit2Rapporteer  
Hoi, bedankt voor de snelle reacties. Ik heb al vrij veel research gedaan volgens mij hoor, het zijn redelijk de details;)

De bandit trekt mij inderdaad samen met de rise het meest. De rise wordt namelijk ook aangeprezen als "huge windrange kite", en heet ook erg hufterproof te zijn, wat altijd handig is lijkt me. Qua maat zou ik voor de Bandit voor een 11 gaan, 9 lijkt me toch wel erg krap. Voor de Rise, mensen adviezen?
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Mei 10, 2009, 09:23:00
edit2Rapporteer  
Het klinkt afgezaagd en je zal het vast meer gelezen hebben maar om te beginnen zijn 2 waroos ook niet verkeerd. Je kan dan eventueel 2dehands een 7 en een 11 halen.
Frank77

Antwoord #5 Mei 10, 2009, 10:40:29
edit2Rapporteer  
Jekyll : prima kite.

Bandit : ik heb de uno een keer gevaren en vond deze een hoge bardruk hebben. Nog nooit de dos gevaren, dus let even op welke bndit je aanschaft.

overige kites :  geen ervaring

Idd vergeet  een waroo ook niet. Prijs/kwaliteit is prima en vast goedkoop te krijgen (va 2007 model). Ben zelf met een andere kite begonnen en dan naar waroo overgestapt en zeker ook voor een beginner aan te raden. 
Geronimo79

Antwoord #6 Mei 10, 2009, 11:32:36
edit2Rapporteer  
simpel.. geen van deze kites is verkeerd.. je zult met geen van deze kites iets verkeerds kopen.

Ze hebben allemaal een groot windbereik. Bandit zal gezien alle verhalen het grootste bereik hebben. Gezien jij zegd dat de rise een freeride kite is (ik ken de kite niet echt) dus zijn allemaal leuke freeride kites. Die allemaal goed springen. (freeride is leuk.. maar springen doe je binnen een maand toch wel gezien je ook al flyboard)
Duurzaamheid en veiligheid zit bij alle 3 wel goed.. (worden zowieso geen slechte kites meer gemaakt. wat dat betrefd)

Dus nogmaals geen van de kites is een slechte koop. Zijn allemaal prima kites.   Een persoonlijke noot, de bardruk van de bandit is verschrikkelijk.. zal een kwestie van wennen zijn.. maar ik kan me leukere hobbys bedenken.
ArneD

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 10, 2009, 11:43:11
edit2Rapporteer  
Ik weet dat de Warroo een goede kite is, ook om mee te beginnen, maar als ik later ook wil gaan springen ed, leken me de hierboven genoemde kities geschikter... (een warroo is trouwens wel budget-vriendelijker). Al met al gaat het dus om de volgende kites:

OR Rise (10/12m?)
Gaastra Jekyll (10/12m?)
Bandit (11m)
Instinct sport (11m)

Ik neig nu naar de rise, mede door de naar het schijnt bomb-proof constructie. Weet iemand wat over de windrange? Die kan ik niet vinden...

Wat de bandit betreft: ik heb verder geen depower-ervaring. Een beetje work-out lijkt mij wel fijn, ik wil wel voelen waar me kite is.. Maar hoe erg is die bardruk, en heeft de bandit een pulley systeem dan (misschien overheen gelezen).. Dat staat me zowiezo tegen, wil gewoon simpel, degelijk, en duurzaam.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Mei 10, 2009, 12:09:35
edit2Rapporteer  
Ik begrijp dat je flyboard met een foil (fixed bridle = 2 lijns conversie van een 4 lijner?). Op zich lijkt flyboarden kwa gevoel veel op kiten natuurlijk.

Waar ik op doel is dat je een bepaald gevoel in de kite hebt (stuurdruk), en misschien wel goed als dit gevoel ook overeen komt met je nog aan te schaffen surfkite.

