Update NATURA 2000 Ijsselmeergebied

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #50 Mei 29, 2008, 05:50:13
edit2Rapporteer  
Maar waarom heeft niemand de moeite genomen die Noord-Hollandse spots in het BPR te krijgen?

Met alle respect....in oktober 2007 hebben Tom en ik n.a.v een N2000 meeting bij RWS in Lelystad een verslag opgesteld waarin we (op alle site's) hebben aangegeven dat de Noord-Hollandse IJsselmeerspots allemaal gedoogspots zijn en door RWS niet mee genomen worden in de 6jaar's beheerplan voo N2000 (zie bijlage)
Alleen officieel door RWS aangewezen Kitespots (zoals de Friese Ijsselmeerspots) worden opgenomen in de beheerplannen en zonodig als 'B'-locatie nader beoordeeld  Undecided

Het 'wakker' schudden van de NH-kiter's had weinig tot géén reactie.
Wellicht dacht men toen ... 'ach het zal wel los lopen'...
Maar het loopt niet los....we hebben er echt mee te maken en hier lopen schelden lost al sowieso niets op.

Kitende groet,
een 'moe gestreden Friese NKV-RVer'

Is ook geen kritiek naar jou en andere Friese spot bewakers. Weet hoe druk jullie er mee bezig zijn. Maar meer richting de Noord-Hollandse kiters die het hebben zien aankomen en waarschijnlijk hebben gedacht dat het wel over zou waaien.
We hebben hier een goed contact met de gemeente en die steunt ons ook. Dat had er in Noord-Holland ook moeten gebeuren, naar je gemeenteraadsleden stappen en lobbyen. Eerste contact kan je het best leggen op gemeentelijk niveau.

Ik heb horen zeggen dat er al onderzoek geweest is naar verstoring van vogels door kiters. Voor de ontheffing op Terschelling -wad. Daar kwam uit dat kiten géén significante verstoring oplevert.
Gehoord van Gerard List, Outdoor Vlieland.

Er is geen goed onderzoek gedaan naar de verstoring en dat is ook ons punt in de rechtzaak. Volgens een plaatselijke bioloog is de aanwezig van kitesurfers op de Waddenzee spot niet meer verstorend als de andere activiteiten daar.

Uitspraak moet er binnen 2 weken zijn maar is al s uitgesteld vanwege de enorm complexe belangen en materie.

krullebol

Berichten: 305
Antwoord #51 Mei 29, 2008, 06:57:37
edit2Rapporteer  
Denk dat de NKV toch het meest kan betekenen hier.
Als het blijkt dat de NKV het toch niet voor elkaar krijgt kunnen we gaan met zijn allen naar den haag gaan, dikke petitie overhandingen aan minister van verkeer en waterstaan en onszelf vergelijken met bijvoorbeeld windsurfers in een soort rapport. Of een introductieles kiten aanbieden aan eurlings (is vast wel een kiteschool die lesgeeft op de spots die misschien wel gesloten gaan worden die een les wil aanbieden) :-P
Al met al maken we dan nog wel kans, de strijd is nog niet gestreden Tongue !!
En belangrijk is om als we echt naar den haag zouden gaan een ludieke actie te hebben (spandoeken van kites, kiteles aanbieden etc...)
Ik wil trouwens graag helpen met zo'n actie te organiseren lijkt me mooi en goed!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #52 Mei 29, 2008, 07:04:54
edit2Rapporteer  
Al die politici aan een 18 meter hangen met wk8..

