tips Kaapstad?

huib

November 22, 2006, 04:33:14
edit2Rapporteer  
Iemand nog tips voor Kaapstad deze winter (onze winter, hun zomer dus). Als ik ga wordt het een korte trip van een dag of tien. Welke spots absoluut naar toe?

O ja, het water is daar toch koud? Shorty of full wetsuit meenemen?
Petteflat

Antwoord #1 November 22, 2006, 04:59:32
edit2Rapporteer  
Full wetsuit, water is koooud. Spots hangt helemaal af van je niveau en voorkeur. Check google, kitebeaches.com, etc. Is al zo f#cking veel over geschreven.
huib

Antwoord #2 November 22, 2006, 05:10:14
edit2Rapporteer  
Voorkeur? Liefst of vlak voor freestyle of hoge golven voor waveriden. Alles daar tussenin vind ik op de Noordzee al genoeg.
Pas

Antwoord #3 November 22, 2006, 15:34:01
edit2Rapporteer  
Zeker weten full wetsuit, het water is erg fris!

Tsja, ik zit zelf elke keer op Blouberg en dat is prima, als je een beetje aanhaakt met de gasten daar kan je mooie downwinders doen denk ik.

Aan de andere kant in Muizenberg is het water wat warmer, maar daar ben ik nog niet geweest en weet niet hoe het daar met de wind zit.

http://www.windfinder.com/windreports/windkarte_za.htm
(Blouberg = Kitebeach)
wazzaah

Antwoord #4 November 22, 2006, 18:18:09
edit2Rapporteer  
Auto, heb je absoluut nodig kan je naar Langebaan rijden -> vlak water
Full wetsuit, Langebaan kan eventueel met shorty
10 dagen is te kort Smiley
huib

Antwoord #5 November 22, 2006, 19:17:55
edit2Rapporteer  
10 dagen is te kort Smiley

Ja weet ik! Maar er is ook nog zoiets als werk en de verplichte 3 weken poedersneeuw in de winter :-)
Pas

Antwoord #6 November 22, 2006, 20:36:35
edit2Rapporteer  
werk je voor een vliegmaatschappij ofzo dat je nog makkelijk een ticket kan krijgen?

want er staan nu echt mega bedragen voor de tickets als die uberhaupt nog beschikbaar zijn in december/januari
Jacq

Antwoord #7 November 22, 2006, 22:22:10
edit2Rapporteer  
Ik ga woensdag richting Kaapstad. (werk bij KLM en dat maakt het idd betaalbaar, maar nadeel is dat er wel plek moet zijn aan boord, anders blijf je fijn staan)
Ik ben beginner, dus ben zeer benieuwd hoe het allemaal is. Hoorde idd dat Langebaan een prima spot is voor beginners.
En die zon he, is weer even wat anders dan bibberend op de kant je lijntjes uit de knoop te halen. YeSS
Pas

Antwoord #8 November 23, 2006, 04:51:12
edit2Rapporteer  
Langebaan is best een eind uit de buurt (ca. 2uur rijden vanuit Kaapstad zelf en 1.5uur vanuit Blouberg). Als je gaat lessen kijk dan bij de Cabrinha shop in Blouberg, daar zitten 2 Nederlandse instructeurs -> Alex en Wouter.

Ben ook nog maar net begonnen en wil ook nog een keer naar Langebaan, maar het ligt niet bepaald om de hoek Wink

Maar Langebaan is een flinke lagune, dus geen last van golven. Blijf wel uit de buurt van de monding, want daar staat een stroming van ca 11knopen werd me verteld.
Dikkiedik

Antwoord #9 November 23, 2006, 05:37:13
edit2Rapporteer  
Goedkoopste naar Kaapstad is via de duitse vliegmaatschappij "BiedUndFlieg". Tis een website, adres weet ik ff nie.  Is op basis van biedingen en je hoort een dag van te voren of je kan gaan. Je vliegt vanaf frankfurt maar het is het waard. Retourtickets vanaf 400 euro. Bagage 20,-. Vriend van me zat er vorig jaar voor 450 euro incl. voor de ticket.
wazzaah

Antwoord #10 November 24, 2006, 03:49:32
edit2Rapporteer  
Langebaan kent 2 spots, Main beach in t dorp zelf, maar dan moet je toch al wel een beetje kunnen kiten (hoogtelopen etc.) en dan Shark Bay (geen haai te zien btw) waar je perfect kunt oefenen. Shark Bay ligt net iets onder Langebaan.
Pas

Antwoord #11 November 27, 2006, 23:23:09
edit2Rapporteer  
Langebaan kent 2 spots, Main beach in t dorp zelf, maar dan moet je toch al wel een beetje kunnen kiten (hoogtelopen etc.) en dan Shark Bay (geen haai te zien btw) waar je perfect kunt oefenen. Shark Bay ligt net iets onder Langebaan.

Ben dit week-end naar Langebaan geweest en het was fantastisch. Het is wel prijziger met eten en overnachten daar.

Zaterdag eerst bezig geweest bij de main beach. Shark Bay was te weinig wind, maar bij de main beach is er een vernauwing in de lagune waardoor de windsnelheid omhoog gaat.
Dit was voor mij de eerste keer op het board en heb kleine stukjes kunnen varen.
's Avonds werd er nog een nieuwe nachtclub geopend in de buurt en zijn we nog ff een kijkje gaan nemen. Je betaald 40R (~4 euro) entree en daarna is elk drankje dat je besteld 6R (~60 eurocent).