Van al de opgenoemde kites heb ik de Bandit08 11m2, de OR Rise08 + 09 10 + 12m2 en de Instinct Sport 2008 9m2 gevaren.

Ik weet niet op welk jaar je doelt bij de Ozone of OR, bij de laatste maakt het vrijwel niets uit voor de maten die jij op noemt, bij Ozone is er een groot verschil tussen de 2008 en 2009 versie (de nieuwe heb ik nog niet gevaren)

Zoals hierboven al gezegd zal de bandit je de grootste windrange, alsook het beste low-end geven van al je opties (hij wint het van de 12m2's die je hier opnoemt)

Dat van die bardruk is relatief: idd. is hij hoog vergeleken bij de meeste SLE en Bow kites (de Bandit is een nieuw type kite, zg. Delta-shape), maar mensen die van old-school C-kites afkomen voelen zich gelijk thuis.

Daarbij komt het dat de Bandit vrijwel niet stalt (achteruit vliegen bij te weinig wind), waardoor onervaren kiters de kite te hard aantrekken. Dat is even wennen, maar dat hoef je niet omdat je toch geen ervaring met andere kites hebt Grin

Overigens vermeldenswaardig heeft de Bandit als enige auto-relaunch: de kite zal vrijwel altijd automatisch naar de windvensterrand "varen" na een crash, waarna jij zelf de kite van het water kunt laten vliegen. Dat hebben de andere niet, hoewel die ook goed kunnen herstarten.

OR Rise08, maar ook de Waroo08 vind ik erg op het vliegbeeld lijken. Goede kite en een echte SLE met een redelijke bardruk, en lichte stuurdruk.

Ik kan nu alle verschillen gaan opsommen, maar ze zijn allen goed (Ook over de Jekyll hoor ik goede verhalen. Wie weet mag ik hem eens lenen van Mriek voor een test Tongue) en je zult geen miskoop doen uit dit rijtje.

Dan de maat: Bandit 11m2 heeft meer power als de 12m2 Rise, 11m2 Sport en naar wat ik hoor ook over de Jekyll08 12m2.

De 10m2 is een mooie alroundmaat voor je gewicht, hoewel voor bijvoorbeeld de Rise08 12/8m2 een mooie combo zou kunnen zijn (koop je eerst de 12m2)
Bandit 11 + 7.5 enz. Voor de Instinct durf ik het niet te zeggen of 11 + 7 mogelijk is. Bij de Waroo08 weer wel. Die kite heeft ook een goed low-end.

Echter de meeste alround maat kite voor je gewicht zou een 9m2 zijn.

Pulley systeem: geen van de kites die jij noemt heeft een pulley systeem. Maar wel allemaal katrollen/pulley's in de bridle (behalve de Instinct 2008)

Hier hoef je je geen zorgen over te maken: dankzij die pulley's vliegen de kites erg goed (Zelfs Ozone is totaal afgestapt van hun 5 lijns systeem zonder pulley's: dit jaar 4 lijns met pulley's)
Geronimo79

Antwoord #9 Mei 10, 2009, 12:48:08
edit2Rapporteer  
een waroo kan je HEEEEEL prima mee springen...
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 Mei 10, 2009, 13:07:27
edit2Rapporteer  
een waroo kan je HEEEEEL prima mee springen...

De Rise is ook een aardig springmonster, maar de Waroo vond ik persoonlijk net iets makkelijker te timen (grotere sweetspot) waardoor je heel erg hoog gaat
Zowel de 11m2 als 7m2 Waroo gaan waanzinnig hoog! In harde wind vaar ik graag uit met een Waroo in mijn handen Grin

De Ozone I S vond ik daarin wat minder. Meer dan hoog genoeg, maar niet zo hoog als Bandit of Waroo08.

Bandit springt met afstand het makkelijkst van de hier genoemde kites: zowel hoog als relatief makkelijk te landen. Bijzonder is het bekende beginnersprobleem "onder de kite doorslingeren". Bij de bandit zal dit de minste problemen geven.

