Beste kiters,
Samen met een goede vriend ga ik a.s. donderdag 11 dagen op kitevakantie naar El Gouna. Ik kite nu 2 seizoenen, hij wil het graag leren. Heb via de zoekfunctie al e.e.a. aan info gevonden, maar het merendeel is helaas al redelijk gedateerd. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar:
- Welke kitestation kunnen wij het beste kiezen? Ik wil hem graag leren kiten, maar wordt een beetje huiverig van de verhalen die ik lees over het koraal (zeker in combinatie met bodydraggen). Bij welk stations heb je het minste last van het koraal? Ik lees weinig positieve verhalen over de "Red Sea Zone" (ook redelijk gedateerd overigens), dus ik neig naar een van de andere twee stations..
- Ik heb waterschoenen met zachte zool, maar weet niet of dit tegen koraal voldoende beschermt. Hebben jullie in El Gouna waterschoenen met harde zool gedragen, of zijn waterschoenen met zachte zool ook voldoende?
- Zijn er nog mooie spots / strandjes buiten de spot met de 3 kitestations die we zeker niet mogen missen? Zoja, hoe heten deze spots?
- Ik heb op Windguru al even naar de windvoorspellingen in El Gouna gekeken en kom daar naast "Windsnelheid" en "Windstoten" ook "Gemodificeerde wind" tegen, welke flink wat harder is dan de reguliere "Windsnelheid". Iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen? Ik ben van plan een 10m en een 12m mee te nemen, maar op basis van de "Gemodificeerde wind" zou een 7m misschien ook wel handig zijn..
- Tot slot, we zitten in "Three Corners Ocean View". Al behoorlijk wat over gelezen, maar wellicht hebben jullie nog goeie tips / weetjes. Ik las dat eten / drinken bij de prive bar van het hotel op het strand inclusief is, maar geldt dit bijvoorbeeld ook voor alcoholische dranken?
Andere praktische info over de stad zelf, leuke activiteiten etc. is ook van harte welkom!
Groetjes,
Tim