xav .
Gast
|
zo, staan die tekeningen gewoon online?
Volgens mij zijn de tips 3 mm.
|
|
|
GjT
![](/forum/avs/avatar_1802.png)
|
zo, staan die tekeningen gewoon online?
Nu wel! (is overgetrokken van een fotootje van de North site)
|
|
|
|
OandO
Geen avatar
|
Ik snap waar je heen wilt Leon, ik heb ook wel interesse ![YeSS](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/static.gif) Is 16 tussen de voetbanden niet een beetje krap? Martin.
|
|
|
xav,
Gast
|
Wat kun je dan als je hem in R14 hebt?
heb zelf wel eens een cabrinha over proberen te trekken in autocad, maar dat was meestal niet helemaal exact. Vind dit er wel heel strak uit zien
hoe doe je dat eigenlijk? helemaal om hem op schaal te krijgen lijkt me lastig
|
|
|
GjT
|
Bij deze de tekening in autocad. Eerst even saven, dan de extensie veranderen naar dwg en dan kun je hem openen in autocad.
Kan iemand mij nu helpen met het rocker verloop?
GrGjT
|
|
|
GjT
|
heb zelf wel eens een cabrinha over proberen te trekken in autocad, maar dat was meestal niet helemaal exact. Vind dit er wel heel strak uit zien
Precies zoals je zegt: overtrekken: 1.) Zet de lengte as en de breedteas precies op schaal uit in Autocad. 2.) Plak nu een fotootje van het board in Autocad 3.) Schaal nu het fotootje zodat het precies past op de lengte en breedte as 4.) Trek nu het board over en teken alle posities in. Succes! GrGjT
|
|
|
flyingkite
![](/forum/avs/avatar_2082.jpg)
|
Kan iemand mij nu helpen met het rocker verloop?
GrGjT
Zal het proberen, een exacte kopie zal moeilijk worden want daar heb je een boardje als voorbeeld voor nodig. Als je dat wil kan je het beste iemand die er eentje heeft vragen hem op te meten Bijv via een topic in het hoofd forum en dan iets als wie wil z,n jaime Pro voor me meten dan krijg je vast wel reactie denk ik. je kan het ook laten en het board gewoon afstemmen op de wensen die je hebt qua rocker verloop. En dit berekenen met de calculator van butin bik op die zelfbouwsite die je in een andere topic opgaf. Meer kan ik nu helaas niet voor je doen succes
|
|
|
djb
![](/forum/avs/avatar_1339.png)
|
GjT je hebt helemaal gelijk zo moet het
|
|
|
|
GjT
|
Precies zoals je zegt: overtrekken: 1.) Zet de lengte as en de breedteas precies op schaal uit in Autocad. 2.) Plak nu een fotootje van het board in Autocad 3.) Schaal nu het fotootje zodat het precies past op de lengte en breedte as 4.) Trek nu het board over en teken alle posities in. Succes! GrGjT Aanvullend op mijn eigen bericht nog twee tips: 1.) teken alleen een kwart van de outline en de posities en gebruik de 2 maal mirror functie om de rest van het board te tekenen. 2.) maak eventueel het board een fractie langer, omdat de foto een projectie is van een board met rocker (of wordt de lengte van het board over de rockerlijn gemeten?). Om dit exact te kunnen doen heb je natuurlijk wel de rockerlijn nodig. Ik denk echter dat dit peanuts is! Heb er zelf geen rekening mee gehouden; overtrekken brengt ook al onnauwkeurigheid met zich mee. Laat staan het bouwproces. GrGjT
|
|
|
GjT
|
... Is 16 tussen de voetbanden niet een beetje krap? ...
Weet niet hoever ze op een origineel North board van elkaar zitten. 16cm heb ik gemeten aan de hand van opschroefbare North pads; is zelfs nog iets wijder dan het midden van de sleuven in deze pads. Zitten ook zo op mijn eerste board en bevalt goed. GrGjT
|
|
|
GjT
|
en oh ja...
weet iemand of, en hoeveel concaaf dit board heeft?
GrGjT
|
|
|
LeonB
![](/forum/avs/avatar_734.png)
Logs: 0 | 28 uur
|
Oja, dat is waar ook (grinnik_kitesmiley), Ik heb van JoskeJ eens wat maten gekregen van de Jamie L Pro 128 x 40. Waarschijnlijk is de rocker hetzelfde als de M versie, misschien heb je hier wat aan:
35 cm uit het midden: rocker = 0.2 cm; 64 cm uit het midden (aan de tips): 2 cm;
|
|
|
JoskeJ
![](/forum/avs/avatar_329.png)
|
Dat klopt Leon. De rocker is zoals boven beschreven. Ik heb inmiddels namelijk ook een Jaime Pro M nagemeten en alleen de breedte van het board is anders. De lengte is precies gelijk en de rocker verloopt precies hetzelfde als bij de L.
|
|
|
GjT
|
![ThumpsUp](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsup.gif) Gewelding jongens, bedankt voor de info! en concave of is het board vlak? GrGjT
|
|
|
xav.
Gast
|
He GJT,
Hoe gebruik je die r14 optie precies, ik heb nu een foto van een boardje en wil deze dus overtrekken in autocad 2005,
Het is idd wel goed om 1/4 van het board over te trekken en te copy pasten, misschien is het ook wel goed, om dit 2 keer te doen van een ander kwart, zodat je kan kijken of er een afwijking is ja of nee, of is dit niet aan de orde?
|
|
|
Psychotic
![](/forum/avs/avatar_999.png)
|
@ xav
plaatje ff op je desktop knallen, selecteren, kopieren en dan in acad plakken. werkt perfect.
@ GjT thnx voor dit idee, beter dan uit de vrije hand wat tekenen in autocad, ik heb inmiddels mijn boardje zo goed als af. Moet alleen nog even zien of ik hem er van kan overtuigen op meerdere A4tjes te gaan printen............
tip aan allemaal: knal alle bijschriften/ maten etc die je niet op je mal wilt hebben staan even naar de defpoints laag, die wordt niet geprint/geplot.
Verder, misschien een idee om een database aan te leggen met een hoop van deze files erin??
|
|
|
xav .
Gast
|
dat vind ik ook wel een goed idee, vooral voor rocker verloop en voetband posities. Dat vind ik persoonlijk altijd wel lastige dingen.
|
|
|
JoskeJ
![](/forum/avs/avatar_329.png)
|
GjT: Originele board heeft GEEN concaaf. Onderkant is zo vlak als het maar kan.
|
|
|
niels
![](/forum/avs/avatar_88.png)
|
kan iemand deze naar mij sturen in autocad formaat (autocad lt 2002) dan kan ik de rest van de maten er ook bij vinden
|
|
|
GjT
|
kan iemand deze naar mij sturen in autocad formaat (autocad lt 2002) dan kan ik de rest van de maten er ook bij vinden
Staat als bijlage een antaal berichten hiervoor; staat als extensie JPG maar is Autocad file. Even extensie veranderen. GrGjT
|
|
|
OandO
Geen avatar
|
Ik kan het bestand niet openen in Acad 14, hij zegt "file is created with an incompatible version" , is ie misschien ook te converteren naar Acad 14 ?
Thx Martin
|
|
|
GjT
|
OandO, heb je een e-mail gestuurd met R12 DXF file. Moet je wel wat mee kunnen denk ik.
File was wat te groot om hier te posten.
Moderators: misschien een goed idee om iets grotere bestanden en ook andere formaten toe te staan?
GrGjT
|
|
|