Overigens totaal geen argument om een kite wel of niet te nemen als beginner. De Ozone springt ook gewoon hardstikke hoog, maar er is gewoon iets verschil. En het duurt echt wel een tijdje voordat je echt hoog kunt springen (5m+)
Mriek

Antwoord #11 Mei 10, 2009, 13:32:34
edit2Rapporteer  
Ik vaar een Jeckyll 10m, ben wel een stuk lichter, maar het valt me op dat ik zowel bij veel als bij weinig wind verdomd lang door kan varen. Het komt regelmatig voor dat iedereen loopt te sinussen en ik nog aardig vooruit kom. En in z'n high end zijn vlagen van begin 30 knopen geen probleem.

Op zich heb je weinig aan deze info, want de kenmerken van een andere maat kunnen heel anders zijn en jij hebt wel een 12m nodig denk ik. Testen is het beste, maar heeft tegelijkertijd als beginner nog niet zoveel zin. Zeker het eerste jaar maken de verschillen op detailniveau eigenlijk nog geen moer uit. Dusss... als al je opties goed zijn, zou ik vooral voor de budget-technisch beste optie gaan. Dan is het ook makkelijker om na een jaar op zoek te gaan naar iets wat écht bij je past.

Als je voor een Jeckyll gaat, neem dan minimaal een 2008. Dat is het comeback jaar. Daarvoor schijnen ze echt slecht te zijn geweest.
ArneD

Geen avatar

Antwoord #12 Mei 10, 2009, 13:41:45
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik kite inderdaad fixed bridle met een trampa momenteel. Tijdje meet een twister, nu net een 5m haka binnen, waar ik helaas nog weinig van heb kunnen genieten.

Ik heb naar iemand gemailed waar ik misschien een 2ehands 12m Rise zou kunnen krijgen (500e), dus daar ben ik benieuwd naar. Verder is die Waroo dus toch nog een optie... Wat ik niet begrijp: de Waroo staat overal als geschikte kite voor beginners. Dat doet mij vermoeden dat er toch iets gaat missen naarmate je beter leert kiten. Zijn er überhaupt nadelen aan een Waroo (of voordelen van andere kites tov de Waroo)? Want qua prijs zijn ze wel vrij gunstig (2e hands). Zijn er nog belangrijke verschillen tussen 2007 en 2008 versie? Ik zat te kijken, en als ik geluk heb zou ik misschien zelfs voor 500 euro een 11/7 combo kunnen krijgen... Dat is natuurlijk vrij gunstig.

De Bandit is ook nog altijd erg aantrekkelijk, maar dan zit ik denk ik wel tegen de 600e voor 1 kite. En op de een of andere manier trekt die Rise me wel. O.a. het bomb-proof aspect lijkt me wel wat.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 Mei 10, 2009, 14:14:01
edit2Rapporteer  
Wat 2007/08 betreft doen ze el\kaar niet echt veel aan. De 2006 was wel stukken minder dus daar moet je zeker niet voor gaan. Ikzelf vaar nu na eerst de waroos te hebben gebruikt de Core GT. Die lijkt op de bandit 2 maar heeft wat minder druk in de bar dus is wat rustiger en makkelijker te varen. Het enigste probleem is dat je die Core GT niet veel 2dehands zal vinden.

Dat ik overgestapt ben naar die Core Gt is niet omdat er iets slecht is aan de waroo maar puur omdat ik het zo afgezaagd vind dat iedereen dezelfde kite heeft Wink De bouwkwaliteit is wel iets minder van de waroo maar zal zeker niet uit elkaar vallen dus prima om mee te beginnen en ook als gevorderde zal je er plezier aan beleven.
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 Mei 10, 2009, 14:36:03
edit2Rapporteer  
Wat betreft of de Waroo08 geschikt is voor gevorderden kan ik kort zijn: absoluut!  ThumpsUp
Dit jaar (2009) komt Best dan ook met de Kahoona, een delta-shape kite speciaal voor de beginner om het gat voor de Waroo aan de beginnerskant op te vullen.

