Langbeest
|
Ik ga morgen die kant op dus zal je t.z.t. informeren. Rondreis Spanje duzzzz
|
|
|
Bluecupra
|
Zelf drie jaar in de zomer vakantie in Oliva geweest. hebben daar gestaan op Camping Kikopark. Ligt aan het strand maar voor windzekerheid kun je misschien beter in het noorden zitten (Baai van Rosas bijvoorbeeld)
|
|
|
|
Langbeest
|
Nu in Oliva op camping kikopark Hele mooie camping en echt 100m is mijn plaats van het strand. Windzekerheid is net als de Baai van Rosés niet te garanderen Nu prima te doen maar volgens welke app dan ook zou het windstil zijn. Thermische wind, daar gaat het in Spanje om en hoe later in het seizoen hoe beter. Alleen na een bui is het over met de pret, het land koelt dan af Voor een beginner is Oliva beter dan Rosés Oliva is langer ondiep. Wat de camping betreft, hele mooie plaatsen, schaduwdoek gespannen, alle nutsvoorzieningen op de plek. Sanitair matig maar het ligt eraan wat je gewend bent????
Oja....oktober is denk te laat wbt thermische wind. Misschien “normale” wind maar dat weet ik niet
|
|
|
onderaqua
|
Oliva is vanaf 1 juli tm 31 augustus is no go voor kiters zeker bij de camping Kiko. Strandwachten zijn erg fanatiek en dreigen met politie. Honderd meter verder minder last te ver lopen denk ik. Ondiepte valt erg tegen 50 meter uit de kust kan je al niet meer staan.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ooit daar gekite in september, en toen was de "thermische motor" al nauwelijks meer aanwezig. Die ontstaat vanuit de bergen waardoor het in de zomer zeer plaatselijk goed waait. Rosas is een veel betere optie!
|
|
|
|