Kite landen

extreme animal

November 23, 2006, 17:21:44
edit2Rapporteer  
Mijn kite alleen oplaten is geen probleem maar zelf landen is een ander punt.
Ik heb een  naish shockwave dus geen 5de lijn.
Wie heeft er een tip?
kitesurfer2001
Gast
Antwoord #1 November 23, 2006, 17:24:23
edit2Rapporteer  
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/how-to-self-land-your-kite.aspx
Roel272

Antwoord #2 November 23, 2006, 17:44:44
edit2Rapporteer  
Komt ie weer..........

ZORG DAT JE NOOIT ALLEEN BENT WANNEER JE GAAT KITEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 November 23, 2006, 17:52:50
edit2Rapporteer  
heel simpel.
Je stuurt je kite naar beneden aan de rand van het windvenster en laat de bar los. de kite blijft op zn tip liggen.
Je maakt je depowerloop nu vast aan een paaltje (via een touwtje ofzo). En je loopt daarna op je gemak naar je kite die daar op je ligt te wachen.
Bart13

Geen avatar

Antwoord #4 November 23, 2006, 17:54:22
edit2Rapporteer  
en wat als er geen paaltje is?
extreme animal

Antwoord #5 November 23, 2006, 17:54:51
edit2Rapporteer  
Als je maatjes op het water zijn zal toch iemand als eerste zijn kite moeten laten zakken.
extreme animal

Antwoord #6 November 23, 2006, 18:04:41
edit2Rapporteer  
Aan vastmaken aan een paaltje (strandpaal) had ik ook aan gedacht maar bij ons op strand ligt nogal wat glas enzo en om dan je kite wat over het strand heen en weer te zien gaan lijkt mij geen goed idee.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 November 23, 2006, 18:13:15
edit2Rapporteer  
Als je maatjes op het water zijn zal toch iemand als eerste zijn kite moeten laten zakken.

Dan moet je an een van je maten vragen om je kite aan te pakken met een hand terwijl hij zijn eigen kite in de lucht houd, zodra hij de kite beet heeft ren je naar hem toe en pak je hem over. Een kite op zn LE leggen terwijl je je eigen kite nog moet besturen wordt te lastig.

Wij doen dit altijd zo als we de eersten of laatsen op de spot zijn, als je dit even oefend en het is geen supervlagerige wind werkt het perfect bij zowel landen en oplaten.
Jeff
Gast
Antwoord #8 November 23, 2006, 18:13:27
edit2Rapporteer  
Je kan me ff bellen. Ik pak met liefde je kite wel ff aan InLove
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 November 23, 2006, 19:19:57
edit2Rapporteer  
Komt ie weer..........

ZORG DAT JE NOOIT ALLEEN BENT WANNEER JE GAAT KITEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zegt hij dan dat hij alleen is......?

ik ben ook weleens op autostrand met 2 a 3 man en als ik dan als eerste van water ga
dan ben je feitelijk alleen op dat moment...

niet te snel oordelen dus.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #10 November 23, 2006, 20:17:38
edit2Rapporteer  
Ik heb dit weekend ook mijn kite alleen moete oplaten en neerlaten.

Oplaten gaat idd makkelijk.

Bij het landen heb ik een truukje geleerd.

Je stuurt de kite naar rechts, en je loopt zelf naar links. Dit kan soms in een wijde boog zijn. Zie het als een 360 lopen op het land. (Heel vermoeiend). als je kite net voorbij het windvenster is, valt hij normaal naar beneden. Bij mij valt hij op zijn LE en dan ligt hij mooi tegen de wind op de grond.

Let op. Dit heeft wel enige oefening nodig!

Suc6 ermee!
Spike_L

Antwoord #11 November 23, 2006, 20:23:39
edit2Rapporteer  
Precies, ook al ga je samen met een kite-maatje kiten, en je bent de eerste en/of je gaat als laatste weg dan moet je toch elkaar kite oplaten/neerlaten. Ik heb zelf een waroo en doe meestal ook wat Leander zegt, kite op zijn tip laten rusten aan de rand van de windvenster en je kan je bar rustig loslaten:kite blijft mooi op zijn tip staan. (Dit uiteraard niet doen met harde wind!!!). Dan heb je 2 handen vrij om de ander zijn kite vast te pakken, zodat de ander naar zijn bar kan rennen om hem te starten of bij het landen: kan overnemen om hem op zijn LE te leggen.
Zijn er nog meer manieren om een kite te landen/starten als je met zijn 2-en bent???
-Mark-

Antwoord #12 November 23, 2006, 22:31:16
edit2Rapporteer  
kite op 12 uur dan kan je gewoon een andere kite pakken gaat prima met een beetjuh oefening
® € M © 0

Antwoord #13 November 23, 2006, 22:48:05
edit2Rapporteer  
gewoon kite houden net zoals je oplaat en dan omgooien Grin
michielvgeel@nologin
Gast
Antwoord #14 November 23, 2006, 23:27:30
edit2Rapporteer  
Aan vastmaken aan een paaltje (strandpaal) had ik ook aan gedacht maar bij ons op strand ligt nogal wat glas enzo en om dan je kite wat over het strand heen en weer te zien gaan lijkt mij geen goed idee.