Bouwkwaliteit: best goed zie ik om mij heen bij mijn kitematen die massaal Waroo08/09 lijken te varen, maar er zijn wel een aantal probleemgevallen bekend over o.a. doorscheuren van de LE.

Bij de Rise is de kite goed geconstrueerd. Een enkele keer worden er problemen met de ventielen van de one-pump slangetjes naar de struts toe gemeld. Echter de service van OR in Nederland is werkelijk supergoed, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken Wink
Plus zover ik weet heb je dat alleen bij de nieuwe kites van een bepaalde serie. Een occasion zou dus al vrij van dit mogelijk euvel moeten zijn.

Bandit is een waardevaste kite gebleken, hij is ook een stuk duurder als alle andere opties (naja, Ozone is ook niet goedkoop volgens mij) . Met mijn Bandit 9m2 heb ik 60+ sessies gevaren, zowel in de winter/zomer/buitenland, en hij is nog in prima conditie (zelfs de eerste set bridles nog intact) bij de huidige eigenaar Wink
Echter ook hier opletten geblazen: Er is in het begin een serie verkocht waarbij er problemen waren met de aanhechting van de struts aan de leading edge. Dit was een productiefout. Bij een occasion mag je er vrijwel van uitgaan dat dit euvel al is opgetreden (en kite al dan niet gemaakt/vervangen voor een nieuwe) als het erin zat. De meeste die verkocht zijn, zijn van de derde generatie en hebben maar liefst drie versteviginsbanden bij de aanhechting strut naar LE zitten op de drie middelste struts.

Let wel: problemen is net als met auto's: ook VW en Toyota's hebben weleens pech, kinderziektes e.d. De kans is erg klein dat je ook wat gaat krijgen, zeker ook bij een goede occasion omdat de bekden problemen vaak dan al bij de vorige eigenaar aan het licht zouden zijn gekomen Wink
Geronimo79

Antwoord #15 Mei 10, 2009, 19:37:41
edit2Rapporteer  
Waroo is net zo een beginners kite als een bandit. En allebeide net zo goed voor gevorderden. Tegen de tijd dat jij je waroo ontgroeit bent ben je wel een heel eind verder.  Dan wil je zowieso al andere kites.

Het zijn gewoon vriendelijke kites. net als een bandit.

2007 waroo is heerlijk, ik vaar er zelf mee, maar de 2008 heeft beduidend fijner bereik, meer afstellingsmogelijkheden netter afgewerkt. Iets sneller. allemaal + punten.

12m rise.. mag misschien een kronkel in mijn hoofd zijn.. maar lijkt me niet super practisch voor je. Met jouwn gewicht zou een 9m waarschijnlijk nuttiger zijn.
En ondanks de 1 m verschil.. een 11m Waroo 08.. om EEN reden lijkt me dat nuttiger voor je. Denk dat je dat langer kan varen.
In het geval van een bandit zou de 9m ook genoeg zijn.

Het grootste nadeel aan waroo.. bijna iedereen heeft er 1... maarjah dat kun tegenwoordig ook over de bandit zeggen.. iedere dodo heeft er 1.
Michiel.
Moderator

Antwoord #16 Mei 10, 2009, 20:00:26
edit2Rapporteer  
Een Waroo ontgroeien Huh

Dat moet je me eens uitleggen?
De NemHP is net iets aggresiever, maar ligt zeer dicht bij de Waroo. Is meer marketing dan werkelijk een groot verschil (net zoals de Bandit en de  Revolt heel erg dicht bij elkaar liggen, waardoor je je terdege kunt afvragen niet voor de voordeligere optie te gaan, net als bij NemHP vs. Waroo)

12m2 Rise08 heeft hetzelfde low-end als de Waroo08 11m2. Kite stuurt snel en voelt niet zo heel erg groot aan, net als de Waroo08 11m2. De Bandit 11m2 voelt wel als een grote kite aan, maar heeft meer performance in het low-end.

