|
Wiel
Geen avatar
|
Ogen op tijd dicht doen voor je een golf in duikt kan helpen Verder heb ik na m'n eerste les (waarin ik dus een maandlens verloren ben) meteen een pakje daglenzen gehaald voor het kiten, dan maakt het niet zoveel meer uit als je er eentje verliest.
|
|
|
Nature
|
Ik heb daglenzen koop ze bij lensbase.nl kost 30cent per paar per dag ofzo boeit dus niet als ze uitvallen Had eerst ook maandlenzen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Nog nooit met kiten één kwijt geraakt. Gewoon op tijd je ogen dicht doen.
|
|
|
Nanou
Logs: 0 | 3 uur
|
Ik heb nacht lenzen. Die moet je s'avonds in doen en na het slapen weer uit doen werkt perfect!
|
|
|
JokerB
Geen avatar
Logs: 0 | 56 uur
|
me ogen dicht doen was al duidelijk haha t zijn juist die klein druppels waar ik last van heb. dan lijkt het wel alsof men lens er uit gaat. hmm maar dag lezne zijn niet heel verkeerd. even lookie lookie.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
me ogen dicht doen was al duidelijk haha t zijn juist die klein druppels waar ik last van heb. dan lijkt het wel alsof men lens er uit gaat. hmm maar dag lezne zijn niet heel verkeerd. even lookie lookie. Waar les je als ik vragen mag? Zee of binnenwater? Dit maakt namelijk veel uit.
|
|
|
JokerB
Geen avatar
|
oostvoorne tis gewoon best irri, kan nog niet helemaal blind varen (kan ik beetje geneieten van de omgeving) maar me reflex is me ogen dicht. ik zie dan niks en ga daarna 9/10 op me bek..
|
|
|
|
JokerB
Geen avatar
|
heb van het zelfde merk me maand lenzen. tis ook een reflex. kan bijv ook niet onder water kijken met lenzen (ook nooit afgevraagd of andere lenz gebruikers dat ook kunnen wel of niet)
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
tijd voor n luchtmacht selectie... mensen met te grote oog afwijkingen weren... Kiten met je ogen dicht.... levensgevaarlijk!
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
heb van het zelfde merk me maand lenzen. tis ook een reflex. kan bijv ook niet onder water kijken met lenzen (ook nooit afgevraagd of andere lenz gebruikers dat ook kunnen wel of niet)
Dan weet ik het ook niet meer.
|
|
|
Nijlpaard.
|
misschienn een zonnebril die vast zit om je nek, misschien een beetje raar mja.
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Naast de tips hierboven ook even over een andere boeg of beter ander board.... Had een best spark die smeet me bakken water in het gezicht... mijn huidige boards gedragen zich veeeeel beter.. Ander board pakken gaat wellicht ook heel veel uitmaken..
|
|
|
Morres
|
ik vaar al 9,5jaar, nog nooit lens kwijt geraakt. Draag normaal wel ee bril, dus alleen lenzen met kiten. wat ik heb ondervonden: Bril+kiten=waardeloos zout water is comfortabeler dan zoet water(dat droog je uit) ik kan met ogen open zwemmen met lenzen. Wegkijken ipv ogen dicht als je splashes voelt is verstandiger
|
|
|
Ronaldl
Geen avatar
|
Vaar ook met lenzen, en raakte er ook wel eens eentje kwijt. Deze (zonne)bril is de oplossing. Geen lenzen meer in het water, en geen rode ogen meer van de spray in je gezicht! http://www.seaspecs.nl/
|
|
|
JokerB
Geen avatar
|
aight. thnx for the tips. vaar met lessen met een best breeze 145x.. nog wat. zal maar eens oefenen met onder water kijken haha.
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
ik kan met ogen open zwemmen met lenzen.
Goh knap zeg Morres. Heb je ook diploma's hiervoor?
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Als je een knap opgemeten lens op je oog draagt kan die er bijna niet uitvallen. Vaar nu al 2 jaar met maandlenzen en nog nooit (afkloppen) 1tje kwijt geraakt. En het is niet dat ik alleen heen en weer cruise en voor de rest inderdaad proberen weg te kijken bij spray. Als je crashed en je duikt onder water kunnen de oogjes wel dicht. Maar ik geloof er heilig in dat goed opgemeten lenzen voor het grootste deel bepalen of ze goed blijven zitten of niet!
|
|
|
Morres
|
ik kan met ogen open zwemmen met lenzen.
Goh knap zeg Morres. Heb je ook diploma's hiervoor? teveel gezwommen zeker?
|
|
|
flupje
|
Of je ogen laten laseren hoef je nooit geen lenzen meer in
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Of je ogen laten laseren hoef je nooit geen lenzen meer in Nooit geen = klopt niet niet helemaal. Maar je hebt wel gelijk, ik zit daar ook steeds meer over te twijfelen.
|
|
|
|
|