darky001
|
de planning morgen is 11 uur. maar kan ook na 12 uur worden. tot pak em beet half 5 want moet savonds eten en sporten.....
nog meer mensen morgen?
|
|
|
|
Gixxer
Logs: 0 | 114 uur
|
@ menace
Volgens mij heb ik je gisteren nog gezien samen met rond 15:00 op het strand. Die mafkees die in zen nette pak aan het stand stond.....
Voor hoogte lopen moet je zorgen dat je je kite halverwege het windvenster "parkeert". Proberen goed je board aan te kanten door iets meer druk op je achterste hak. En ook belangrijk zorgen dat je kite niet "teveel" power heeft zodat je kite je niet overeind trekt.("over je rail") dus als er net wat te veel power op staat gewoon iets depoweren. Wat voor sommige mensen ook goed werkt is je voorste hand los van je bar zodat je je heupen nog iets verder richting wind kunt draaien.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Zo, was een best lekkere sessie vandaag. Niet te druk en toch wat metertjes gemaakt. Alleen dat hoogte lopen... Daar moet nog aan gewerkt worden. Morgen wellicht nog een poging wagen. Ik merkte steeds dat ik teveel snelheid ging maken. Iemand nog tips?
Eerst snelheid maken downwind bij de waterstart, board aankanten, dan kite naar de rand sturen. De beste omschrijving die ik ooit heb gelezen was dat je als het goed gaat als het ware in een race bent (jij tegen de kite) naar de rand van het windvenster. Dat heeft mij toen enorm geholpen. Heb geduld, het komt echt wel. Wat ook mij heeft geholpen is een paar keer varen met pal aanlandige wind. Lange rakjes maken terwijl je alles doet om van de kant weg te blijven. Op een gegeven moment "klikt" het. En wees blij dat je niet op de Noordzee aan het leren bent zoals ik
|
|
|
menace
Geen avatar
|
Thx voor de adviezen.
Heb op internet ook nog wat filmpjes gezocht, voorste been moet meer gestrekt zijn dan het achterste heb ik gezien. Ik had gisteren ook erg veel druk op mijn voorste voet. Dit komt waarschijnlijk door mijn (kabel)wakeboard ervaring, zo kun je druk opbouwen, maar zo hoogte lopen werkt niet. Nu lekker ontbijten, spullen pakken en dan richting strand horst. Verwacht er ook rond 11-12 uur te zijn.
|
|
|
Gixxer
|
Kijk daar is de bestelling mooi windje op komst. Ook voor de beginners, pas wel op want volgens de voorspellingen wordt het op donderdag wel wat te heftig voor het oefenen van je waterstart Zijn er nog mensen die vanavond gaan ?
|
|
|
|
DNA
|
Hallo,
Zijn er nog mensen die morgen of ergens deze week (overdag) op strand Horst gaan kiten?? (Ik ben een super beginner)
Ik ben wel eens bij Telstar geweest, maar waar moet je precies zijn voor de kite zone.?/
Groeten, Dick
|
|
|
sven8v
Geen avatar
|
dan ben je er bijna, nog een stukje verder rijden, door de slagbomen en dan zie je ze wel kiten.
|
|
|
darky001
|
er zit inde planning om morgen es tegaan naar horst
dus ik ben er zowiezo tegen 11 uur of 12 uur
|
|
|
RFAC
|
woensdag en donderdag ben ik ook weer van de partij op horst! vandaag en morgen lekker wijk aan zee pakken @ maarten kan je alweer varen?
|
|
|
Gixxer
|
Was niet wat vandaag Woensdag ben ik weer van de partij. @RFAC Check, mits er wind is kan ik met brace weer varen. Alleen jumps enz moet ik mee oppassen. Kun je woensdag die bar nog even mee nemen
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Ik denk dat ik woensdag ook weer aanwezig ben @Gixxer je rechterremlicht is kapot
|
|
|
|
lolbroek3
Logs: 0 | 312 uur
|
Ik moet de komende 2 nachten gezellig 's nachts stage lopen, maar ben hopelijk donderdagmiddag weer van de partij
|
|
|
Gixxer
|
Komen er nog mensen vanavond ? Voorspelling voor beginners is vanmiddag gunstig om te oefenen. Let wel op want vanavond nemen de vlagen in kracht toe.
|
|
|
Rubon
|
Was het maar zo'n feest Begint het te waaien, moet ik werken s avonds en eind middag! Hopelijk ben ik er morgenavond, probeer een dienst te ruilen zodat ik toch nog even kan varen Moet toch nog een keer me Bandits gaan uitproberen he Gix, als jij er morgen ook bent, neem ik die spinakertape wel voor je mee
|
|
|
Gixxer
|
Helaas morgen kan ik niet maar vrijdag ben ik weer van de partij.
(dan heb ik wel een stukje tape nodig want dan wordt het weer eens tijd voor de 9m2)
|
|
|
RFAC
|
wat zuigt horst toch vegleken met de stabiele wind @ sea.. hopelijk morgen betere herkansing!!
|
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Idd hopen dat er morgen een mooi windje staat. Vandaag naar Lemmer geweest, wou eerst naar Mirns gaan, maar toen ik ze bij lemmer zag kiten denk ik, dan ga ik hier ook maar. Morgen en overmorgen is de richting niet echt goed voor Mirns dus gaan we weer naar Horst
|
|
|
robbertvandermeer
|
Hoop om 17 uur op Horst te staan, hoe laat gaat de zon eigenlijk onder?
|
|
|
|
|