Eigenlijk allemaal info waar de topic starter niet veel aan heeft voor het beginnen overigens.

@ ArneD: vergeet de F-one Revolt dus niet, had ik eerder moeten noemen. De "goedkopere" les en zogenaamde beginnerskite. Vorig jaar door het toonaangevende duitse blad kiteboarding.de als beter getest als de Bandit-uno vanuit de prijs/prestatie kant.
Ikzelf vraag me achteraf of dat niet een beterer keuze was geweest. Ook de RevoltII schijnt een enorme topper te zijn, die Banditdos eigenaren doet afvragen waarom ze teveel hebben betaald voor zoveel performance Tongue loser
ArneD

Geen avatar

Antwoord #17 Mei 10, 2009, 20:22:39
edit2Rapporteer  
Alweer bedankt voor de constructieve bijdrages...

De Waroo klimt momenteel gestaag in mijn lijstje. Ik zit nu te kijken of ik die Rise kan krijgen voor 500 euro. Als dit kan, ga ik hier voor. De Ozone instinct sport valt voorlopig even af, omdat ik wel iets aan bar-druk wil hebben, dit lijkt me wel prettig. Bij de Rise is dit in te stellen. Verder laat ik de Jekyll even vallen, om het wat overzichtelijker te maken:P En de Bandit is nog steeds aantrekkelijk, maar mbt budget een stuk minder... Omdat ik hiermee weinig schijn te winnen ten opzichte van een Waroo of Rise, verschuift deze naar de 3e plaats. Kortom: het gaat tussen de Waroo en de Rise. Waroo is het meest budgetvriendelijk, maar ik vind het wel zo leuk om met wat "exclusiefs" te vliegen, en dat zou met die Rise wel meer zo zijn. Dus, waarschijnlijk de zoveelste die aan de Waroo gaat als de Rise niet lukt!
Michiel.
Moderator

Antwoord #18 Mei 10, 2009, 20:37:46
edit2Rapporteer  
waroo08 heeft ook niet veel bardruk, maar is wel gevoelig genoeg zodat je als je beter leert varen precies voelt wat de kite doet. En daar gaat het om, de zog. feedback via de bar (daarmee hoef je ook nooit meer naar je kite te kijken, maar voel je waar hij staat en wat hij doet. Uiteraard als je ervaren wordt)

Maar zeker een kite om op je lijstje te zetten.

De Rise is goed, maar zoals Geronimo al aangaf: de 12m2 is het begin van een combo (quiver) van 12 + 8m2.
Maar als je maar een kite wilt kopen is een 9m2 beter, en die is er van de Rise08 niet.

En vlak de Revolt niet uit. Bij diverse Duitse shops met fikse korting overjarig te krijgen, nieuw welteverstaan.

Dat zoveel mensen Waroo varen zegt wat over het succes. Heus geen marketing, de prijzen zijn hardstikke laag vergeleken bij de meeste concurrentie. Plus de kite is gewoon hardstikke goed. Als ik SLE zou varen stond deze ook hoog op mijn lijst ThumpsUp
ArneD

Geen avatar

Antwoord #19 Mei 10, 2009, 20:47:18
edit2Rapporteer  
Ik vrees dat er inderdaad dan in de toekomst nog eens wat bij moet:P Maar als het goed is kan ik die 12 wel een eind varen lijkt me, tot iets van 25 knopen schijnt ie te houden te zijn (laat het minder zijn, is het nog steeds mooi).
De Revolt zal ik ook nog eens even naar kijken. Als ik die voor onder de 500 kan krijgen ergens doet ie zeker mee (ook als ie niet helemaal nieuw is)
Iedereen bedankt voor de uitgebreide hulp tot nu toe, als ik nog vragen heb, of iemand heeft plotseling een brilliante ingave, dan hoor ik het graag;)

Bedankt!
Michiel.
Moderator

Antwoord #20 Mei 10, 2009, 20:52:36
edit2Rapporteer  
Ik heb met mijn 70kg in vlagen van 30kn onder de 12m2 Rise gehangen. Maar 12-25kn is de windrange die praktisch bruikbaar is voor je.

