xray
|
Tja, met de zoekfunctie kun je hier al veel over vinden. Erkende lichtweerwapens zijn de X4 16m en de Rhino2 16m.
|
|
|
plaaggeest
|
ik vaar zelf met een blacktip 17m bevalt goed en is nog vrij snel.. De kite kan je nog makkelijk loopen. En de kite heeft vrij veel power en een goede hangtime! Maar je kan ook kijken naar een Cabrinha contra 19.5 deze kite is een echt low end kite! Slingshot machine, f-one mach, naish x4 en de north rhino
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik zal hem maar inkoppen. Als je een 16 of 18m wil, dan moet je echt kijken naar een naish x4. Wil je een wat oudere kite (2003) dan kan je kijken naar een rhino II 18. Wil je foil en pak je een 16m, dan heb je helemaal bizarre power.
|
|
|
Tom
|
neem wel een 18 en geen 16 .. de 16 heeft teveel overlap met je andere kite
|
|
|
duco
Gast
|
Een foil, dat lijkt me wel interesant. Vaart dat heel veel anders dan een Tube kite? Leander, jij zegt dat je met een foil helemaal een bizarre power hebt, waarom zie je dan weinig foils? Stel dat ik besluit een 16m foil kite te kopen, ik heb geen flauw idee wat voor een soorten er zijn...
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik heb nooit met een flysurfer ofzo gevaren, dus kan niet beoordelen in hoeverre dat het anders vaart. Ik denk haast dat het met weinig wind wel mee valt, omdat je dan toch bijna niet kan springen. Het schijnt dat de timing met springen wat anders is. Foils zijn er maar eigenlijk in 1 merk: flysurfer. Peter Lynn is weer een heel ander verhaal. LEI's (tubes) zijn er in tig merken en kom je dus ook meer tegen. Daarbij komt dat foils erg duur zijn in aanschaf. Zij hebben echter wel een heel groot effectief oppervlak en zijn daarom in de lowend onverslaanbaar. Vooral de speeds schijnt er goed te zijn. Er zullen vast mensen hier om het forum zijn die daar meer over kunen vertellen.
JT? WimPII?
|
|
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
...en ik weeg 90 kg en gebruik de WiPiKa Amp 16,2 als grootste op een 38/37 twintip...
|
|
|
WIMPIII
|
You called?? Foils vliegen zo goed als hetzelfd als tubes. Inderdaad springen is een andere techniek. Is iets moeilijker te leren. Met jouw gewicht zou ik voor een psychoII 17 of XTC 17 gaan. Speed 13 is ook goed maar lijkt me niet geschikt voor een kiter met weinig ervaring. Voordelen van foils t.o.v. tubes.(en aub geen discussie hierover ik spreek uit ervaring met beide soorten): Supersnelle opbouwtijd, hele goede safety, heel grote range, foils gaan over het algemeen langer mee, waterstart is supoersimpel en supersnel, foils zijn minder kwetsbaar(geen lekke tubes) iets waardevaster als een tubekite. Nadelen: wordt ten onrechte afgezeken;), wat moeilijker te springen en te landen. Dat van het springen is mijn eigen ervaring en misschien deed ik wel wat fout maar goed. Ik vaar nu ook tubes en bevallen me prima. Oh ja, dit is natuurlijk in vergelijking met een klassieke tubekite en niet de crossbow of nova.
|
|
|
matman
|
Maar ga niet met een PL Guerilla I 18 het water op met weinig wind, want de tubes van alle merken van 16m2 vliegen je om de oren, terwijl jij ligt te dobberen. Ik heb alleen Peter Lynn-kites, maar low-end is echt beroerd. (Behalve van de Venom dan, maar die heb ik persoonlijk nog niet gevlogen)
|
|
|
Steven
|
Tja, met de zoekfunctie kun je hier al veel over vinden. Erkende lichtweerwapens zijn de X4 16m en de Rhino2 16m.
effe tussen door.. je kan wel aldoor bezig blijven met zoekfuncties.. maar vindt ook dat het forum up to date moet blijven....
|
|
|
xray
|
Steven, forum blijft ook up to date, denk niet dat daar aan getwijfeld hoeft te worden. Sommige vragen over bepaalde zaken komen echter x op x voor, dit is zo'n onderwerp volgens mij.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Hi Duco
Ik probeer het nog één keer. Kun je mijn mailtje van die 18 mtr nog herinneren......... Doe een bod, en je hebt voor jouw gewicht een perfecte kite.
Ik hoor het wel.
|
|
|
jeromeke
Gast
|
wat *&$#*over die grote kites RRd type zh 16 mtr.powerrrrt goed.moet ge wel pumpen
|
|
|
duco
Gast
|
Ik vindt nu informatie over Een Rhin0 4 18m voor € 525 compleet. Is deze beter dan de Rhino 2 18m? Of is tocht de Rhino 2 16m het best?
|
|
|
duco
Gast
|
Ik hoor dat de Rhino 4 16 een goede depower mogelijkheid heeft. Vanaf welk windbereik kan je hiermee kiten, en tot welke hoeveelheid knopen is hij aan het depoweren. Ik heb een takoon scoop 8.9 ( 25 - 40 knopen) een Wipika Airblast 13.6 (17 t/m 28 knopen). Rhino 4 16m ( ... - ... knopen). Ik zie dat er binnenkort weinig wind staat, en wil heel graag goede aanvulling op mijn set.
Nuttige informatie is heel erg welkom, morgen ga ik waarschijnlijk een nieuwe kite kopen. Onder zware druk van weinig wind!
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Makkelijker kon ik het je niet maken...
Ik geef het op (sealedlips_kitesmiley) (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
duco
Gast
|
Thorn, jij mail ben ik kwijt, als je me mailt dan...
|
|
|
duco
Gast
|
Een North Rhino 4 voor € 550,- inclusief nieuwe bar & Lijnen. is dit een schappelijke prijs, ik vindt het zelf vrij duur, vanwege de opkomst van de 5de lijnen, en de Rhino 6 die bijna uitkomt. Of zou dit nog 2 jaar zijn waarde behouden?
|
|
|
|