@karel79.
Blijkbaar hebben wij samen gelest en heb ik niet goed op gelet of was jij die andere gozer uit ridderkerk niet? Denk het niet dus heb het niet uitgelegt gekregen anders had ik het hier ook niet gevraagt
. Beetje jammer dat je reageert op een mannier dat het de normaalste zaak van de wereld is want ik geloof dat ik een beginners vraag heb waar van ik wat wijzer kan worden.
Maar anyway weet nu ieder geval wat je moet doen en binnenkort maar eens kijken of ik er wat mee kan doen.
Bedankt voor de info!
Nanou, ten eerste: goed inderdaad dat je het vraagt. Altijd beter dan zelf aanklooien. Toch is de opmerking van Karel wel begrijpelijk, want je hebt naar eigen zeggen vier dagen gelest en ik kan me zelfs van de meest besproken school niet voorstellen dat men niet de trim-systemen heeft uitgelegd (het is eigenlijk geen power/depower systeem).
Als je de basis principes begrijpt, dan weet je dat het trimmen/(de)poweren gebeurt op ELKE kite met hetzelfde systeem, d.w.z. de powerlijnen worden langer of korter gemaakt waardoor de kite iets meer "open" of "dicht" naar de wind staat.
Dit systeem is bij elke fabrikant anders, en zoals hierboven genoemd is het dan een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen, of anders Google gebruiken, of desnoods eens goed kijken naar het systeem en dan zou je het toch zelf moeten kunnen uitvogelen.
Iedereen moet ergens beginnen, maar een bepaalde mate van zelfredzaamheid en inzicht is toch wel een vereiste in het kiten is mijn mening.