De Rise is een lekkere kite, en doet niet onder voor de Waroo.
Gertjan

Antwoord #21 Mei 10, 2009, 20:53:34
edit2Rapporteer  
Vaar Waroo 2008 7m en weeg 60 kg, kite heeft iets meer bereik als de 2007 maar maakt allemaal niet zo veel. 2008 is iets meer C profiel als de 2007 voor mijn gevoel.

Zou een Waroo 7 en 11 meter nemen bij 77 kg. Kan je weer 2 jaar vooruit.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #22 Mei 10, 2009, 21:00:56
edit2Rapporteer  
Met 77kg en een niet te klein board (130x40 oid) is een 10m Rise 08 een goed begin voor een LEI set, dan vaar je lekker vanaf 14-15 knopen wind.
Ik heb de 8m, de 10m en de 12m en weeg ca. 22,314 kg meer dan jij. De 10m is veruit favoriet, en voor de echte hakdagen is de 8m voor mij onovertroffen. Het verschil tussen 10m en 12m (2008) vind ik groter dan tussen de 8m en 10m.

Je zou eens kunnen vragen of Stormchaser.nl nog deals voor je heeft voor de 08 10m. Als je de 09 te pakken kan krijgen ben je helemaal golden, die heeft nog iets meer low end, voor jouw schat ik vanaf 13-14kn.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik voor OR werk en dus niet neutraal ben, ook heb ik weinig ervaring met andere kites.

@MB in vergelijking met de Rise vind ik de Waroo wat indirecter sturen - uiteraard heel persoonlijk. De techniek bij de Rise is dat de katrol ih de bridle alleen maar wordt geactiveerd bij volle depower - bij gewoon varen en sturen staan ze tegen een stopper, bij vele andere bridle kites rijden ze continu heen en weer > meer slijtage en sponzige feedback.
Windrange en hangtime zijn bij de Waroo idd ook dik in orde.
ArneD

Geen avatar

Antwoord #23 Mei 10, 2009, 21:15:32
edit2Rapporteer  
El Rudo,

Ik had ook de 10m overwogen, maar ik vind de 500e eigenlijk toch echt een max. Ik zag de aanbiedingen op marktplaats van stormchaser, maar dan zit ik voor een rtf set nog steeds op 730e voor een 12m en 700 voor een 10m. Verder, als ik een 10m haal, dan heb ik idd wel de beste allround maat, maar als ik dan straks er één bij wil, dan wil ik eigenlijk zowel me low- als high- end wat beter afdekken. Dan zit ik volgens mij met een 12m en later een 8m toch beter... + dat er dus nu een 12m 2ehands te koop is (al is er nog steeds geen reactie)
Michiel.
Moderator

Antwoord #24 Mei 10, 2009, 21:19:51
edit2Rapporteer  
@ Rudo:Zowel de Rise als de Waroo kennen veel afstelmogelijkheden, kan best zijn dat het anders stond. De Waroo's die ik heb gevlogen waren allen redelijk direct voor een SLE. Hier zit ook best wel verschil in tussen de 2007 en 2008 Waroo.

De 10m2 Rise is idd. een lekkere kite, maar voor het low-end vond ik de 12m2 erg goed presteren, net zo goed als een 11m2 Waroo08. iig het verschil met de 10m2 was merkbaar vond ik.

Met zijn gewicht is 12/8 denk ik een betere combo als 10/6, of bedoel je de 10m2 als one-kite-quiver?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.