Zoektoch naar een videocam

Ricardo

Oktober 04, 2007, 21:09:20
edit2Rapporteer  
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een leuke videocamara waar ik een beetje filmpjes mee kunt schieten. Ik ben op zoek naar low-budget spul maar geen rotzooi!! Ik heb al vergelijkingssites geraadpleegd als kieskeurig.nl en daar staan al cams op voor 200€!! Maar ik moet geen rotzooi!! Dus vandaar dat ik jullie even raadpleeg!

Wat gebruiken jullie voor camara's, hoeveel betaal je daar op het moment voor en ook niet onbelangrijk hoe is hij in gebruik en hoe zijn de filmpjes!
globe

Antwoord #1 Oktober 04, 2007, 21:16:57
edit2Rapporteer  
Sony dcr-290
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Oktober 04, 2007, 21:24:13
edit2Rapporteer  
Het prijs verschil zit hem vaak in de optie
* foto's maken ja/nee en met hoeveel megapixel dan wel niet of
* opslag medium CD/cassette/ of Hardeschijf

Dus je moet jezelf ff afvragen wat je met het materiaal achteraf wilt gaan doen en hoe wil je dat gaan bewerken?
Op kieskeurig kun je per term uitleg krijgen van de betekenis.

Succes
Geen

Antwoord #3 Oktober 04, 2007, 21:58:07
edit2Rapporteer  
aangezien jouw budget zo rond de 300 zal liggen,
kom je waarschijnlijk uit bij een handycam van 800.000 pixels met rond de 25x optische zoom
als je meer richting de 4 á 500 euro gaat kom je in de buurt van de HD cams.
globe

Antwoord #4 Oktober 04, 2007, 21:58:31
edit2Rapporteer  
vergeet niet dat er ook een groot prijsverschil zit tuss 1 CCD chip, 3 CCD chips of een CMOS chip.

De laatste 2 zijn het best.

HD is het makkelijkst, miniDV geeft betere kwaliteiten met een mindere chip/pixels....

Welkom in de ondoorzichtige wereld van de videocamera's Smiley
Geen

Antwoord #5 Oktober 04, 2007, 22:08:44
edit2Rapporteer  

Welkom in de ondoorzichtige wereld van de videocamera's Smiley

inderdaad zeg, ik denk dat je je nog hetbest in verschillende winkels voor kan laten lichten, over verschillende cam's, en niet te snel kopen, ik heb altijd dat je een winkelinloopt, tehoen krijgt dat iej geweldig is etc. je koopt het product en dat je dan in de volgende winkel hetzelfde model tegenkomt dat alleen net ff meer kan
ooi
litewave

Antwoord #6 Oktober 04, 2007, 22:21:52
edit2Rapporteer  
aangezien jouw budget zo rond de 300 zal liggen,
kom je waarschijnlijk uit bij een handycam van 800.000 pixels met rond de 25x optische zoom
als je meer richting de 4 á 500 euro gaat kom je in de buurt van de HD cams.
En die hd moet je gewoon laten liggen, gewoon op bandje geeft veel betere kwaliteit.
HD-cams comprimeren gelijk al 8x
Spoon

Antwoord #7 Oktober 04, 2007, 23:06:33
edit2Rapporteer  
je moet er even op letten dat de HD niet altijd staat voor Hard disk maar ook voor High Definition.

ik zelf heb de sony dc- sr30e
en ik ben er erg tevreden over.

deze heeft een 30gig hd en een dockingstation. Als je hem daarop zet laad hij gelijk bij en je kan via usb 2.0 gelijk de video's eraf halen.

Meer betalen voor een foto functie vind ik zo slecht. punt 1 is daar een camera niet voor, dar je een fotocamera voor toch?
en punt twee je betaalt behoorlijk veel meer voor redelijk tot matige foto's. Ik heb de camera gebruikt om er een docu van te maken voor school en op gewone tv's ziet het er prima uit. (ligt er ook vaan aan wat je erna mee doet en hoe je die bestanden weer verwerkt)

het enige nadeel is dat je geen externe lampen of richt microfoons op kan aansluiten.
bovendien ligt deze camera misschien net boven je budget.

bij de macro dacht ik iets van €460,-.

Ricardo

Antwoord #8 Oktober 04, 2007, 23:39:44
edit2Rapporteer  
Ik wil de camara gaan gebruiken om gewoon wat surf filmpjes te maken, het beeld moet gewoon duidelijk zijn. Tricks die je filmt moeten er gewoon scherp op staan, ook als je 2 a 3 keer lijnlengte uit de kust bent.

Ik hoef niet perse Hard Disk te hebben en de cam moet voor ongeveer een uur film ruimte hebben
litewave

Antwoord #9 Oktober 04, 2007, 23:52:18
edit2Rapporteer  
je moet er even op letten dat de HD niet altijd staat voor Hard disk maar ook voor High Definition.

ik zelf heb de sony dc- sr30e
en ik ben er erg tevreden over.

deze heeft een 30gig hd en een dockingstation. Als je hem daarop zet laad hij gelijk bij en je kan via usb 2.0 gelijk de video's eraf halen.

Meer betalen voor een foto functie vind ik zo slecht. punt 1 is daar een camera niet voor, dar je een fotocamera voor toch?
en punt twee je betaalt behoorlijk veel meer voor redelijk tot matige foto's. Ik heb de camera gebruikt om er een docu van te maken voor school en op gewone tv's ziet het er prima uit. (ligt er ook vaan aan wat je erna mee doet en hoe je die bestanden weer verwerkt)

het enige nadeel is dat je geen externe lampen of richt microfoons op kan aansluiten.
bovendien ligt deze camera misschien net boven je budget.

bij de macro dacht ik iets van €460,-.

Dat is HDV , HD is en blijft Hard Disk, Heb zelf 2 HDV Cams. dus ken het verschil echt wel .

Zoek op Marktplaats naar een gebruikte Sony Hi-8, geeft echt superbeelden( Afhankelijk hoe je ze comprimeerd)
hifly

Antwoord #10 Oktober 05, 2007, 01:48:59
edit2Rapporteer  
http://www.ubergizmo.com/15/archives/2006/07/sanyo_xacti_ca6_digital_camera.html

http://www.pixmania.be/be/nl/s_action/search/index.html

Dit niks voor je ?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.