Nieuwe Kite van Bernd Hiss: Combat

mbetz

Mei 08, 2008, 19:07:14
edit2Rapporteer  
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe Kite van Core Kiteboarding: Combat.
De Combat is een Delta Kite net als de F-One Bandit. Ziet er erg gaaf uit.

http://www.core-kites.com/content/view/28/70/lang,en/

Wie heeft er al mee gevaren of een gezien???

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Mei 08, 2008, 20:03:49
edit2Rapporteer  
Kijk op Hanglos.nl Daar is er al mee gevaren. Hij is in NL bij o.a. bij de shop op de brouwersdam. Het is alleen wachten op wind Undecided
Roel272

Antwoord #2 Mei 08, 2008, 22:50:11
edit2Rapporteer  
Mooi ding wel.

Wat een rare range.... voor complete dekking zou je een 12 en een 5 moeten hebben???

Is dit normaal?
RH

Antwoord #3 Mei 09, 2008, 00:08:56
edit2Rapporteer  
Mooi ding wel.

Wat een rare range.... voor complete dekking zou je een 12 en een 5 moeten hebben???

Is dit normaal?

Ik zou juist zeggen een 9 en een 7. Die 12 is waarschijnlijk altijd te groot om lekker te varen en de 9 gaat al los bij 12 knopen dus dat is voldoende voor het onderste bereik. De 5 is te klein om serieus te nemen. Alleen als het steady richting de 30 knopen gaat zal die lekker zijn. In Nederland dus nooit; wel lekker voor dat reisje naar Zuid-Afrika volgend jaar...
mbetz

Antwoord #4 Mei 09, 2008, 01:31:00
edit2Rapporteer  
De Combat wordt in de Duitste Kiteboarding.de van deze maand kort voorgesteld en ziet er erg mooi uit. De C kites van Hiss zijn erg mooi en van zeer goede kwaliteit. De Combat zal dus ook wel een goede kite zijn.
Volgens de website van Core Kiteboarding is de kite vergelijkbaar met de Bandit, heeft echter een kortere depower lijn, dus comfortabeler gedepowered te varen....

Afwachten wat de testrapporten zeggen...

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 09, 2008, 03:10:54
edit2Rapporteer  
Ik heb die website gelezen, en ze stellen allemaal "problemen" voor van de eerste generatie Delta shapes (oftewel de F-one Bandit en de North Evo) die ik helemaal niet herken Huh
En ik vaar al sinds december met de Bandit.

Zo is de depowerlijn echt niet langer als van de gemiddelde SLE/flat/Bow(1:1) kite. Standaard wordt er wel een langere bijgeleverd voor beginners. Dat is meer als service dan dat dat fout zou zijn. De kortere wordt bij elke Bandit geleverd.

Typisch marketing. Ook bij de introductie van de Riot heel veel beloftes terwijl het gewoon een goede SLE is, en niets meer Roll Eyes

De Carved Unit is idd. een goede kite. Ik ben ook erg benieuwd naar deze kite. Jammer dat ze bij kb.de te laat deze kite hebben gekregen, had mooi in hun test van deze maand gekunt van de Bandit, Evo en de Revolt tegen elkaar.
**NN**

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 10, 2008, 15:01:52
edit2Rapporteer  
De Core Combat kites zijn op dit moment te testen bij Carved Kiteboarding Benelux (www.CarveD.be) en nog nergens anders. Als je een test wil, gelieven hen een mailtje te droppen.

1) Opmerking 1: De Core Combat is echt een 2de Generatie Delta en heeft vele voordelen tov de 1ste generatie Delta's.
==> TESTEN zeg ik
2) Opmerking 2: De Core Riot is een echte BOW kite! Met geen maar ook geen van de nadelen van bijvoorbeelde de Cabrinha bows. Lees daarvoor ook de reviews in KSM en op Hanglos.
xray

Antwoord #7 November 13, 2008, 18:29:38
edit2Rapporteer  
Een review van de Combat GT kun je in het testgedeelte van de site vinden!

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33443.0.html
RH

Antwoord #8 November 13, 2008, 19:00:18
edit2Rapporteer  
Een review van de Combat GT kun je in het testgedeelte van de site vinden!

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33443.0.html

Xray, nu je de Dos 10 ook hebt gevaren, zou je een vergelijk durven maken?
xray

Antwoord #9 November 13, 2008, 19:10:23
edit2Rapporteer  
Absoluut! ;-)
Het is natuurlijk wel erg persoonlijk.
GT is een erg goede kite maar gevoelsmatig meer hybride, Dos meer C. Voor mij als C kiter is de Dos dan gewoon lekkerder.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.