'nee hoor, je vliegt niet weg' Grin
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #53 Mei 29, 2008, 15:29:11
edit2Rapporteer  
Misschien is er nog hoop  :'(
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #54 Mei 29, 2008, 19:39:05
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af hoe dat in andere landen zit .... is het alleen in nederland zo moeilijk... als dat zo is dan ff op eu nivo verder.. nedeland wil toch graag voorop zijn in de eu?? of buig ik nu de verkeerde kant op???
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #55 Mei 29, 2008, 20:10:50
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af hoe dat in andere landen zit .... is het alleen in nederland zo moeilijk... als dat zo is dan ff op eu nivo verder.. nedeland wil toch graag voorop zijn in de eu?? of buig ik nu de verkeerde kant op???
Daar zit je niet eens zover naast!  Ik ben eigenlijk al een hele tijd bezig met dat Natura 2000 geneuzel en begin er nu aardig in thuis te raken. In het verdrag zijn de deelnemende landen en de doelstellingen opgenomen. Er is per land / iedere deelnemer veel ruimte om te bepalen HOE
men te werk gaat.
Af en toe heb ik het idee dat Nederlandse politici meer prioriteit geven aan hun  buitenlandpolitiek  ( kijk ons toch eens goed zijn .......) dan aan het welzijn van de eigen bevolking. Per hoofd van de bevolking betalen wij bijvoorbeeld het meeste aan ontwikkelingshulp, lidmaatschap van de E.U..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #56 Mei 29, 2008, 20:18:52
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af hoe dat in andere landen zit .... is het alleen in nederland zo moeilijk... als dat zo is dan ff op eu nivo verder.. nedeland wil toch graag voorop zijn in de eu?? of buig ik nu de verkeerde kant op???
Daar zit je niet eens zover naast!  Ik ben eigenlijk al een hele tijd bezig met dat Natura 2000 geneuzel en begin er nu aardig in thuis te raken. In het verdrag zijn de deelnemende landen en de doelstellingen opgenomen. Er is per land / iedere deelnemer veel ruimte om te bepalen HOE
men te werk gaat.
Af en toe heb ik het idee dat Nederlandse politici meer prioriteit geven aan hun  buitenlandpolitiek  ( kijk ons toch eens goed zijn .......) dan aan het welzijn van de eigen bevolking. Per hoofd van de bevolking betalen wij bijvoorbeeld het meeste aan ontwikkelingshulp, lidmaatschap van de E.U..

Zeker, en dat komt mede door het drugbeleid waar we zwaar voor onder vuur liggen. Volgens mij willen ze op alle overige punten punctueel overkomen zodat de andere landen niet teveel kunnen inhakken op het drugsbeleid, want immers al het overige is toch wel in orde? Undecided

En er spelen nog wel meer belangen.


Overigens ben ik in de VS geweest, the land of the free. En daar is het nog vele malen erger. Alles is daar tegenwoordig zowat een natuurgebied, waar je hoogstens alleen maar mag wandelen. Durf het niet om een kite op te laten...
Wat dat betreft is het hier zo erg nog niet, maar een dikke vinger van het NKV in de pap is zeker wel nodig om het niet erger te laten worden.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #57 Mei 29, 2008, 20:25:20
edit2Rapporteer  
tja maar kitesurfen valt nou niet onder de ontwikkelings hulp he?? hahaha maar okay mischien is het dan een idee om eens met de andere (nkv's) van andere landen te commenuceren hoe en wat het daar aan toe gaat... want bij voorbeeld in stjechie weet ik toevallig dat je daar nergens met een brandstof motor op het water mag zijn maar je mag overal kitesurfen.. waar je maar wil.. als je het maar geen aanhang motor aan je plank schroeft mits die elektrisch is.. maar hier word wel rekening gehouden met de vissende mensen daar maar die houden dan ook weer rekening met de andere watersporters.. best raar want daar waar ik dan meestal ben in tsjechie is best veel natuur en vogels en die schijnen nou niet echt een posnetale depressie te krijgen van het feit dat ik daar aan het kitesurfen ben... maar net wat je zegt idefix... dit land moet weer voorop lopen.. nou vergelijk het met een hyper moderne auto.. als die ver voorop is met de anderen staat ie regelmatig in de garage en als je een degelijke neemt met minder opties.. minder onder houd dus goedkoper..
Nou zullen we dan een stuk land kopen op het ijsel meer en daar een kitecentrum op maken waar onze eigen regels gelden...?? haha
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #58 Mei 30, 2008, 02:09:03
edit2Rapporteer  
Maar waarom heeft niemand de moeite genomen die Noord-Hollandse spots in het BPR te krijgen?


