Freija
Gast
|
we zjin geen doctors ![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif)
|
|
|
rene!
![](/forum/avs/avatar_1321.png)
|
Idd vraag het even aan je dokter ofso, die zal er zeker antwoord op kunnen geven.
|
|
|
bignelis
![](/forum/avs/avatar_1538.png)
|
alsie krakt dan kraktie en alsie da nie doet dan kraktie nie....
|
|
|
beachboy_21
Gast
|
ik wil anders wel voor je op vakantie hoor:P:P:P geen probleem
|
|
|
sublimety
![](/forum/avs/avatar_713.png)
|
Als je het aan een doctor vraagt zegt ie toch dat je het beter niet kan doen.
Mij ervaring is dat je kun het beste zelf voelen ( als je uit het gips bent ) wat je het beste kan doen. Ik had mijn pols ook gebroken met boarden en en na 6 weken met gips en 2 pennen er in was het maar een slappe boel. (en nu naar 3 jaar nog steeds niet helemaal tofjes) Na 3 weken uit het gips was ik weer gaan boarden met een polsbeschermer (RED) en alles gewoon wat relaxter gedaan. Niet het park in gedoken maar lekker gecruzed. Maar relaxt boarden geeft natuurlijk niet de garantie dat je er niet op flikkert, en ook met polsbeschermer geeft je dat geen zekerheid.
Dus de conclusie is van mij wachten tot dat ie uit het gips is en dan effe kijken hoe het gaat en dan bepalen of je gaat boarden. ps ik zou het wel weer doen
|
|
|
Ondabeach
![](/forum/avs/avatar_357.png)
|
Het duurt ongeveer een jaar eer dat een gebroken bot weer op volledige sterkte is. Daarna zal hij niet meer breken op die zelfde plaats. Het hangt ook van je leeftijd af .. want bij oudjes (zoals ik) duurt gips al sowieso 6 weken. Als het goed is maken ze de 14e ook nog even een foto na dat het gips eraf is, deze wordt dan beoordeeld door de arts of het bot genoeg geheeld is. Het is goed om de foto ook zelf even te zien, want je zal ervan schrikken hoe weinig nieuw bot er is aangemaakt. Het zit aan elkaar maar er moet nog veel bot worden aangemaakt om het echt stevig te maken!
Je hebt er al goed aan gedaan om die brase aan te schaffen.
2 jaar geleden heb ik met m'n onderbeen in het gips gezeten en kon met een kleine aanpassing van mijn board een beetje kiten met gips (laat die arts het maar niet horen) Toen het gips eraf was (6weken) ben ik na 2 weken weer gaan surfen tegen advies van de arts in. Ging eigenlijk wel goed.. maar is echt wel af te raden, want als je het weer breekt zit je weer voor 6 weken gekluisterd aan je huis.
Be carefull,
Fred
|
|
|
THEGREEN
![](/forum/avs/avatar_1680.png)
|
heej people..!
heb 5 week geleden men pols gebroken in France tijdens het boarden.. het gaat er dinsdag de 14e af..
.. ga de vrijdag daarop naar Oostenrijk. en sta dus zondag weer op men board.. maar vroeg me af, hoe sterk is mijn pols nu? wat kan hij aan? als ik nu weer val, hoe snel zal hij weer breken? heb wel een brase van PSB gekocht (schijnt goed te zijn) dus hij is wel verstevigd, en men pols kan dus niet veel kanten meer op. plus dat er 2 meter sneeuw ligt, wat mijn valook wel eningzins zal breken..
dus, zijn er meer mensen die na een week uit het gips al weer zijn wezen boarden, of kiten.. of sporten. wat is mijn risico nu? ik ga zoiezo, want ik laat geen gratis vakantie aan mij voorbij schieten.. maar gewoon effe weten hoe voorzichtig ik nu moet zijn..?!
thx.. greetings me (hangloose_kitesmiley)
Je pols kan dan nog niks hebben... Ik heb nu soort snowboardpolsbeschermers voor in me handschoenen. Ze zijn wel duurder dan skeelerpolsbeschermers maar wel veeel beter. Tekoop bij Van den Berg...
