Langbeest
|
Meestal cross-onshore vanaf rechts,
|
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
En als je pech hebt 3 weken geen wind maar meestel tussen 2 en 5 uur een knoopje of 16. En met de tramontane heb je tussen 6 en 10 Bft. Al je de thermische wind hebt en je bent ver op zee en je voelt dat de wind van 16 naar 14 knopen gaat ga dan als een razende roeland naar de kant want voor je het weet is de wind dan helemaal weg en lig je te ploeteren in het water en dit gaat heel snel. Binnen 5 minunten foetsie is de wind
|
|
|
@peter@
Geen avatar
|
Als de wind cross onshore is in de meeste gevallen kunnen we beter bodydraggen en terug vertrekken. Dat scheelt al veel moeite en makkelijker voor ons om te oefenen. Gisteren onze voorlaatste les gehad met onshore wind en dat was toch niet zo makkelijk om terug hoogte te lopen. Wij meestal te voet en de instructeur loefde terug op Als we niet meer aan de kant geraken mocht de wind plots wegvallen in Roses kunnen we de self rescue eens oefenen Die Tramontana is nog niet aan ons besteed. Wij hebben een 12m² en 9m² switchblade bij. En als er geen wind is gaan we dit zeker niet aan ons hart laten komen. Er is nog meer dan kiten op een vakantie
|
|
|
Haring High Richardt
|
Wij hebben er dit jaar ook geboekt en gaan naar camping Nautic Almata. Ik ben daar een keer geweest, verschrikkelijk . Gasten met speed boten varen over lijnen van gestrande kites heen Verschrikkelijke drukke camping met veel tokkies publiek Mega druk met Spanjaarden die kiten en levensgevaarlijk door elkaar aan het kl..ten zijn en niet weten waar mee ze bezig zijn Hele dag wachten om een uurtje te kunnen varen in een thermisch windje Ik ga er nooit meer heen . 16 uur rijden naar een kl..te camping
|
|
|
@peter@
Geen avatar
|
Heb je problemen met Tokkies Eigenlijk heeft dit niets met mijn topic te maken !!!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Nee hoor geen problemen met Tokkies Ik wil je alleen alvast waarschuwen voor die gasten met speed boten en water skooters die als je je kite laat vallen over je lijnen heen varen wat ik zelf gezien heb Het is een camping waar vanaf veel wordt gevaren met speed boten etc etc Een gewaarschuwd mens (kiter) telt voor 2 Evengoed een fijne vakantie toegewenst en voor het zelfde geld valt het mee allemaal
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Dat zal ik hebben:
heb ik eens een keer een kitesurfvakantie in Spanje ( San Pescadore/Rosas) geboekt, word ik direct in de categorie "Tokkies" geplaatst ......
Dank je wel Haring High Richardt ......
|
|
|
Haring High Richardt
|
Wie de schoen past trekt hem aan Ik voelde mij er niet echt lekker op de camping, dus dat is mijn mening Maarrrrrrrr ik hoop voor jullie dat je er wel een top vakantie heb en na afloop verwacht ik wel een reisverhaal met minstens een leuk filmpie erbij
|
|
|
geloof68
|
.... Gisteren onze voorlaatste les gehad met onshore wind en dat was toch niet zo makkelijk om terug hoogte te lopen. Wij meestal te voet en de instructeur loefde terug op Praten wij hier over dezelfde onshore wind?
|
|
|
chico
|
Ben ook wel eens op Nautic Almata geweest. Tja. Het poser gehalte is wel hoog.
|
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
De thermidche wind noemen ze daar Garbi. Deze wind komt uit het zuidoosten. Alle andere winden die daar waaien zijn niet thermisch. En je kan het beste op camping la balena gaan stasn. Hier veel minder tot geen last van de speedboten
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Iemand ervaring met La gaviota?