Met alle respect....in oktober 2007 hebben Tom en ik n.a.v een N2000 meeting bij RWS in Lelystad een verslag opgesteld waarin we (op alle site's) hebben aangegeven dat de Noord-Hollandse IJsselmeerspots allemaal gedoogspots zijn en door RWS niet mee genomen worden in de 6jaar's beheerplan voo N2000 (zie bijlage)
Alleen officieel door RWS aangewezen Kitespots (zoals de Friese Ijsselmeerspots) worden opgenomen in de beheerplannen en zonodig als 'B'-locatie nader beoordeeld  Undecided

Het 'wakker' schudden van de NH-kiter's had weinig tot géén reactie.
Wellicht dacht men toen ... 'ach het zal wel los lopen'...
Maar het loopt niet los....we hebben er echt mee te maken en hier lopen schelden lost al sowieso niets op.

Kitende groet,
een 'moe gestreden Friese NKV-RVer'

Is ook geen kritiek naar jou en andere Friese spot bewakers. Weet hoe druk jullie er mee bezig zijn. Maar meer richting de Noord-Hollandse kiters die het hebben zien aankomen en waarschijnlijk hebben gedacht dat het wel over zou waaien.
We hebben hier een goed contact met de gemeente en die steunt ons ook. Dat had er in Noord-Holland ook moeten gebeuren, naar je gemeenteraadsleden stappen en lobbyen. Eerste contact kan je het best leggen op gemeentelijk niveau.

Ik heb horen zeggen dat er al onderzoek geweest is naar verstoring van vogels door kiters. Voor de ontheffing op Terschelling -wad. Daar kwam uit dat kiten géén significante verstoring oplevert.
Gehoord van Gerard List, Outdoor Vlieland.

Er is geen goed onderzoek gedaan naar de verstoring en dat is ook ons punt in de rechtzaak. Volgens een plaatselijke bioloog is de aanwezig van kitesurfers op de Waddenzee spot niet meer verstorend als de andere activiteiten daar.

Uitspraak moet er binnen 2 weken zijn maar is al s uitgesteld vanwege de enorm complexe belangen en materie.



Ik ga er toch van uit dat de regiovertegenwoordigers Noord Holland ook hun uiterste best voor
doen !
Het zal toch niet de bedoeling zijn als enkeling naar Gemeentes te stappen zonder titel als regiovertegenwoordiger en zonder goede kennis van zaken ?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #59 Mei 30, 2008, 02:22:24
edit2Rapporteer  
Geloof dat regiovertegenwoordiger van die spots 1 persoon is. 1 persoon voor 5 spots!!!
1 spot is al mega veel werk om voor elkaar te krijgen. We doen t hier nu met zn 2-en. DJ Moes doet t woord bij gemeente/overheid en ik naar de kiters toe en het afstropen van t net naar info.

Waarom zou je niet naar je gemeente stappen? Als het je home spot is wil je er toch blijven kiten en moet je er wat voor doen als niemand anders het kan doen. Schrijf van te voren een duidelijk verhaal op over hoe en waarom, mail/bel desnoods met de regio/spot vertegenwoordiger en het NKV en ga naar t gemeentehuis en spreek de gemeente, raadsleden of wethouders erop aan.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #60 Mei 30, 2008, 02:26:23
edit2Rapporteer  

Dat is dus ook een probleem, er zijn helaas kiters die zich daar niet aan houden en gewoon echt diep penetreren in de vogelgebieden.

Geil!!
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #61 Mei 30, 2008, 02:44:26
edit2Rapporteer  
@Wazzaah

Ik ben echt verbaasd dat er zo weinig mensen voor zijn en vind het knap dat zij dit doen.

Ik heb ooit een reaktie gevraagd aan een rv en die zei ook terecht:"grappig dat iedereen zich nu pas druk beginnen te maken terwijl het al jaren speelt".

Punt is volgens mij ook dat er meerdere willen helpen maar : WAT KUN JE NOU PRECIES DOEN ?

