Hallo,
Ik heb een vraag aan mensen die in het bezit zijn van een Cabrinha bar 2016 of 2017.
Vorige week heb ik een nieuwe Cabrinha Trimlite 2016 bar gekocht.
Vanochtend heb ik een zelflanding door het releasen van de quickrelease gedaan op het strand omdat ik de enige surfer was. Ik doe dit al jaren zo met Cabrinha barren uit 2012/2013 en 2014 en resetten gaat altijd zonder problemen.
Tot mijn verbazing lukte het nu echter niet om de bar te resetten omdat de landingslijn niet vrijelijk door de tube heen kon terugbewegen. De lijn kwam gewoon muurvast te zitten. Aanvankelijk weet ik dit aan zand omdat de bar over het strand heen was gesleept (hoewel dit in eerdere jaren nooit een probleem was). Spoelen in de zee hielp echter ook niet en ik heb hem uiteindelijk met hulp van een andere man en met veel kracht er door heen kunnen trekken. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!
Thuis heb ik hem met de tuinslang erop nog eens schoon gespoten maar nog steeds gaat het uiterst stroef. Hij komt vast te zitten door de knoopverbinding van de bungeelandinglijn met de powerlijn. Dit geeft een verdikking.
Ik heb de winkel reeds ingelicht en die willen hem graag zelf zien om het te beoordelen.
Echter heb ik inmiddels op kiteforum al hele discussies hierover gelezen en ben ik zeker niet de enige. Volgens veel mensen is dit een ontwerpfout van Cabrinha. De tube zou gewoon te smal zijn voor de lijn met knoopverbinding. Zie eventueel:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2393441&hilit=trimlite en
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2392762&hilit=Clew+InBijna niet te geloven toch dat Cabrinha dit zo ontwerpt? En naar het schijnt heeft de 2017 versie hetzelfde probleem.
Gevolg is wel van al dit brute geweld dat de lijn/knoop snel gaat slijten en dus op een gegeven moment gaat breken.
Nu vroeg ik me af zijn er hier ook mensen met zo'n Cabrinha bar die GEEN last hebben van dit probleem? En waar de lijn dus wel vrijelijk kan bewegen door de tube. Dat zou namelijk betekenen dat het geen ontwerpfout is maar een produktiefout.
Alvast bedankt en groet!
Bart