roeb
Gast
|
(geschokt_kitesmiley) No comment [/size]
|
|
|
Stanley

|
Super filmpie
Is geen "normale" lift van enkel je kite terug sturen. Ziet er naar uit dat ze erg veel thermiek hebben. Van de winter toch nog maar eens de bergen in. Heb al te lang niet meer zo hoog gevolgen
|
|
|
oz

|
Wat dacht je van hangwind...google thermiek maar eens...  OZ.
|
|
|
|
|
Erik de Berik

|
Gruwelijk bizar!! (grinnik_kitesmiley) Mega mooie snowkite ook zeg ,met dat grijs/groen/wit. 
|
|
|
Stanley

|
Wat dacht je van hangwind...google thermiek maar eens...  OZ. Ander naampje voor het zelfde verschijnsel.
|
|
|
daanbanaan

|
dat noem ik nog es hangtime vettt
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Mooi om te zien, en lijkt me best gaaf om ook is te proberen..... die gasten hebben het super naar de zin.....door de thermiek blijven ze gewoon minuten hangen.
Bijna Parapente....
|
|
|
|
ralph local@noordwijk

|
owja, en als je van een berg af spring heb je geen eens opstijgende lucht nodig.
|
|
|
Maurits

|
Bergwinden Bergwinden ontstaan door bergen of heuvels. Wij onderscheiden 2 soorten: 1. Wind die een berg tegekomt moet op de berg en er weer vanaf. Als een gebergte bij een zee of meer ligt en de wind is aanlandig worden wolken tegen de berg opgeduwd. As de wolken hoger komen koelen ze af en laten ze het vocht vallen. Dit heet de loefzijde. Daarna gaat de wind van de lijzijde naar beneden, waarbij het opwarmt door compressie. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de Foehn Als de wind aflandig is gebeurt het tegenovergestelde. Dan is de loefzijde droog, en de andere zijde (lijzijde) droog. 2. Een andere vorm van wind in een gebergte ontstaat door verschillen in verwarming. De ene kant van de berg heeft zon, daar warmt de lucht op. De andere kant blijft koud, want deze heeft schaduw. Hierdoor stijgt de warme lucht aan de ene kant en wordt deze vervangen door koude lucht. 
|
|
|
mijngatindelucht

|
Heb wel eens gehad dat mijn chickenloop openschoot... heb zoon idee dat je dat niet wilt!
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Heb wel eens gehad dat mijn chickenloop openschoot... heb zoon idee dat je dat niet wilt!
hahaha nee idd. moet je een strerke vent zijn als je dan unhooked zo lang moet hangen. Of dat je stuurlijn per ongeluk breekt en je kite gaat loopen, schiet je compleet de bergen over. Maar dan ben je wel meteen een ervaring rijker.....
|
|
|
KiteDemon

|
thermiek is opstijgende WARME lucht, dat heb je niet bij -10!
Thermiek onstaat door temperatuursverschil!!! Dus met een omgevingsluchttemperatuur van -15, is een bel met luchttemeratuur van -10 warmer en zal dus opstijgen. Volgende keer beter opletten bij natuurkunde (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
KiteDemon

|
.....unhooked op 20 meter boven de sneeuw..........dan maar pasen die handel....
|
|
|
stefkiter

|
die blijven echt hangen! (grinnik_kitesmiley) denk toch dat als je dat voor de eerste keer doet , toch wel wat schrik hebt.. mja.. het ziet er gruwelijkt uit! 
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
blijf je met een tubbie nou ook zo lang hangen??
|
|
|
-Cedric-

|
ja met tube kites gaat het ook, heb wel eens enkele vids gezien waar je evenlang blijft hangen met een tubekite. Het verschil zit m gewoon in de duurzaamheid van de kite bij crashen en het makkelijker relaunchen volgens mij (tube vs echt snowkites).
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
cool... wordt tijd dat hier eens een meter komt te liggen 
|
|
|
T2K
Gast
|
Hebben de mensen die allemaal wat over het snowkiten te vertellen hebben ook zelf wel eens gesnowkite in de bergen ? En vette sprongen gemaakt als deze ? : 
|
|
|
|
ldr

|
thermiek is opstijgende WARME lucht, dat heb je niet bij -10!
Vertel mij dan eens hoe er dan wolken kunnen zijn bij -10??!? die ontstaan ook door thermiek.. 
|
|
|
ralph local@noordwijk

|
en deze bel zal dan ook wel sterk genoeg zijn om een gemiddeld persoon van 80 kg mee te liften, sorry maar dat gaat er bij mij niet in. helemaal niet met een 7m2 kiteje
|
|
|