Is het misschien een idee om een standaard brief door iemand op te laten stellen om vergunning/ontheffing aan te vragen?

Mogelijk ook een uitslag over wel of geen verstoring.
Die op het forum te plaatsen.
En in overleg met rv naar verschillende gemeentes van de kitespots te sturen ?
Zo ja,wie kan zoiets opzetten ?
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #62 Mei 30, 2008, 02:52:08
edit2Rapporteer  
Gewoon allemaal lid worden van de vogelbescherming in plaats van lid worden van de nkv.
Misschien dat we dan ook wat aanspraak krijgen.
Marky

Berichten: 76
Antwoord #63 Mei 30, 2008, 04:55:18
edit2Rapporteer  
Hey, dat met die standaard brief vind ik een goede. Hier in Deventer hebben we nog wel een uiterwaardje dat dan mischien een Spot wordt. Kan ik met goede wind ook gewoon eens binnen 5 minuten op de plank staan.
(oke gezien de minder wind zal het niet vaak zijn maar paar keer per jaar dichtbij zou al super zijn).

Laten we het aantal spots uitbreiden (klinkt makkelijker dan gedaan  :'() ipv laten afpakken.

Wie maakt de brief of heeft een voorbeeld!!

Marky
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #64 Mei 30, 2008, 05:05:12
edit2Rapporteer  
Kijk dat zijn de ideeen! Ik heb toevallig net hetzelfde voorgesteld binnen de NKV. Blij om te zien dat het door meer mensen wordt voorgesteld.

Daar gaan we werk van maken! Standaard brief waarbij je zelf een bijlage met spotinfo etc kan toevoegen.
Marky

Berichten: 76
Antwoord #65 Mei 30, 2008, 05:19:23
edit2Rapporteer  
(Ahum , kzal ook snel even lid worden, wie volgt... Grin)
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #66 Mei 30, 2008, 15:55:01
edit2Rapporteer  
Kijk dat zijn de ideeen! Ik heb toevallig net hetzelfde voorgesteld binnen de NKV. Blij om te zien dat het door meer mensen wordt voorgesteld.

Daar gaan we werk van maken! Standaard brief waarbij je zelf een bijlage met spotinfo etc kan toevoegen.

Ja niet geschoten is altijd mis.
Als er iemand is die zoiets kan opstellen en hem op het forum plaatst,
hoe gaan we dan verder ?
In overleg met regiovertegenwoordigers welke spot en gemeente de brief gaat ontvangen?
Anders wordt het onoverzichtelijk lijkt mij.

Het zal nou toch echt moeten gebeuren,en ja beter laat dan nooit.

Wie wil en heeft de know how om dit op te stellen ?????


Meld je a.u.b.

R.B.

Berichten: 951
Antwoord #67 Mei 30, 2008, 17:02:00
edit2Rapporteer  
Voor het samenstellen van een brief om vergunningen aan te vragen kun je een goed voorbeeld nemen van de standaard brief om een bouwvergunning aan te vragen Grin.
Deze staat (vaak) op de site van gemeentes.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #68 Mei 30, 2008, 22:01:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Punt is volgens mij ook dat er meerdere willen helpen maar : WAT KUN JE NOU PRECIES DOEN ?


Citaat
Dringend gezocht!
Ben jij als kitesurf(st)er actief op één van de onder genoemde locaties en heb jij zin en tijd om je als regiovertegenwoordiger op jouw locatie in te zetten? Dan is de NKV naar jou op zoek. Er is veel te doen in de kitesurfwereld en de NKV timmert hard aan de weg!

Als regiovertegenwoordiger ken je de "ins and outs" van jouw spot als geen ander. Je onderhoudt o.a. contacten met de plaatselijke kitesurfscene en autoriteiten. Hierbij word je aangestuurd door onze regiocoördinator die jou ( vooral in het begin) stevig in het zadel zet en daar waar nodig ondersteunt! Kitesurfend Nederland heeft jou hard nodig!

