Weet iemand om wie het gaat? Ik ken ervaren kiters die bij Wijk aan Zee varen. Met leash! Volgens deze mensen kan het overigens geen kwaat. mits op een goede manier gebruikt.
Je moet gewoon aan je eigen veiligheid denken en dus geen leash gebruiken. Ook geen nieuwe leash die de laatste paar meters langzaam inrolt!! Helm dargen icm boardleash heeft ook niet altijd het gewenste effect..
Een concurerend product tot de grond afmaken ten voordele van jezelf. Ik vindt die site echt een walgelijke manier van marketing bedrijven, zoiets als een auto fabrikant die fotos van doodgereden motorrijders laat zien oid. Ik laat voortaan OR ff aan me voorbij gaan.
Een concurerend product tot de grond afmaken ten voordele van jezelf. Ik vindt die site echt een walgelijke manier van marketing bedrijven, zoiets als een auto fabrikant die fotos van doodgereden motorrijders laat zien oid. Ik laat voortaan OR ff aan me voorbij gaan.
*kuch* voordat je dit soort conclusies trekt, ik weet niet of OR hier mee te maken heeft. Ik doe R&D voor ze en ben dit bij ze aan het checken. WHOIS geeft een webtoko in Arizona aan, deze website doet vermoeden dat het bij South Padre Island vandaan komt (Texas). OR zit in Canada, en is voor zover ik weet van een heel ander niveau. Ik ben het met je eens dat het ongepast is. De informatie over bodydragging etc. is overigens wel nuttig.
Overigens staan boardleashes voor kitesurfen al geruime tijd ter discussie, en heeft IKO het gebruik ervan bij scholen sinds vorig jaar verboden (voor wat dat waard is). De informatie die ik er over heb gezien toont aan dat bungee, vaste en rol type leashes allen tot ernstige verwondingen kunnen lijden en erger.
« Laatste verandering: Augustus 31, 2009, 16:04:00 door El Rudo »
boardleaches komen oorspronkelijk van het golfsirfen waar je zeer lichte boards hebt met hele dikke en ronde rails, leash zit aan de achterkant en je hebty niks wat je van je board heelk abrubpt kan wegtrekken of er zit meestal een muur van water tussen jou en je board.
Kiteboards hebben scherpe rails een hogere dichtheid, leash aan de voorkant (twintip heeft nu eenmal niet 1 echte achterkant) kiter kan ineens abrupt weggetrokken worden zonder dat er water tuissen board en rider zit.
T gaat er dus niet om of een leash langzaam binnen rold of dat ie wel of niet elastish is, je hebbt gewoon een projectiel gecreerd wat altijd naar JOU toekomt. Dus zoals kentyman al zei:
WIL JE JE BOARDJE LIEVER HOUDEN DAN SERIEUZE KANS OP LETSEL MOGELIJK DOOD??
Ik heb 6jaar geleden een board door midden gebroken met een board leash en gebruikt het nooit meer en sindsdien waarschuw ik iedereen die ik met zo'n ding zie >.<
ach @ Mirns is het wel handig zo'n boardleash. Je ziet ze bij ons regelmatig en je weet meteen dat je met een Duitser te maken hebt. Wij zien het een beetje als een soort van "L" op een leswagen: je weet dat je idiote dingen kunt verwachten.
Zaterdag ook iemand op Scheveningen die aan kwam lopen met een verbandje om zn hoofd, hij had ook een jaap in zn hoofd van 5cm. Bleek dat hij een boardleash zonder helm op heeft gehad, in de golf terecht is gekomen...
overigens en ontzettend off topic: Leech - bloedzuiger Lease - huurcontract Leash - riem Leach - sijpelen of dorpje on Oklahoma Liets -Frysk voor kleinerig