Tokkie-gehalte? spot? wind? tips?
|
|
|
pepsi
Geen avatar
|
Wat er gezegd wordt over Nautic klopt aardig echter de laatste jaren is er erg veel veranderd. Het is allemaal iets rustiger geworden en wat betreft jetski's en speedboten een stuk strenger. De kitezone op Nautic is verplaats naar de linkerzijde van de zwemzone.(dit is perfect).100 meter lopen vanaf het restaurant. Hier varen niet veel boten en heb je heel veel ruimte om te kiten. Hier kiten alleen Nautic gangers en in het weekend wat locals. Zeker tov La balena waar het bij wind knetterdruk is zowel op het water als op het strand.hier zitten ook meerdere campings die hier ook allemaal kiten.Dit is aan de rechterzijde van Nautic en aan de andere kant van het kanaal. Nautic is een prima keuze ben op alle campings geweest om te kijken hoe het daar is.
|
|
|
Bluecupra
|
Zelf jarenlang naar La Ballena Allegre geweest. Als je het treft, echt een top spot. Heb er jaren gehad elke dag wind in de middag. Rond 13:00 gaat het meestal waaien tot iets na 17:00 waarna de wind snel afneemt. Echter ook een jaar gezeten waarbij het aantal kite dagen op één hand te tellen waren van de drie weken.
Als de Tramontana aangaat ben je meestal wel een week verder voor de wind weer in de normale hoek zit. Uitgaande van de Baai van Rosas waar La Ballena Allegre het meest zuidelijk gelegen is zie je bij de meer noordelijke campings in verhouding meer locals die niet erg veel rekening houden met andere kiters. Erg naar volk over het algemeen, voorrang regels kennen of hanteren ze niet, dichtbij de kant truuken etc.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Wij hebben er dit jaar ook geboekt en gaan naar camping Nautic Almata. Ik ga er nooit meer heen . 16 uur rijden naar een kl..te camping Nee, maar je wil wel met een aantal pensionada's er naar toe .......????? citaat: Ben van plan tegen die tijd met meer gasten die een camper hebben en met pensioen zijn een soort Ouwe lulle on Tour te organiseren. Bijvoorbeeld eerst naar de Baai van Rosas, ....
|
|
|
Haring High Richardt
|
Scherp Ocean Limbo klopt, maar dan ligt het heel anders natuurlijk, dan wordt het een paar dagen bijkomen van de reis en gelijk daarna doorrijden naar bijv Tarifa en dan oversteken naar Dakhla Dan ga je eerst naar de Baai en als het niet bevalt dan rij je gewoon door, bevalt het wel wat ik me niet kan voorstellen dan blijf je Met een camper kan je alle kanten op (behalve de goede ) en heb je alle tijd van de wereld
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Scherp Ocean Limbo klopt, maar dan ligt het heel anders natuurlijk, dan wordt het een paar dagen bijkomen van de reis en gelijk daarna doorrijden naar bijv Tarifa en dan oversteken naar Dakhla Dan ga je eerst naar de Baai en als het niet bevalt dan rij je gewoon door, bevalt het wel wat ik me niet kan voorstellen dan blijf je Met een camper kan je alle kanten op (behalve de goede ) en heb je alle tijd van de wereld btw, count me in ....... over een jaartje of 6.
|
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
ik ben net een weekje terug van de baai van rosas, zat daar 10 dagen op camping aquarius bij st pere pescador, met mijn caravan op 20 m van het strand. heerlijk recht voor de camping kite op het strand op pompen, heerlijk rustig max 10 man op het water.
in het hoogseizoen mag dat niet maar tot ongeveer 15 juni en in september mag je overal kiten. In het hoogseizoen ben je verplicht in één van de 3 zones te kiten (betalen voor een hesje)
- bij rosas - bij st pere - bij camping ballene allegre (alleen voor camping gasten)
Alle overige plekken is het verboden, maar bij nautic almata wordt het gedoogd.
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
btw, count me in ....... over een jaartje of 6. Was je al door de ballotagecommissie dan ? Schijnt erg zwaar te zijn om er door heen te komen
|
|
|
Ocean-Limbo
|
btw, count me in ....... over een jaartje of 6. Was je al door de ballotagecommissie dan ? Schijnt erg zwaar te zijn om er door heen te komen
|
|
|