Het gaat op dit moment vooral om de locaties:

Medemblik
Andijk
Enkhuizen
Schellinkhout
Edam
Lelystad

Dus ben jij een local van een van deze spots en wil je ons helpen zodat we hier ook de komende jaren kunnen blijven varen, stuur even een mailtje naar regiocoordinator (at) kitesurfvereniging.nl




Is dit wat voor jouw Marsie ????  ThumpsUp



xray

Berichten: 3688
Antwoord #69 Mei 31, 2008, 01:08:35
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af hoe dat in andere landen zit .... is het alleen in nederland zo moeilijk... als dat zo is dan ff op eu nivo verder.. nedeland wil toch graag voorop zijn in de eu?? of buig ik nu de verkeerde kant op???
Daar zit je niet eens zover naast!  Ik ben eigenlijk al een hele tijd bezig met dat Natura 2000 geneuzel en begin er nu aardig in thuis te raken. In het verdrag zijn de deelnemende landen en de doelstellingen opgenomen. Er is per land / iedere deelnemer veel ruimte om te bepalen HOE
men te werk gaat.
Af en toe heb ik het idee dat Nederlandse politici meer prioriteit geven aan hun  buitenlandpolitiek  ( kijk ons toch eens goed zijn .......) dan aan het welzijn van de eigen bevolking. Per hoofd van de bevolking betalen wij bijvoorbeeld het meeste aan ontwikkelingshulp, lidmaatschap van de E.U..

Zoals gebruikelijk zijn we het netste jongetje van de klas!
Maar geen van de ambtenaren wil een risico lopen....dat is dan ook nog weer zo!
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #70 Mei 31, 2008, 02:04:48
edit2Rapporteer  
@Haring Hai Richardt

Ik ben zelf net 2,5 jaar actief met kitesurfen ik kan heel weinig weg om te kiten,ik ben verbaasd dat de oude garde dit niet oppakt.
of al had kunnen doen. InLove
Ik weet ook niet wat de regiovertegenwoordigers hier in de buurt doen,ik bedoel dit positief,maar de info op Fora ontbreekt volgens mij wel.
De spots ken ik niet goed alleen Warder en S'hout.

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #71 Mei 31, 2008, 02:40:21
edit2Rapporteer  
@Marsie,

wat bedoel jij met ik ben net zelf 2.5 jaar actief?

Idefixe hangt dit jaar voor het 3e jaar actief onder de vlieger en heeft zich opgeworpen als regiocoordinator.
Kan jij je toch minimaal als RVér voor Warder of Schel opgeven.
Er wordt dringend om ondersteuning gevraagd dus oppakken die taak.
Of ga je je verschuilen achter ja maar die ouwe garde had iets moeten doen.
Als we het daar van moeten hebben gebeurt er helemaal niks.
Dat mag duidelijk zijn als je naar de huidige situatie kijkt.

Ik vaar te weinig op die spots om me hiervoor op te geven.
Mocht Lelystad straks daadwerkelijk een officiele spot worden zal ik zeker met Idefixe overleggen hoe ik dan de rol van RVér kan oppakken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #72 Mei 31, 2008, 02:45:38
edit2Rapporteer  
@Haring Hai Richardt
maar de info op Fora ontbreekt volgens mij wel.
Kunnen ze doen op NKV-forum wat we hier hebben, wordt alleen niet gedaan en op de NKV site staat ook nie zoveel
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #73 Mei 31, 2008, 02:48:47
edit2Rapporteer  
Zag net dat er al een oproep wordt gedaan voor Lelystad.
Tom je hebt een pb-tje
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #74 Mei 31, 2008, 05:51:35
edit2Rapporteer  
Ik verschuil mij niet hoor.

Ik word namelijk geen Rv.

En ieder die dit niet doet heeft zijn redenen.

En respekt voor degene die dit wel kunnen doen. ThumpsUp

BTW met oude garde refereer ik aan Richard met een vriendelijke lach.

Het is op jou lijf geschreven Richard je draagt iedereen voor maar jij bent DE MAN! Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.