Bolke007
Geen avatar
|
Een andere oplossing, maar misschien effectiever:
Chickenloop verkleinen, en of het slangetje dat door de chickenloop vervangen door een langer slangetje
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Heb ik ook gehad, en als gevolg dat ik achter de kite aan moest rennen om hem te redden. Hierdoor brak ik met mijn voet, door op de bar te staan, het uiteinde van de bar.
Ik heb de trapeze-haak idd met een rubberen hamer zo verbogen, dat ie nu nauwer is. Hij is er sindsdien niet meer uitgegaan.
Succes!!
|
|
|
Joris
|
Ik vaar met de Waroo en had geen polleash ( echt een onding bij de Waroo, maar hier zijn al meerder discussie over geweest volgens mij).
"die leach zit niet lekker, dus dan maar zonder. is toch niet mijn probleem als ie in de lijnen van andere mensen vliegt/kleine kindjes onthoofd/andere dingen sloopt" ...
|
|
|
bignelis
|
Bolke, ik heb een kleine chickenloop maar had vandaag idd hetzelfde probleem. Ben nu ook aan het brainstormen over "verstevigingsalternatieven".
|
|
|
Bolke007
Geen avatar
|
koop dan een echte bar dan heb je je chickenloop niet klein genoeg gemaakt. Wil ook nog wel eens aan de trapeze haak liggen, wanneer deze niet onder een scherpe hoek is gebogen!
|
|
|
NOMAD
|
Ik vaar met de Waroo en had geen polleash ( echt een onding bij de Waroo, maar hier zijn al meerder discussie over geweest volgens mij).
"die leach zit niet lekker, dus dan maar zonder. is toch niet mijn probleem als ie in de lijnen van andere mensen vliegt/kleine kindjes onthoofd/andere dingen sloopt" ... Joris, ik begrijp je reactie, maar vind 'm te kort door de bocht. Ik vind veiligheid super belangrijk, heb de Waroo daarom ook gekocht. Mijn ervaring tot vandaag was dat het veiliger is om zonder leash te varen dan met, aangezien de Waroo "in principe" 100 % depower heeft en de leash verdraait raakt met mn bar/lijnen. Maar om even terug te komen op een oplossing om dit niet meer voor te laten komen......welk materiaal is sterk (maar ook flexibel) genoeg om dat slangetje mee op te vullen zodat dat stukje glasvezelkabel op zn plek blijft (nl tegen de bar)?
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Om te voorkomen dat in zo,n geval je kite er echt er vandoor gaat kan je de bijgeleverde polsleash het polsbandje verwijderen en er een "'musceton"'haak opzetten (met veilgheidssluiting) en dan deze aan je chickenloop bevestigen er zit daar een metalen ring voor en de anderkant aan je trapeze bevestigen(kiteleash) Zodat als je nu per ongeluk uithaakt en loslaat dan zit je kite nog aan je trapeze vast en gaat dan automatische gedepowerd in het windvenster hangen..Zo heb ik het ook gedaan ,en dit gebruikt iedereen die uitgehaakte moves doet..
|
|
|
Sake
Gast
|
"die leach zit niet lekker, dus dan maar zonder. is toch niet mijn probleem als ie in de lijnen van andere mensen vliegt/kleine kindjes onthoofd/andere dingen sloopt" ... Woord! Doe dan in ieder geval een leash zoals Zwafra beschrijft. Anno 2006 geen safety op de kite=not done. Ik zou niet in je schoenen willen staan wanneer door jouw schuld (express geen safety) iemand anders schade oploopt. Physiek of door regulering.
|
|
|
NOMAD
|
Om te voorkomen dat in zo,n geval je kite er echt er vandoor gaat kan je de bijgeleverde polsleash het polsbandje verwijderen en er een "'musceton"'haak opzetten (met veilgheidssluiting) en dan deze aan je chickenloop bevestigen er zit daar een metalen ring voor en de anderkant aan je trapeze bevestigen(kiteleash) Zodat als je nu per ongeluk uithaakt en loslaat dan zit je kite nog aan je trapeze vast en gaat dan automatische gedepowerd in het windvenster hangen..Zo heb ik het ook gedaan ,en dit gebruikt iedereen die uitgehaakte moves doet.. Bedankt voor de tip, klinkt goed. Heb je je leash dan ook nog ingekort, hij is anders wel erg lang of niet?
|
|
|
diederik
|
iemand een oplossing voor het probleem dat je chickenloop losschiet????...de rest is wel handig maar offtopic.
Ik denk persoonlijk: gewoon het "pikkie"compleet afknippen en vervangen door "tha tickler" (gebruik zoekfunctie voor verdere uitleg). Anders: volspuiten met siliconen waardoor het 'pikkie" stijver wordt hehehehe.
|
|
|
Freija
Gast
|
gebruik een flexibele tandenborstel, ik vaar er in ieder geval mee
|
|
|
|
adrenalin
|
Da tickler is idd zwaar handig, en goedkoop!!!!
|
|
|
Remco_
Gast
|
ik had het dan vandaag heel anders. na een gruwelijke kiteloop die ik net niet lande (shame_kitesmiley) en perongeluk me bar losliet. nadat ik de kite weer omhoog gooide brak heel snel mijn chickenloop af en daarna brak meteen ook me 5th line, waardoor ik dus net als jou me hele kite wegvloog Maar zoiets mag toch niet gebeuren dat je chickenloop breekt? (F-one chickenloop)
|
|
|
MrRippey
|
Gewoon ff een nieuwe kopen van Naish bijvoorbeeld in de shop die je om je trapeze haak kan vastmaken!
|
|
|
gast.
Gast
|
Ik denk persoonlijk: gewoon het "pikkie"compleet afknippen en vervangen door "tha tickler"
ja dat is het meer niet wat kost z'n ding nou 2 euro? en werkt perfect
|
|
|
Mitchel_12000
|
Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen was bij mij het slangetje te kort, waardoor hij er steeds uitschoot.
Vervolgens heb ik een stukje tuinslang eromheen geschoven een vastgezet met zo'n schroefbare taairib, waar je ook wel eens rubberen slangen mee bevestigd aan een kraan. Werkt perfect. Nooit meer last gehad van het uitschieten van mijn chickenloop.
|
|
|
stakato
Gast
|
taarib aan je trapeze zodat je die door je chickenloop schuif door de trapeze haak..
|
|
|