|
|
|
zagy
![](/forum/avs/avatar_534.png)
|
pas er mee op. Ik heb laatst mijn pols zo gebroken dat het bijna op het randje van opereren was. Als die uit het gips is zie je nog wel een grijs lijntje op de foto. Zie het zo dat de lijm nog niet gehee; droog is. Je kunt er alles mee doen, maar vooral met snowboarden ff oppassen. Ik ben redelijk veel gaan fitnessen daarna en kan nu weer helemaal alles. Het heeft 6 maanden geduurt van de val totdat ik alles weer kon zondar dat er echt last van heb. Nu merk ik er af en toe iets van. Probeer je banden zo sterk mogelijk te maken! Een beschermer is leuk, maar probeer wel je pols zo snel mogelijk weer soepel te krijgen,
|
|
|
|
polsbeschermer gebruiken, want je gaat toch niet thuisblijven!
|
|
|
piede
![](/forum/avs/avatar_1248.png)
|
haha steven, ben je even je geweten aan het gerust stellen?
|
|
|
Steven
![](/forum/avs/avatar_663.png)
|
hahaha, jah indeed... maar zo gerust wordt er ok weer niet van:P maar ik ga toch wel.. any way.. good night allemaal ![Grin](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/grin.gif)
|
|
|
niels
![](/forum/avs/avatar_88.png)
|
heb ook 3 maanden met mijn pols in het gips gezeten had er totaal geen kracht meer in toen het gips er af ging in het ziekenhuis hebben ze toen een stuk gips er om gedaan en dat weer open geknipt kon ik het er gewoon omheen tapen als ik wat ging doen dit schijnt heel gewoon te zijn maar je moet het wel even vragen is voor jou een uitkomst want je kunt je handschoen er overheen doen
ps hoop dat het bij jou goed geheeld is wand ik heb er nog wel eens last van en het is nu al 8 jaar geleden
gr niels
|
|
|
|
Lauw
Administrator
![](/forum/avs/avatar_963.png)
Logs: 0 | 6 uur
|
ik heb vorig jaar in januari mijn middenhands beentje gebroken. 5 weken in het gips en net voordat ik ging boarden (een week van te voren) ging het er af. De dokters hadden me afgeraden te gaan en ook afgeraden om zo'n brace te gebruiken. Dit omdat het alleen schijnveiligheid geeft:P
Ben een week later gewoon gegaan en gewoon relaxed geboard.
|
|
|
Steven
|
oke, en met vallen dan? ik bedoel iedereen valt een keer... kan dan wel op mijn ellebogen vallen.. maar de doc zei ook dat het dan wel door kan dreunen.. geen last van gehad?
ik zie wel of ik de brase echt ga om ga doen, neem mijn oude gips zoiezo wel mee samen met wat klitterband.
thx.. !
|
|
|
Jurrien
![](/forum/avs/avatar_342.png)
|
beetje een beetje extra beveiliging dan straks weer in het gips ![loser](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/loser.gif)
|
|
|
Vietcong windhoos
![](/forum/avs/avatar_1543.png)
|
Een maat van me heeft ook z'n pols na een breuk nogmaals gebroken.... is nu een chronisch geval, al meerdere keren geopereerd, een hoop extra kosten aan z'n ziektekostenverzekering en komt niet meer goed. Dus als het mis gaat kan het blijvend zijn........ Ik zou echter het risico wel nemen denk ik (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Steven
|
beetje een beetje extra beveiliging? leg me die eens uit!
|
|
|
piede
![](/forum/avs/avatar_1248.png)
|
nou, een beetje van een beetje klinkt misschien wel als een beetJE, maar een beetje van een beetje kan aardig pijn doen, want de beetjes van tegenwoordig hebben hele scherpe tanden!
Tsss, als je dat niet snapt...
|
|
|
niels
![](/forum/avs/avatar_88.png)
|
bind je arm vast op je ligaam kun je er niet op vallen heb dit ook een week gedaan had op de 2e dag m'n pols op 3 plaatsen gebroken dokter zij dat ik niet meer mocht boarden wat is ductape dan een uitkomst
|
|
|
moderator-6
Global Moderator
Geen avatar
|
Topic gesloten, te veel onzin reactie, daarbij is dit een snowboard forum vraag...mod-6
|
|
|