eindelijk.... mijn eerste kite gekocht

joopie
Gast
Augustus 25, 2006, 18:55:46
edit2Rapporteer  
Na heel lang wikken en wegen, advies vragen en revieuws lezen (dank aan vele forumlezers) heb ik dan gekozen voor een slingshot diesel (nieuw). nu nog een boardje en dan ben ik volledig uitgerust.

Nu heb ik toch een vraagje, is het verstandig om hier een 5e lijn op te zetten of is dit eigenlijk overbodig omdat hier het autopilot systeem op zit.
Brenkie

Antwoord #1 Augustus 25, 2006, 19:40:43
edit2Rapporteer  
Ik zou er eerst eens lekker mee het water opgaan.
Als zijn waterstart goed is (wat ik wel denk), en zijn depower is goed (moet eigenlijk ook wel), dan zou ik er nog even mee wachten.
Dat geld kan je beter bij je board leggen.
Maurits

Antwoord #2 Augustus 25, 2006, 19:47:52
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met je aankoop! Welke maat heb je gekocht dan? Idd, ik zou ook gewoon lekker het geld bij een board leggen. 2e hands of in de opruiming overjarige moddellen zijn voor niet veel geld goed te koop.
J-D

Antwoord #3 Augustus 25, 2006, 20:02:00
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met je aankoop! Welke maat heb je gekocht dan? Idd, ik zou ook gewoon lekker het geld bij een board leggen. 2e hands of in de opruiming overjarige moddellen zijn voor niet veel geld goed te koop.

Wat versta jij onder niet veel geld?

Ben zelf ook opzoek naar een nieuw board namelijk  (grinnik_kitesmiley)
joopie
Gast
Antwoord #4 Augustus 25, 2006, 20:31:55
edit2Rapporteer  
Het is een 13m2. zag nog een naish haze 2006 133 voor 399 euro.
milamber

Antwoord #5 Augustus 25, 2006, 20:58:47
edit2Rapporteer  
5de lijn heb je niet nodig bij deze kite. Heeft niets te maken met autopilot, dit zorgt er namelijk voor dat de kite wat power loost in windvlagen is erg relaxed! Als je dit systeem uitzet (kwestie van wat knoopjes verschuiven, zie de site van slingshot) wordt de kite wat sneller. Vindt ik zelf erg relaxed bij de wat grotere maten. Ik heb zelf de 15 en de 11 en ben er zeer tevreden over. Gaan wel in de verkoop omdat ik nu wat beter kan kiten en een iets snellere kite wil! Het zijn verder gewoon topkites!

Het waterstarten gaat super door het aantrekken van je stuurlijnen. Die lopen door een oogje waardoor je deze kan aantrekken. Waterstarten is echt een eitje met deze kite. En anders moet je de upgrade naar het one-line systeem erop zetten!
joopie
Gast
Antwoord #6 Augustus 25, 2006, 23:48:24
edit2Rapporteer  
Dat vroeg ik me dus al af na het bekijken van de site. Wat houd dat oneline systeem nu eigenlijk in Huh
Stanley

Antwoord #7 Augustus 26, 2006, 00:03:56
edit2Rapporteer  
One-line is gewoon 5e lijn maar wel met de mogelijkheid om de kite tijdens varen nog verder te trimmen. Voor herstarten op een diesel niet noodzakelijk maar voor safety vindt ik het persoonlijk fijner dan via de stuurlijnen.
Jarnoe73

Antwoord #8 Augustus 26, 2006, 01:55:20
edit2Rapporteer  
Je hebt volgens mij een goede aankoop gedaan Joopie. Ik heb namelijk ook de 13m 2 maanden geleden gekocht. Heb er jammer genoeg nog niet heel vaak mee kunnen varen, doordat de wind het vaak af liet weten. Heb zelf een Nobile666 129x39 gekocht voor 550 euries bij het Coraaltje. Dat schijnt op dit moment het boardje te zijn. De 2007 modellen komen eraan dus die 2006 modellen gaan nu in de uitverkoop. Ik zou ff rondkijken als ik jou was. :Smiley
T]-[0/\/\@S

Antwoord #9 Augustus 26, 2006, 03:42:33
edit2Rapporteer  
hee,

Ik heb een ss octane gekocht goede aankoop als beginner .. ?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.