Zondag zijn we eerst de weg rondom de lagune gaan rijden, want de wind moest nog een beetje opkomen. Rond een uurtje of half 1 kwamen we langs shark bay op de terugweg, maar daar was te weinig wind. Doorgereden naar main beach en daar gekite tot de wind te hard werd (30+ knopen en vlagerig).
ff gelunched en dan naar Shark Bay gereden (5min verder trouwens). Daar was de wind precies goed en weinig golven omdat het daar vrij ondiep is. (je kan haast overal staan).
Heb hier voor het eerst echt lange stukken gevaren, 100+ meter. Alex en Wouter, twee Nederlandse instructeurs hier waren er ook en zaten nog wat te stunten, kiteloops e.d.
Wouter heeft met m'n cabrinha nog wat flinke sprongen gemaakt, zal het een en ander nog uploaden.
Jacq

Antwoord #12 November 27, 2006, 23:29:48
edit2Rapporteer  
Ik kan niet wachten!! Nog 2 nachtjes slapen en dan.....knalluh.... YeSS YeSS
Voor de achterblijvers, niet getreurd, jullie boffen ook met het weer hier!
Pas

Antwoord #13 November 27, 2006, 23:39:23
edit2Rapporteer  
waar blijf je tukken Jacq?

staat weer een lekker windje voorspeld voor eind deze week, dus hou een optie open om ook 2 daagjes naar Langebaan te gaan. Ik moet eerst ff een scheurtje in m'n kite laten repareren .. kom er net achter. Niets drastich, 2-3cm in het doek, maar vrij dichtbij de stiksels van de LE.
Jacq

Antwoord #14 November 28, 2006, 00:06:04
edit2Rapporteer  
Alex heeft een kamer gereserveerd in het Surfhouse bij Table View.
Ik kom jou wsl ook wel ergens tegen dan?
Pas

Antwoord #15 November 28, 2006, 15:10:41
edit2Rapporteer  
Alex heeft een kamer gereserveerd in het Surfhouse bij Table View.
Ik kom jou wsl ook wel ergens tegen dan?

Vast wel, moet ook m'n kite nog wegbrengen. Hoop voor je dat Alex nu wel de weg kan vinden naar het vliegveld  (grinnik_kitesmiley)
huib

Antwoord #16 November 28, 2006, 16:43:14
edit2Rapporteer  
Impulsaankopen zijn de beste!

Het was erg druk op het werk eind december maar met wat schuiven in de agenda zijn er 2 hele weken vrijgekomen. 5 minuten geleden mijn ticket en huurauto geregeld. Van 16-31 december zit ik in Kaapstad en ben ik met oud en nieuw net op tijd weer terug in NL.

Nu nog een dak boven mijn hoofd regelen.
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #17 November 28, 2006, 17:34:34
edit2Rapporteer  
Iemand nog tips voor Kaapstad deze winter (onze winter, hun zomer dus). Als ik ga wordt het een korte trip van een dag of tien. Welke spots absoluut naar toe?

O ja, het water is daar toch koud? Shorty of full wetsuit meenemen?

kijk ujit voor haaien!!

kaapstad staat bekend om zijn grote populatie witte haaien. Dit is de bekende jaws haai die zich meestal dicht bij de kust tegoed doet aan robben, schildpadden en dat soort grut.

natuurlijk was dit niet om je bang te maken ^^
Pas

Antwoord #18 November 28, 2006, 18:14:48
edit2Rapporteer  
Waarom denk je dat we in Shark Bay kiten, kan je ook nog een beetje genieten van het onderwaterleven  (hangloose_kitesmiley)
Pas

Antwoord #19 November 29, 2006, 03:04:46
edit2Rapporteer  
Nou, heb een aantal foto's geupped. Dus hierbij een kleine impressie van Langebaan.

Locale wildlife

Shark Bay met eb:

Shark Bay met vloed, kan je vrijwel overal staan ... ja, ik heb een rood helmpje

Wouter lekker bezig met mijn kite:

Impressie foto Shark Bay:

Wouter nog steeds niet moe:

Alex ook nog ff-tjes natuurlijk:
Jacq

Antwoord #20 November 29, 2006, 03:50:15
edit2Rapporteer  
Wat gaaf om te zien zeg!
Morgen gaat t gebeuren  YeSS, als Alex de luchthaven vind dit keer, en zich niet verslaapt,  schater.
R@bert

Antwoord #21 November 29, 2006, 04:23:21
edit2Rapporteer  
Ik heb ze niet gezien hoor, die foto's, nee hoor.....

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!

U know what I'm talking about, Jacq
Micky

Antwoord #22 November 30, 2006, 09:38:00
edit2Rapporteer  
Wij hebben echt wat recht te zetten a.s. vrijdag, rob........ (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley) als  jij zo'n ding (fotocamera) hebt neem hem ff mee....
Pas

Antwoord #23 December 03, 2006, 16:28:52
edit2Rapporteer  
pff, is Jacq toevallig blond?

Alex vertelde gister dat ze samen met nog een Nederlandse dame al hun spulletjes in 1 handtas hadden gedaan. Waren ze daarna naar een premium nachtclub gegaan (Opium) en hadden ze de handtas in een hoekje gezet en zijn rustig gaan feesten ...

Wat verwacht je anders ... tas weg natuurlijk, met bankpasjes e.d.
R@bert

Antwoord #24 December 03, 2006, 23:06:35
edit2Rapporteer  
Ja, Jacq is blond...ze is idd alles kwijt(gejat) geraakt in de Opium. Rijbewijs, passen, mobiel, camera etc etc....echt fuckzooi !! ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.