dat valt toch wel mee als je over katuk praat
alhoewel toch paar keer glad in voeten gehad dit jaar

on topic: je kan ook ff vragen of een wandelaar ff je bar vast houd en je loopt zelf naar de kite

ff voor all nono's mijn bovenstaande reactie is natuurlij niet gemeend
wazzaah

Antwoord #15 November 23, 2006, 23:40:57
edit2Rapporteer  
Gewoon safety trekken, weet je ook gelijk of die nog werkt.
CHRIZZZZ

Antwoord #16 November 23, 2006, 23:41:36
edit2Rapporteer  
ja en dan windvlaag....  kite weg, wandelaar weg

beste is denk k kite helemaal in de hoek, ff naar achtere lopen om er druk in te houden en hem nog verder in de hoek te sturen. Dan neerleggen en als die om wil klappen ff een ruk aan je stuurlijn geven ofzo...
marc010

Antwoord #17 November 24, 2006, 01:39:48
edit2Rapporteer  
Heb een waroo, ook een 4 l bow. Ik heb dan me safety aan een van de stuurlijnen zitten, trek me chicken loop los, wikkel m n enige lijn waar ik nog aan vast zit aan mn trapeze en haal hem dan binnen. tegelijk loop ik naar de kite toe, anders is het best zwaar en pijnlijk voor de vingers. Het is goed te doen, alleen die twee keer dat ik het heb gedaan zaten m n lijnen goed in de knoop. Als je kite al op het water ligt met de LE en trek dan je safety dan moet het wel meevallen met die knoop.. Heb dit alleen als safetytest gedaan. Moet met de shockwave ook te doen zijn, misschien dat andere gebruikers het ook zo doen met de SW??????

suc 6
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #18 November 24, 2006, 02:02:07
edit2Rapporteer  
en wat als er geen paaltje is?
je board ingraven en daar aan vast binden
Frank77

Antwoord #19 November 24, 2006, 02:21:23
edit2Rapporteer  
ff met 1 hand graven met een kite in je handen, board plaatsen en dan dichtstampen?
Gaat dat werken?????
Marsie

Antwoord #20 November 24, 2006, 02:50:25
edit2Rapporteer  

beste is denk k kite helemaal in de hoek, ff naar achtere lopen om er druk in te houden en hem nog verder in de hoek te sturen. Dan neerleggen en als die om wil klappen ff een ruk aan je stuurlijn geven ofzo...

Zo doe ik dat ook,maar als ik op een spot kom waar nog niemand is en ik kite op binnenwater,steek ik een zogenaamde kurkketrekker pen (grondpen) in de grond met daaraan een lege plastik zak (markering).

Zodat als ik land, dan sta ik dus vlakbij die grondpen en leg mijn 5thlijn hieraan vast,en loop met een wijde boog naar de kite toe(mocht ie weer zin krijgen om zonder baasie aan de gang te gaan en met de lijnen begint te slingeren).

Want als je zelf land krijg je hem nooit zo mooi tegen de wind in als dat je hem zelf neerlegt,wanneer ik dit doe (heb ik 1 keer gehad) moet je wel snel de safety kunnen trekken voor het geval hij niet goed blijft liggen.

ListenToMe      Deze aktie heb ik nooit boven de 16 knopen gedaan.

Groeten,

Marcel.
extreme animal

Antwoord #21 November 24, 2006, 03:24:52
edit2Rapporteer  
Hoorde van iemand een suggestie:
Maak voor je gaat varen een touwtje met een haak vast aan een strandpaal.
Laat na het varen je kite zakken haak je chickenloop vast aan de haak, loop langs je lijnen naar de kite zodat je er wat spanning op kan houden.
Is dit een goed idee????
Tom Kite

Antwoord #22 November 24, 2006, 04:47:58
edit2Rapporteer  
Voor de wat jongere kites is dat een goed idee, maar als ik mijn kite op zijn tip legt begint hij te stuiteren, en zo wil je hem ook niet aan een paaltje hangen :S

Ik ga zoiezo nooit alleen, mocht het gebeuren dat ik mijn kite alleen neer moet laten trek ik mijn safety

Ohja, en kite op 12 uur en de ander zijn kite opvangen gaat prima hoor Wink
Morres

Antwoord #23 November 24, 2006, 08:20:26
edit2Rapporteer  
ik stuur mn kite tot het eind van windvenster, 3meter ofzo boven het strand, dan stuur ik hard richting grond, zodra de kite het strand raakt, gelijk je bovenste stuurlijn aanrukken, dan valt ie met LE-zachtjes op strand, en draai je je kite met LE in de wind....
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #24 November 24, 2006, 14:12:34
edit2Rapporteer  
Voor de wat jongere kites is dat een goed idee, maar als ik mijn kite op zijn tip legt begint hij te stuiteren, en zo wil je hem ook niet aan een paaltje hangen :S

Ik ga zoiezo nooit alleen, mocht het gebeuren dat ik mijn kite alleen neer moet laten trek ik mijn safety

Ohja, en kite op 12 uur en de ander zijn kite opvangen gaat prima hoor Wink

Dit moet je NOOOIT bij een Ckite doen, we hebben het hier over het landen van een bow kite.

En Hangtime, dat is inderdaad de methode die ik bedoelde.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.